سایر نقلیههوا-فضا

معرفی نسل جدید صندلی های هواپیما توسط بمباردیه

هواپیماهای خصوصی و تجاری شاید از هر لحاظ راحتی و آرامش را در طول سفر برای مسافرین خویش به ارمغان آورده باشند اما طراحی صندلی ها تحول شگرفی در طی 30سال گذشته نداشته است.

حال شرکت Bombardier برای اولین بار دست به طراحی نسل جدیدی از صندلی راحتی و نصب آن بر روی 7000 هواپیما با پرواز های بین المللی زده است. لازم به ذکر است که این صندلی ها دست ساز می باشند و در انتخاب نوع چرم و دیگر لوازم برای ساخت آن، دقت زیادی به کار رفته است، همچنین چندین ویژگی منحصر بفرد را نیز در بر گرفته است.

در پرواز های بین المللی مخصوصا پرواز های طولانی مدت، نوع صندلی یک فاکتور اساسی در امر راحتی مسافران محسوب می شود. حتی در لوکس ترین کابین های هواپیمایی، وجود نسل جدید صندلی های راحتی می تواند نوعی بازاریابی بحساب آید و توجه مسافرین زیادی را به خود جلب کند. حال می فهمیم که چرا این شرکت دست به انجام چنین کاری زده است.

این صندلی چند ابتکار نبوغ آمیز را در طراحی صندلی ها بکار برده است. از جمله اینکه صندلی های راحتی اصولا با یک اهرم به سمت عقب حرکت می کنند تا تکیه گاه فرد را راحت تر نمایند اما متاسفانه یک فضای خالی در پشت کمر برای مسافر ایجاد می کنند که به ستون فقرات آسیب می زند، اما این صندلی همراه با عقب رفتن، یک شیبی متمایل در پشت کمر ایجاد می کند که هیچگونه فضای خالی باقی نمی گذارد. در مورد سیستم حرکتی صندلی نیز بلعکس صندلی های کنونی که با ریل حرکت می کنند، باید گفت که از یک نوع محور چرخشی و روان بهره می برند و به صندلی حالتی شناور می دهند.

از طرفی دیگر دارای سرپوشی افقی برای قرار گرفتن گردن هستند که حالت گردن مسافر را در هر حالتی از جمله زمان خوابیدن، غذا خوردن و تماشای تلویزیون حفظ می کنند.

پیتر لیکورای معاون ارشد فروش و بازاریابی شرکت Bombardier، می گوید: ” ما در طراحی نسل جدید صندلی های راحتی، سعی کرده ایم تا تمام امکانات راحتی را برای مسافران به ارمغان بیاوریم تا مسافرتی راحت و آرامشبخش را تجربه کنند.”

بمباردیه اروسپیس

لازم به ذکر است که بمباردیه اروسپیس، (به انگلیسی: Bombardier Aerospace) شرکت هوافضای کانادایی است، که به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از گروه بمباردیه، در زمینه طراحی و تولید انواع هواگردها و ارائه خدمات مهندسی هوافضا فعالیت می‌کند و پس از شرکت‌های بوئینگ (شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ) و ایرباس، سومین تولیدکننده هواگرد در جهان بشمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا