اخبار خارجیاسلایدر

معرفی مرسدس AMG GT43

نسخهٔ پایهٔ جدید AMG GT43 از پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند و انتظار می‌رود با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

به گزارش دنده 6 – مرسدس پس‌ازاینکه در سال ۲۰۲۲ یک پیشرانهٔ چهار سیلندر را برای رودستر SL ارائه کرد، حالا همین موتور را در سینهٔ نسل جدید AMG GT هم قرار داده است. این خودرو که نسخهٔ پایه خواهد بود و GT43 نام دارد، از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ M139I استفاده می‌کند که قبلاً در مدل‌های کامپکت سری ۴۵ و همین‌طور C63 و GLC63 ارائه شده بود. پیشرانهٔ موردبحث که از توربوشارژر گاز اگزوزی برقی برگرفته از فرمول یک بهره می‌برد، در اینجا ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این اعداد ۴۰ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر افزایش را نسبت به SL43 نشان می‌دهد. این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف هم بهره می‌برد که می‌تواند به‌طور موقت ۱۴ اسب بخار نیروی اضافی را ارائه کند. بااین‌حال، در GT43 برخلاف نسخه‌های V8، سامانهٔ چهارچرخ محرک حذف شده و نیروی موتور چهار سیلندر توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند GT43 قدرت کمتری نسبت به نسخه‌های V8 دارد اما به گفتهٔ مرسدس، به لطف پیشرانهٔ سبک‌تر و انتقال نیروی محرک عقب، هندلینگ بسیار پویایی خواهد داشت و در پیچ‌ها چابک خواهد بود. این کوپهٔ چهار سیلندر ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

مرسدس برای این ماشین کیت بدنهٔ جدیدی را هم طراحی کرده است تا از نسخه‌های قوی‌تر GT53 و GT63 متمایز شود. در جلوی خودرو شاهد سپر جلوی جدیدی هستیم که بخش اضافی پایین جلوپنجره را حذف کرده و جای آن را ورودی‌های هوای متصل به هم گرفته است. علاوه بر این، از عرض گلگیرها کاسته شده و سپر عقب هم طراحی ساده‌تری با سر اگزوزهای دایره‌ای بجای ذوزنقه‌ای پیدا کرده است. البته برای کسانی که خواهان ظاهر جذاب‌تری هستند، AMG آپشن‌های سفارشی مختلفی مثل رینگ‌های تا ۲۱ اینچی، بال عقب ثابت و پکیج‌های مختلف با تریم کرومی یا مشکی براق را ارائه می‌کند.

در GT43 فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها نسبت به نسخه‌های قوی‌تر کمتر است و خودرو به‌صورت استاندارد با ترمزهای کامپوزیتی، فنرهای فولادی و کمک‌فنرهای آلومینیومی ارائه می‌شود. علاوه بر این، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش است و انتخاب پکیج داینامیک پلاس AMG نیز دسته‌موتورهای پویا، قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، آیرودینامیک فعال برای زیر بدنه، حالت رانندگی مسابقه و کالیپرهای ترمز زردرنگ را اضافه می‌کند.

مرسدس فعلاً قیمت AMG GT43 را اعلام نکرده اما به‌تازگی قیمت نسخه‌های V8 مشخص شده است که از ۱۳۴,۹۰۰ برای نسخهٔ GT53 آغاز می‌شود. این رقم افزایش ۱۶ هزار دلاری را نسبت به AMG GT هشت سیلندر پایهٔ قبلی نشان می‌دهد اما ۶,۴۰۰ دلار از SL53 ارزان‌تر است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در این نسخه ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ GT63 با قیمت پایهٔ ۱۷۵,۹۰۰ دلار بروند. هرچند این رقم جهش بزرگی را نشان می‌دهد اما خروجی پیشرانهٔ V8 را به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر افزایش داده و شتاب را به ۳.۱ ثانیه می‌رساند. انتظار می‌رود زمانی که GT43 چهار سیلندر با مدل ۲۰۲۵ راهی بازار آمریکا شود، قیمت آن به میزان قابل‌توجهی از ۱۳۴,۹۰۰ دلار GT53 ارزان‌تر باشد. برای مقایسه، SL43 رودستر حدود ۳۱ هزار دلار از SL55 ارزان‌تر است. علاوه بر این نسخهٔ چهار سیلندر، به‌زودی نسخهٔ پرچم‌دار هیبریدی E Performance هم با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت به خانوادهٔ AMG GT اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا