اخبار خارجیاسلایدر

معرفی نیسان سنترا ۲۰۲۴ با به‌روزرسانی ظاهری و قیمت ۲۲ هزار دلار

نیسان سنترا مدل ۲۰۲۴ با تغییرات ظاهری، ارتقاء ایمنی و کاهش مصرف سوخت معرفی شده و قیمت آن تنها ۴۳۰ دلار افزایش یافته است.

به گزارش دنده 6 – نیسان سنترا مدل ۲۰۲۴ با چند تغییر قابل‌توجه و افزایش قیمت جزئی معرفی شده است. این خودرو که در نسل هشتم خود قرار دارد، در جلو حالا از نمای بروز شده‌ای با جلوپنجرهٔ V-Motion جدید و طراحی ساده‌تر سپر بهره می‌برد. بزرگ‌ترین تغییر سنترا ۲۰۲۴ اما تجهیز تمام تیپ‌های آن به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Shield 360 نیسان است که شامل سیستم‌های کمک‌راننده و تکنولوژی‌های ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک عقب می‌شود.

علاوه بر این، به لطف اصلاح گیربکس و سیستم استارت استاپ، مصرف سوخت در تمام تیپ‌ها اندکی کاهش یافته است. این سدان ژاپنی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور دارد. تیپ‌های پایه و میانی S و SV در هر صد کیلومتر در شهر ۷.۸ لیتر و در بزرگراه ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کنند درحالی‌که مصرف بزرگراهی در تیپ فول آپشن SR به ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

علیرغم این تغییرات، قیمت سنترا ۲۰۲۴ تنها ۴۳۰ دلار بیشتر از قبل شده است. خانوادهٔ این خودرو از سه تیپ مختلف تشکیل شده که قیمت تیپ پایهٔ S از ۲۱,۷۲۵ دلار شروع می‌شود و در تیپ میانی SV به ۲۲,۶۵۵ دلار می‌رسد. برای این تیپ پکیج SV پریمیوم هم قابل سفارش خواهد بود که مواردی مثل سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو و آینه‌های جانبی راهنمادار را به همراه دارد. گران‌ترین تیپ سنترا هم SR نام دارد که قیمت آن از ۲۴,۸۱۵ دلار آغاز می‌شود. این تیپ در بیرون به تریم کرومی تیره و رینگ‌های ۱۸ اینچی و در داخل به گرم‌کن صندلی‌های جلو و دوخت نارنجی مجهز است.

فروش سنترا نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهشی ۴۰ درصدی داشته و در سال ۲۰۲۲ به ۷۷,۱۲۴ دستگاه رسید. در سه‌ماههٔ نخست سال جاری نیز فروش این ماشین ۱۷ درصد کمتر شده و نیسان امیدوار است با این به‌روزرسانی بتواند سدان کامپکت خود را در برابر رقبای قدرتمندی مثل هوندا سیویک، تویوتا کرولا، هیوندای الانترا و مزدا ۳ رقابتی نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا