اخبار خارجیاسلایدر

معرفی بنتلی بنتایگا ۲۰۲۴ با امکانات بیشتر و حذف پیشرانه W12

بنتلی در مدل ۲۰۲۴، پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 را از لیست موتورهای بنتایگا حذف کرده و در عوض تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های لوکس بیشتری را به آن افزوده است.

به گزارش دنده 6 – بنتلی بنتایگا زمانی که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شد، اولین شاسی‌بلند فوق لوکس واقعی بازار بود اما از آن زمان، تقریباً همهٔ برندهای سطح بالا شاسی‌بلندی را به سبد محصولات خود افزوده‌اند و به همین دلیل، درحالی‌که بنتایگا برای مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شده بود، حالا زمان به‌روزرسانی دیگری فرارسیده است. البته این یک فیس‌لیفت نیست زیرا شاسی‌بلند بنتلی هیچ تغییر ظاهری را تجربه نکرده و به‌روزرسانی‌های آن شامل تجهیزات بیشتر و افزودن یک تیپ جدید می‌شود.

خبر بد برای بنتایگا مدل ۲۰۲۴ اما حذف پیشرانهٔ W12 است که به معنای کنار رفتن نسخهٔ اسپید خواهد بود. همان‌طور که مشخص شده بود، بنتلی قصد دارد به‌زودی به تولید این موتور دوازده سیلندر پایان دهد؛ بنابراین، بنتایگا مدل ۲۰۲۴ صرفاً با پیشرانه‌های V6 توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری و ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری قابل خریداری خواهد بود.

2023 Bentley Bentayga Interior Dimensions: Seating, Cargo Space & Trunk Size - Photos | CarBuzz

بنتلی برای مدل ۲۰۲۳ نسخهٔ کشیدهٔ بنتایگا را با نام EWB ارائه کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ برخی ویژگی‌های این نسخه در مدل کوتاه هم ارائه می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است که حالا به‌صورت استاندارد در بنتایگا S و آژور وجود خواهد داشت. این سیستم که برای دیگر تیپ‌ها هم قابل سفارش خواهد بود، به کاهش شعاع چرخش در محیط‌های شهری و افزایش چابکی خودرو در جاده کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، حالا صندلی‌های موسوم به ایرلاینی که اولین بار در بنتایگا EWB ارائه شدند برای نسخهٔ کوتاه هم قابل سفارش خواهند بود. این صندلی‌ها برای اندازه‌گیری فشار روی سطح صندلی به سنسورهایی مجهز شده‌اند تا از این طریق، با اعمال تنظیمات کوچکی در شش ناحیهٔ فشار بدن در هنگام نشستن، خستگی را در سفرهای طولانی کاهش دهند. یکی دیگر از تکنولوژی‌های بنتایگا مدل ۲۰۲۴ سیستم بخاری و تهویهٔ ویژه‌ای است که با استفاده از اطلاعات نقشه، ورود خودرو به تونل‌ها را تشخیص می‌دهد. در این صورت، ۱۰ ثانیه پیش از ورود به تونل، تهویه به‌صورت خودکار در حالت گردش هوای داخلی قرار می‌گیرد و ۲۰ ثانیه پس از خروجی از تونل دوباره به حالت هوای بیرونی بازمی‌گردد.

دیگر تکنولوژی‌های جدیدی که برای بنتایگا در نظر گرفته شده سیستم پارک از راه دور با گوشی هوشمند و دوربین ۳۶۰ درجهٔ سه‌بعدی است. سیستم صوتی B&O خاص بنتلی، هشت رنگ بیرونی جدید و متریال سازگار با محیط‌زیست بیشتر هم از دیگر ویژگی‌های بنتایگا ۲۰۲۴ هستند درحالی‌که امکان سفارش پکیج ظاهری جدیدی هم وجود دارد که رکاب‌ها، قاب آینه‌های جانبی و تریم سپرها را با فیبر کربن می‌پوشاند.

شاید اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، اضافه شدن تیپ جدیدی بنام A به خانوادهٔ بنتایگا باشد که برای پر کردن شکاف بین تیپ پایه و تیپ لوکس آژور در نظر گرفته شده است. نشان‌های منحصربه‌فرد A، رینگ‌های ۲۱ اینچی ماشین‌کاری شده، جلوپنجرهٔ مشابه آژور و تهویه و ماساژور صندلی‌ها با ۱۵ رنگ چرم مختلف از ویژگی‌های این تیپ جدید هستند. بنتلی هنوز قیمت بنتایگا مدل ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا