اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی نسخه‌ای خاص از نیسان Z به یادبود مسابقات رالی سافاری

داتسون ۲۴۰Z برنده رالی سافاری آفریقای شرقی در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ شد. این برند با ساخت مدل Z مدرن، با طراحی الهام گرفته از این خودروی کلاسیک، برای نمایشگاه SEMA ۲۰۲۳ به این پیروزی‌ها ادای احترام می‌کند. یک کپی از نسخه اصلی نیز به این رویداد می‌آید.

Tommy Pike کاستمز Safari Rally Z Tribute را با ظاهری الهام گرفته از برنده رالی سافاری آفریقای شرقی در سال ۱۹۷۱ ساخت. این خودرو دارای بدنه قرمز تیره و کاپوت مشکی رنگ است.

نمای جلو دارای چراغ اضافی در سپر پایینی، کاپوت و پایه ستون‌های A است. یک محافظ کوچک لوله‌ای شکل و صفحه لغزنده به دماغه آن متصل می‌شود.

در داخل، Safari Rally Z Tribute دارای صندلی‌های ریکارو Pole Position است. داشبورد سمت سرنشین دارای نقشه‌ای از کورس رالی سافاری شرق آفریقا و برخی تجهیزات زمان بندی است.

این خودرو از سیستم تعلیق سافاری سفارشی KW استفاده می‌کند که ارتفاع سواری را تا ۲.۰ اینچ افزایش می‌دهد. نمونه اولیه رینگ‌های نیزمو سافاری دارای قطر ۱۷ اینچ و عرض ۷.۵ اینچ هستند. مجموعه‌ای از تایرهای بزرگ Yokohama Geolandar M/T G۰۰۳ دور آنها پیچیده شده است.

این خودرو یک پکیج AMS دریافت می‌کند که خروجی موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو را به بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت می‌رساند. علاوه بر Z جدید الهام گرفته از رالی، ماکتی از Datsun ۲۴۰Z اصلی از رالی سافاری شرق آفریقا نیز در SEMA به نمایش گذاشته شده است. این خودرو به امانت از یک کلکسیونر است که آن را در سال ۲۰۱۳ ساخته است. این خودرو حتی در تبلیغات اخیر نیسان ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا