اخبار خارجی

معرفی هیوندای سانتا کروز 2025

نسخهٔ فیس‌لیفت هیوندای سانتا کروز به لطف جلوپنجرهٔ مستطیلی و نمای چهارشانه حالا کمتر از قبل شبیه توسان به نظر می‌رسد.

به گزارش دنده 6 – هیوندای سانتا کروز ازآنجایی‌که اشتراکات زیادی با توسان داشت، بیشتر شبیه کراس‌اوور احساس می‌شد تا پیکاپ. به همین دلیل، هیوندای در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را با ظاهری کمی خشن‌تر معرفی کرده است تا بیشتر شبیه پیکاپ‌های سنتی به نظر برسد. هرچند ظاهر سانتا کروز هنوز هم آشنا به نظر می‌رسد اما هرچه دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه تغییرات بیشتری خواهیم شد. به‌عنوان‌مثال، جلوپنجره حالا فرمی مستطیلی پیدا کرده و نوارهای داخل آن پهن‌تر شده که خودرو را عریض‌تر و چهارشانه جلوه می‌دهد.

برای این پیکاپ همچنان نسخهٔ آفرودی XRT هم ارائه می‌شود که در خارج از جاده توانایی‌های بیشتری خواهد داشت. این نسخه از سپرهای جلو و عقب منحصربه‌فرد، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اختصاصی XRT با قلاب‌های بکسل و رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی الهام گرفته از آچار بهره می‌برد که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند. این ویژگی‌ها زاویه حمله پیکاپ را بهبود بخشیده است. سانتا کروز XRT در داخل هم از نشان برجستهٔ روی پشتی صندلی‌های جلو و همین‌طور سیستم نمای فراگیر و پایش نقاط کور بهره می‌برد.

علاوه بر این، کل خانوادهٔ سانتا کروز در داخل به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ نمایشگرهای خمیدهٔ پانوراما است. این شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در میانهٔ داشبورد می‌شود. البته بااین‌وجود، هیوندای همچنان دکمه‌های فیزیکی را برای موارد پرکاربرد مثل سیستم صوتی و سیستم تهویه حفظ کرده است.

برای نصب این نمایشگرهای جدید، هیوندای طراحی داشبورد و دریچه‌های تهویه را هم تغییر داده است که حالا به نظر می‌رسد در کل عرض داشبورد کشیده شده‌اند. غربیلک فرمان جدید و زیر آرنجی عقب با دو جا لیوانی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سانتا کروز ۲۰۲۵ هستند. این پیکاپ همچنین به‌صورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور ارائه می‌شود.

با وجود به‌روزرسانی‌های بیرونی و داخلی، زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و سانتا کروز همچنان با همان دو موتور قبلی عرضه می‌شود که شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور و ۲.۵ لیتری توربو با ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور می‌شود. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که البته حالا کمی اصلاح شده است.

سانتا کروز با پیشرانهٔ تنفس طبیعی می‌تواند تا ۱۵۹۰ کیلوگرم را یدک بکشد درحالی‌که این رقم با موتور توربو به ۲۲۷۰ کیلوگرم می‌رسد. این موتور به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. قیمت این پیکاپ بروز شدهٔ کره‌ای فعلاً اعلام نشده اما انتظار می‌رود در تابستان پیش رو به نمایندگی‌های فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا