اخبار

معرفی فیات پاندینا

نسل سوم فیات پاندا از سال 2011 تاکنون در بازار حضور دارد. البته پاندا با وجود عمر طولانی، همچنان در مرکز توجه مشتریان قرار دارد و به عنوان پرفروش‌­ترین مدل کلاس خود در اروپا و البته ایتالیا، شناخته می­‌شود. بد نیست بدانید که از سال 1980 تاکنون، بیش از 8 میلیون دستگاه پاندا تولید شده است.
فیات قصد دارد نسل جدید پاندا را در تابستان 2024 معرفی کند، اما برنامه تولید مدل فعلی هم به لطف محبوبیت آن، سه سال دیگر تمدید می­‌شود. البته برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، نام آن تغییراتی داشته تا یک مدل جدید به نام پاندینا متولد شود. البته علاوه بر تغییر نام، برخی به روز رسانی­‌ها نیز بر این خودرو اعمال شده است.

مشخصات ظاهری فیات پاندینا

فیات پاندینا در بخش ظاهری با پاندا تفاوت خاصی ندارد، فقط رنگ زرد Positano را می‌­توان برای بدنه یا برخی جزئیات همچون آئینه­‌های جانبی سفارش داد.
مهم‌ترین تغییر فیات پاندینا را می­‌توان مطابقت با قوانین ایمنی جهانی یا GSR II دانست. این هاچ‌بک قدبلند اکنون به دوربین زیر شیشه جلو مجهز شده است، تا به چندین سامانه دستیار راننده یعنی ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط، حسگر تابلوخوان و … یاری برساند. این خودرو حتی در تریم پایه هم مواردی شامل کروزکنترل، حسگرهای پارک و شش کیسه هوا را به همراه دارد.
در کابین فیات پاندینا با کلاستر 7 اینچی، فرمان با طراحی جدید و نمایشگر لمسی 7 اینچی مواجه هستیم.

مشخصات فنی فیات پاندینا

به نظر می­‌رسد که مشخصات فنی فیات پاندینا هم با پاندا تفاوتی نداشته باشد. این خودرو از سال 2022 تاکنون فقط با سامانه هیبرید-خفیف شامل موتور یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی و ژنراتور استارتر 12 ولتی به بازار عرضه شده است، که به نظر می­‌رسد همین مجموعه در فیات پاندینا نیز نصب شده باشد. خروجی 70 اسب­‌بخاری این مجموعه از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

قیمت و برنامه عرضه فیات پاندینا

فروش فیات پاندینا از تابستان 2024 آغاز خواهد شد. طبق خبرها، این مدل حداقل تا سال 2027 روی خط تولید باقی خواهد ماند. قیمت پایه فیات پاندا در ایتالیا، 15,500 یورو تعیین شده است اما با اضافه شدن سامانه­‌های دستیار راننده به فیات پاندینا، می­‌توان انتظار داشت که قیمت این مدل افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا