اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی فورد رنجر با پیشرانه پلاگین هیبریدی

رقیب آمریکایی فولکس واگن آماروک

پس از یک تیزر تبلیغاتی کوتاه، فورد از اولین رنجر با پیشرانه پلاگین هیبرید رونمایی کرد. رنجر PHEV مدل ۲۰۲۵ اواخر سال جاری تولید خواهد شد و قرار است تحویل آن در ماه‌های اول سال آینده آغاز شود. با این حال، ذکر این نکته مهم است که در حال حاضر، این خودروساز فقط جزئیات Ranger PHEV را برای بازار اروپا ارائه می‌کند و هنوز خبری در مورد عرضه در آمریکای شمالی وجود ندارد.

رنجر در حال حاضر پرفروش‌ترین پیکاپ اروپاست و فورد با افزودن سیستم پلاگین هیبریدی محدوده خود را افزایش می‌دهد. این پیشرانه، قدرت پیشرانه احتراقی چهار سیلندر توربوشارژ را با یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری کوچک ترکیب می‌کند. متأسفانه، این شرکت ارقام خروجی ارائه نمی‌کند، اما ادعا می‌کند که رنجر PHEV بیش از هر رنجر تولیدی دیگری در تاریخ، گشتاور ارائه می‌دهد.

هنگامی که این پیکاپ  به موتور ۳.۰ لیتری V۶ دیزل مجهز شد، گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری داشت. از نظر قدرت، پیشرانه ۲.۳ لیتری ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قدرت این پیشرانه پلاگین هیبریدی جدید به لطف پشتیبانی از موتور الکتریکی، به احتمال زیاد بالاتر از این مقدار است.

از نظر برد، فورد می‌گوید با یک بار شارژ باتری، برد کاملاً الکتریکی تا ۲۸ مایل را هدف قرار می‌دهد. نکته مهم دیگر، مربوط به قابلیت بکسل تخمینی ۷۷۱۶ پوندی است که با بقیه مدل‌های رنجر مطابقت دارد. یکی دیگر از امکانات جدیدی که فورد به خانواده رنجر اضافه می‌کند، Pro Power Onboard است که پریزهای برق را در بستر بار برای ابزار و لوازم خانگی فراهم می‌کند.

از نظر ظاهری، تفاوت زیادی بین مدل‌های استاندارد احتراقی و نسخه پلاگین هیبریدی جدید وجود ندارد. بدیهی است که یک پورت شارژ روی گلگیر عقب تعبیه شده و همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی جدید دیده می‌شوند. حروف PHEV در رکاب‌های کناری هم وجود دارد.

این پیکاپ در ابتدا به صورت انحصاری با تریم Wildtrak در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا