اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی نسل جدید سیتروئن C3 با پیشرانه برقی در بازار اروپا

تبدیل یک هاچ بک به کراس‌اوور

برای نسل چهارم C۳، سیتروئن به یک پیشرانه صرفاً الکتریکی روی می‌آورد. پس از فروش بیش از ۵.۶ میلیون C۳ با پیشرانه احتراقی، این خودروساز فرانسوی با عرضه e-C۳ ۲۰۲۴ در بازار اروپا به سمت آلایندگی صفر حرکت می‌کند، جایی که با قیمت اولیه حدود ۲۴۵۰۰ دلاری (۲۳۳۰۰ یورو) به فروش می‌رسد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ مدل پایه مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه شود، زمانی که می‌تواند به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی در قاره کهن تبدیل شود.

تغییرات چشمگیر در نمای جلویی

این مدل بر اساس پلتفرم خودروی هوشمند استلانتیس، با زبان طراحی کاملاً جدیدی در مقایسه با مدل قبلی خود وارد بازار می‌شود. آنچه قبلاً یک هاچ بک کوچک سنتی بود، اکنون به یک خودروی کراس اوور مانند تبدیل شده است.

در ترکیب با خط سقف بلند، کابینی بسیار جادارتر ایجاد می‌کند و سیتروئن می‌گوید که اکنون سرنشینان از ۱.۱۸ اینچ فضای اضافی برای سر و ۰.۸ اینچ فضای اضافی برای زانوها لذت می‌برند.

چشمگیرترین تغییر بصری در مقایسه با مدل قبلی، نمای جلویی است که در آن، لوگوی جدید سیتروئن دیده می‌شود و توسط یک جفت چراغ C شکل احاطه شده است.

در پشت، چراغ‌های عقب تا پانل‌های یک چهارم، عقب کشیده شده‌اند و یک اسپویلر استاتیک کوچک در بالای شیشه عقب به عنوان تجهیزات استاندارد وجود دارد.
با این حال، مهم‌ترین تغییرات زیر پوسته رخ داده است.

موتور برقی در سینه سیتروئن C3

موتورهای احتراقی مدل قدیمی اکنون با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی جایگزین شده‌اند. e-C۳ ۲۰۲۴ از یک باتری ۴۴ کیلووات ساعتی لیتیوم فرو فسفات (LFP) برای بردی تا ۱۹۹ مایل (۳۲۰ کیلومتر) بین دو بار شارژ که توسط چرخه WLTP اندازه گیری می‌شود، استفاده می‌کند.

قدرت تولیدی از یک موتور الکتریکی ۱۱۳ اسب بخاری نصب شده در محور جلو تامین می‌شود که برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۱۱ ثانیه، کافی است.

سیتروئن، e-C۳ جدید زا در دو تیپ You و Max با مدل پایه دارای چراغ‌های جلو LED، سیستم ترمز اضطراری، نمایشگر هدآپ، آینه‌های جانبی برقی، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل به فروش خواهد رساند.

وقتی به درجه Max ارتقا یابید، مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، ترکیب بدنه دو رنگ، برف پاک کن‌های خودکار، آینه‌های جانبی برقی تاشو و گرم شونده، کنترل تهویه مطبوع خودکار، شارژ بی‌سیم تلفن و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا