اخبار خارجی

معرفی هیوندای توسان 2025

فیس‌لیفت هیوندای توسان با تغییراتی در طراحی جلو، کابین کاملاً جدید با نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی و پیشرانه‌های هیبریدی راهی بازار خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – هیوندای نسخهٔ فیس‌لیفت نسل چهارم توسان را در نوامبر ۲۰۲۳ در کره جنوبی رونمایی کرد اما حالا این خودرو برای بازار آمریکای شمالی در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآمده است. اصلی‌ترین تغییرات ظاهری این کراس‌اوور کره‌ای در قسمت دماغه با سپر جلوی جدید و دی‌لایت‌های متفاوت در جلوپنجرهٔ بروز شده صورت گرفته است. توسان ۲۰۲۵ از صفحات محافظ در جلو و عقب با روکش آلومینیومی هم بهره می‌برد اما کسانی که خواهان توانایی‌های بیشتر در آفرود هستند باید سراغ تیپ XRT با روکش‌های پلاستیکی بیشتر و ریل‌های سقفی بلندتر بروند.

علاوه بر این، هیوندای نسخهٔ N Line را هم ارائه می‌کند که به لطف تریم همرنگ بدنه نمای اسپرت‌تری دارد. ارائهٔ رینگ‌ها و رنگ‌های بیرونی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی توسان فیس‌لیفت هستند. مهم‌تر از این تغییرات اما بازطراحی کامل داخل کراس‌اوور کامپکت هیوندای است. در اینجا سازندهٔ کره‌ای یک صفحه‌نمایش منحنی پانوراما را ارائه کرده که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی هم ارائه شده که سریع‌تر بوده و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور را دارد. همچنین خریداران می‌توانند یک هدآپ دیسپلی رنگی ۱۲ اینچی را هم سفارش دهند.

علاوه بر نمایشگرهای جدید، هیوندای کنترل‌های لمسی قبلی برای سیستم تهویه و تنظیم صدا را دوباره با کنترل‌های فیزیکی جایگزین کرده است. غربیلک فرمان جدید، تغییر مکان پد شارژر بی‌سیم و انتقال انتخاب‌گر دنده به روی ستون فرمان هم از دیگر تغییرات داخلی توسان ۲۰۲۵ هستند. هیوندای همچنین به لیست امکانات ایمنی تمام تیپ‌های توسان هم هشدار توجه به جلو را اضافه کرده است. این سیستم نگاه راننده را از طریق دوربین مادون‌قرمز کنترل می‌کند و اگر راننده واکنشی نشان ندهد، کروز کنترل هوشمند، خودرو را متوقف و ترمز پارک برقی را فعال می‌کند.

توسان ۲۰۲۵ مثل قبل با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۷ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی توسان نیز هردو از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کنند اما حالا کمی قوی‌تر شده‌اند. در نسخهٔ هیبریدی به لطف افزایش ۶ اسب بخاری قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی به ۲۳۱ اسب بخار رسیده درحالی‌که قدرت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با ۷ اسب بخار افزایش به ۲۶۸ اسب بخار رسیده است.

مدل‌های هیبریدی به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند. ویژگی جالب این نسخه‌ها اما اضافه شدن حالتی بنام کودک است. این حالت که برای خریداران دارای نوزاد یا حیوانات خانگی طراحی شده، از تندی شتاب اولیه خودرو می‌کاهد و احساس نرم‌تری به درخواست‌های راننده می‌بخشد. نسخهٔ بنزینی هیوندای توسان در ژوئن امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی در اواخر تابستان ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا