اخباراخبار داخلی

معرفی و مشخصات فنی ساینا اتوماتیک سایپا

ساینا اتوماتیک داراي موتور 1.5 ليتري منطبق با استاندارد يورو 4 اروپا و نيز قابل ارتقا به يورو 5 مي باشد و در دو نوع گيربكس دستي و اتوماتيك توليد مي‌گردد. ترمز ABS مجهز به سيستم EBD از ويژگي‌هاي ديگر اين محصول مي‌باشد. تمامي اين ويژگي هاي عنوان شده مي تواند لذت صفر تا صد رانندگي را براي سرنشينان اين محصول به ارمغان آورد.

ساینا اتوماتیک نسخه ارتقا یافته از ساینا دنده ای است که چندی پیش توسط خودروسازی سایپا به بازار خودروی کشور ارایه شد و از اواخر سال 96، رقابت خود را آغاز کرد. در این مطلب نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم انداخت تا ببینیم سایپا چه محصولی را برای ما مهیا کرده است.

 

تیبا و مشتقات آن

تیبا که نخستین خودروی ایرانی ساخت سایپا محسوب می شود، چندین سال پیش و به عنوان نسخه ای مدرن تر و قوی تر از پراید معرفی شد. مدتی بعد سایپا تصمیم گرفت تا با ارایه یک فیس لیفت عمده، ظاهری مشتری پسند را برای این محصول ایجاد کند و حاصل این فیس لیفت، ساینا بود که در تمام اجزای اصلی همانند شاسی، فنربندی، موتور و گیربکس با تیبا مشترک است.

 

ساینا اتوماتیک و اعمال تغییرات بیشتر

به باور بسیاری از مردم، ساینا همان تیباست و تنها در نمای جلویی و عقبی تفاوت هایی با تیبا دارد. به همین منظور، سایپا تصمیم گرفت تا با ایجاد تغییراتی عمده در ساینا، آن را از تیبا متمایز کند. در نتیجه نسخه اتوماتیک این خودرو مجهز به جعبه دنده اتوماتیک CVT، دکمه های کنترلی روی فرمان و مانیتور شد تا مشتری تمایل بیشتری برای خرید آن داشته باشد. اما مواردی همچون پلاستیک نه چندان مناسب کابین و موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپه و تغییری نداشته اند.

 

مصرف سوخت ساینا اتوماتیک چگونه است؟

همانطور که می دانید موتور 1.5 لیتری ساینا، هشت سوپاپه است و لذا نمی توان توقع مصرف سوخت اعجاب انگیزی را از این خودرو داشت، اما به واسطه حجم کم پیشرانه و گیربکس CVT که برای بهینه کردن مصرف طراحی شده، و با توجه به رقم اعلام شده مصرف سوخت در مدل دنده ای، می توانید توقع رقم در حدود 7.5 لیتر به ازای صد کیلومتر در حالت پیمایش ترکیبی را برای مصرف سوخت ساینا اتوماتیک داشته باشید. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز توسط سایپا یورو 4 اعلام شده است.

 

امکانات رفاهی بیشتر همراه با قیمت بیشتر

ساینا اتوماتیک در دو تیپ ساده و لوکس عرضه می شود که معمولا مشتریان تمایل به خرید تیپ لوکس یا لاکچری آن دارند. از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به Bluetooth، سیستم پایش فشار باد تایرها(TPMS)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو(VAS)، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، سنسور پارک دنده عقب، کامپیوتر سفری، ورودی و خروجی USBجهت شارژ موبایل، مجهز به مسیریاب،سیستم کنترل صوتی روی فرمان و صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک اشاره کرد . با توجه به قیمت حدود 42 میلیون تومانی ساینا اتوماتیک، و پرواز قیمت بسیاری از خودروهای چینی با امکانات مشابه یا کمتر، این خودرو در این بخش کاملا راضی کننده ظاهر می شود.

 

بررسی بازار و رقبا

همانطور که گفتیم، ساینا اتوماتیک قیمتی برابر 42 میلیون و 102 هزار تومان در کارخانه و حدود 46 میلیون تومان در بازار دارد. در این محدوده و در حال حاضر، نمی توان رقیبی را برای ساینا اتوماتیک پیدا کرد و سایر خودروهایی که در این رده قرار داشتند، یا دچار جهش قیمتی شدید شده اند و یا مانند تندر نود اتوماتیک، ادامه حیاتشان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با توجه به عرضه نسخه هاچ بک ساینا به نام کوییک، و نبود رقبا در این محدوده قیمتی، سایپا به راحتی می تواند با افزایش تیراژ، برقراری شرایط اقساطی برای خرید و تنوع رنگ برای خودروهایش، به راحتی بازار اتوماتیک های ارزان قیمت را در کنترل خودش بگیرد.

 

SE-A (SE-A (LUX
طول خودرو 4215
عرض خودرو (بدون در نظر گرفتن آيينه ها) 1663
ارتفاع خودرو 1484
فاصله دو محور جلو و عقب 2415
وزن خالص 1085
مصرف سوخت در سيكل تركيبي (lit/100km) 7
ظرفيت باك(lit) 41
رينگ 14اينچي  آلومينيومي
تاير 185/60R 14

مشخصات فنی ساینا اتوماتیک

 
تیپ SE-A (SE-A (LUX
نوع گيربكس اتوماتيك CVT
نوع موتور 4 سيلندر خطي-M15-دريچه گاز برقي
حجم موتور cc 1503
حداكثر قدرت hp@5300rpm 87
حداکثر گشتاور Nm/4000rpm 128
استاندارد آلايندگي يورو 4 – قابل ارتقا به يورو 5
نوع فرمان هيدروليك
سيستم تعليق جلو مك فرسون
سيستم تعليق عقب Torsion Beam
ترمز جلو ديسكي خنك شونده
ترمز عقب كاسه اي

ایمنی و تجهیزات ساینا اتوماتیک

 
SE-A (SE-A (LUX
فرمان برقي atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
كروز كنترل atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
محدود كننده سرعت atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم استارت دكمه‌اي 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم ورود به خودرو بدون سوئيچ 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيك atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
نمايشگر لمسي 7 اينچي مجهز به Bluetooth 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم پايش فشار باد تايرها(TPMS) 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم هشدار سرقت با بوق خودرو(VAS) atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
چراغ های همراهی تا درب منزل atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سنسور پارک دنده عقب atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کامپیوتر سفری atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
کانسپت جدید دستگیره ها (آسان بازشو) atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
نمايش دماي محيط بيرون atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
نشانگر وضعيت دنده atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
Aux دارای ورودی و خروجي USBجهت شارژ موبايل atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
مجهز به مسيرياب (Navigation) 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png
2 بلندگو در جلو و 2 بلندگو در عقب atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
مجهز به سيستم ترمز ABS و EBD atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم کنترل صوتی روی فرمان atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
صندلي عقب مجهز به نگهدارنده صندلي كودك (Iso-Fix) atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
كيسه هواي راننده و سرنشين جلو atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
طراحي شده بر مبناي استاندارد محافظت از عابر پياده atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
قفل مركزي atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سيستم ضد سرقت atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR) atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
قفل ايمني كودك براي دربها atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
گرمكن شيشه عقب atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
آينه هاي جانبي با قابليت تنظيم برقي atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
چراغهاي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای 10km/h atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف atpbprv472tq7wvtm.png atpbprv472tq7wvtm.png
شيشه هاي دودي عقب 0kda6fe7ydumecabkyck.png atpbprv472tq7wvtm.png

77 دیدگاه

  1. ببینید با ۳۰ میلیون حدودا هیچ جای دنیا همچین امکاناتی تحویل نمیدن . اما خوب کیفیت ساینا هم مثل ماشین های ۷ هزار دلاری هم نیست و پایین تره . اما باز بهتره ثلا این نمونه ها در جلو بندی و عایق بندی اتاق کیفیت رو ببرن بالا مگر نه من موتور ضعیفش رو هیچ نکته ی ضعیفی نمیبینم . فقط مشکل کیفی رو در این خودرو یک نکته ی منفی بزرگ میبینم

    1. دوست عزیز شما با حدود 37 ملیون در کشور عربستان یا امارات میتونید تیگو 3 یا همون x33 S sport خریداری کنید بعد میگین با 30 ملیون ماشین با این امکانات نیست نه عزیز دل برادر انحصار پدر مارو در آورده اگر نه تو این رنج ماشین خوب زیاده البته به قیمت واقعی

    2. با 30 میلیون میشه هیوندا i10 خرید (سانروف، شش ایربگ،دنده اتوماتیک،سنسور بارن و ترمزگیری خودکار ، استارت دکمه ای) ، که با کارای پلاک و گمرک داخل خوزستان در میاد 36 میلیون

      1. بابا دلتون خوشه… من سه ساله یه تویوتا کرولا 2006 سوارم تا الان حتی یه بار آخ هم نکرده … تنها خرجی ک برام داشته عوض کردن روغنش بوده و بنزینش.. البته حدود چارده ماه پیشم یه بار بردمش جلو بندیش رو سرویس کردن… لگن ماشینای خارجی می ارزه به صفر ماشین های داخلی

    3. آخه با چه قیمتی 38میلیون؟!!!!!!
      وی8 که همین امکانات را داره تازه اییییینقدر و مغازه لوازم جانبی باز شده که با حد اقل هزینه میشه بعضی هاشون را خودت روی ماشینت نصب کنی همین سنسور دنده عقب با 150 نصب میشه

  2. تیبا و ساینا خیلی ماشین های بی کیفیتی هستن طراحی ناهماهنگی دارن طراحی خوبی ندارن تعادل خوبی ندارن نه مانوور به درد آشغال میخورن من خودم شخصن سمند و پرشیا و ۲۰۶ رو به تیبا و ساینا ترجیع میدم تیبا ماشین آشغالیه با پول ساینا میشه ال ۹۰ تر تمیز هم خرید که یه حلقه لاستیکش میرزه به کل ساینا وتیبا

    1. عموجون سایپا و ایرانخودرو هر دو زباله س شما یه بار سوار ماشین چینی هم نشدی چه برسه به ژاپنی.کسی که بدونه ماشین چیه ال نود جعبه ای و سمند قایق نمیخره.

  3. با ۴۰ ملیون یه سورن توربو میخرم میرزه به ساینا همون تیبا یه دیگه فقط چراغاشو عوض کردن به درد نمیخوره

        1. ماشین وارداتی سی سال هم کار کنه باز زیبا تر و ایمن تر و کم خرج تر از داخلیه.نمونه ش همین دوو ها و هوندا و میتسوبیشی های دهه نود میلادی که اونایی که داشتن میدونن چقدر سر تر از داخلی حتی صفره.حتی پروتون و داچیا هم مصرف کننده رو بعد این همه سال راضی نگهمیداره.بیخیاله چند روز اول که مشما روی صندلیه.

          1. آره یکی از فامیل هامون دوو داره فرمونش از ماشین های ایران خودرو نرم تره حیف که دیگه تولید نمیشه و هم قطعاتش نسبا گران هست چون کمیاب هست مثلا فیلتر هوا دوو سیلو 15هزار تومان هست.

  4. حیف این همه پول که داره صرف این ماشین های آشغال میشه من برادرم ساینا داره بهش گفتم نخر حرف منو گوش نکرد ماشینش مدل ۹۵ یه تا الان ۲۵ هزار تا کارکرده هفت هشت بار خراب شده برده نمایندگی داخل ماشین هم از پلاستیک ضایعاتی دروست کردن داخلش خیلی بی کیفیته از بیرونشم خوشم نمیاد

  5. علت حذف پراید، کمبود جدی ایمنی به عنوان مهمترین عامل ذکر شده، آیا هیچکدام از این جایگزینهای پراید ارتقای جدی و قابل توجهی از این حیث داشته اند؟!؟! چون من فکر نمیکنم، آپشنهایی مانند کروز و کنترل رادیو از روی فرمان و دنده اتوماتیک و … سبب ارتقای ایمنی نشسبت به پراید یا مهمتر از آن نزدیک شدن به متوسط سطح ایمنی جهانی خودرو بشود؟!؟!

  6. هر ماشینی آرم سایپا روش باشه میگن پراید.روی لندکروز هم آرم سایپا باشه میگن پرایده.ماشین داخلی سایپا باشه میگن پرایده(بخاطر آرم روی کاپوت)،چینی باشه میگن آشقاله(تاحالا سوار نشدن)،آلمانی باشه میگن پر خرجه(شما که نمیتونی خرج بدی نخر برو گاو سوار شو)،ایتالیایی باشه میگن مال کشورای کافر و غربیه،ژاپنی و کره ای هم که سرطان زاست.ایرانخودرو هم که تاکسیه.فقط پیکان خوبه و هوندا افغانی!!!!

    1. اقا خواهشن کسی از این ماشین تعریف نکنه من خودم تیبا دارم موتور گیربوکس خوبی نداره اینم همون تیبای چراغ جدیده خر خره پالونش عوض میشه انشالا پول اومد دستم عوضش میکنم

    2. این لگن اگه بیاد بیرون ۳۵ ملیون میشه که اصلا ارزش خرید انداره من ال ۹۰ اتومات مدل ۹۲ میخرم ال ۹۰ دروسته ظاهر خوبی نداره ولی هرچی باشه از این خیلی بهتره

    3. داداش یه چیزایی واقعیته نمیشه از کنارش رد شد …البته شما هم یکم اغراق کردی ولی این ساینا واقعاً آشغاله دلت به هیچ چیش نمیتونه خوش باشه اصن با این مشخصات فنی راه میره ؟؟؟
      ماشینای 110 اسب با گیربکس اتومات 4 دنده آدمو به خدا میرسونن بعد این چطوری میخواد با گیربکس CVT و 87 اسببخار راه بره ؟؟؟؟؟

  7. آقا قیافه سلیقه ایی قبول میذاریمش کنار، واقعا این موتور با این مشخصه های فنی تو این زمونه ارزش خرید داره؟؟ ایمنی ماشین کجا تست شده؟ ی چهارتا آپشن الکترونیکی ساخت چین به ماشین اضافه کردن هنر و علم نیست که..

  8. خدایی خدرو های چینی هن از نظر کیفیت هم امنیت بالاتره از ماشینای ایرانی هستن چون کم کم توچین کمتر دزدی میشه و اسداندارد ها بیشتر راعایت میشه حتی اینو میشه تو ورغه استفادهدشدهی بدنه دید نمونش پژو ۴۰۵ یا پارس که از کاغر درست میشن

  9. باسلام خدمت تمامی هم وطنان عزیز/به نظر من باخرید این نوع خودروهای بی کیفیت ویا بهتر بگم ( ارابه های مرگ)خودمون باعث میشیم تا خودروسازها دست از تلاش برای بالا بردن کیفیت خودروها بردارن وفقط به فکرتیراژ بالا وسود بیشتر باشند ودر واقع سوالی که دراین جا مطرح میشه اینه که چطور خودرویی با این ابعادوقطعات که تماما در داخل تولید میشه با این قیمت بالا فروخته میشه /پس ما نتیجه میگیریم که شورای رقابت یک نهاد صرفا نظاره گر میباشد ویا بهتر بگم شریک سایپا وایران خوردرو

  10. خیلیا بد اینوماشینا گفتن
    ولی بیاید از یه زاویه دیگه ببینیم
    خیلی از افراد هستن که به پا درد مبتلا هستن و پول چندانی جهت خرید خودروی اتوماتیک ندارن (ارزانترین به جز ساینا ۴۷ تومن پولشه)
    و این خودرو ممکنه خیلی به درد اینجور افراد بخوره

  11. با سلام و سپاس از کانال دنده6
    ساینا از پشت مثل لاداهای قدیمیه
    موتورش 8 سوپاپ و ضعیفه
    گیربکس مثل پراید زوزه داره
    داخل بی کیفیت ،ایمنی نداره
    قیمتش غیر منطقی هست
    به نظر من ،تیبا 1 از این خودرو به نسبت قیمت بهتر و منطقی تره

  12. سلام بابا اینا دیگه شورشو در آوردن.این دیگه اخرش.چرا واقعا ما به قول دولت مردا همه چی کپی میکنیم ولی ماشین نه.به گفته خودشون پهپاد بومی سازی کردن وخیلی چیزای دیگه…پس علت اینهمه بی کیفیت بودن علت چیه.حالا دیگه نوبت ساینا ک با جوون مردم بازی کنه.تا کی باید مردم این اشغالها رو بخرن سوار بشن تا کی با جوون مردم میخان بازی کنن. دیگه بسه شما رو خدا بفکر مردم باشید گناه دارن

  13. من خودم باشم این ماشین رو نمیخرم یا سراغ چینی ها میرم و یا سراغ ماشینهایی مثل 206 و تندر ولی اینکه چشم بسته هم بگیم ساینا آشغاله و خوب نیست هم قبول ندارم. آپشنهای خوب و کاربردی داره و البته باید حداقل یکسالی توی بازار بیاد و امتحانشو پس بده تا بشه قضاوت کرد.

  14. مشخصات فنی ساینا = پراید فیس لیفت شده + 20 میلیون = توهین به شعور مردم ، خدا رحم کنه به قیمت کویک احتمالا 50 به بالا باشه

  15. توجه کنید این ماشین صفرش هشتاد و هفت اسب بخار قدرت داره بعد چند سال استفاده میشه هفتاد اسب بخار ????? باید توی سربالایی پیاده شی هل بدی

    1. 206 تیپ دو 75 اسب بخاره . چرا جک میگی امیر جان. واقعا افرادی مثل شما چرا انقدر باید بی سواد باشن. همچی خودرو که اسب بخار نیست.

  16. با درود بر زحمت کشان دنده ۶. بزرگواران . رفقا .در تمامی کتب آسمانی به نکته امیر و رعیت اشاره شده و در قران می فرماید .. ما کسانی را بر شما حاکم می کنیم که در خور شاءن شماست…. بعبارت فارسی خلایق هر چه لایق. ملتی که اینگونه لنگن ها را بعنوان اتومبیل پول میدهند هیچگاه لیاقت بهترین را ندارند.بنظر من جایگزین خوبی برای پراید است ولی برای مصرف توی شهر و حداثر قیمت جهانی ۵۰۰۰ دلار. یا حق

  17. با سلام حدود ده ساله بخاطر کیفیت افتضاح ماشینای داخلی ماشین نخریدم شاید بعد این همه مدت بتونم یه هیوندا یا یه تویوتا مدل پایین سوار شم فک میکنم ارزش شو داشته باشه

  18. من تیبا دارم به نظرم هندلینگ و لذت سواری پراید خیلی بهتر از تیباس، با تیبا اصلا نمیشه سرعت رفت، ماشینی که هیچ جا تست نشده، استاندارد نیست، باریکه و همین باریکیش باعث تکونهای گهواره ای شدید تو سرعت میشه، ساینا هم همین تیباس که چراغاش عوض شده، حالا شاید یکی بگه اتوماته و اررونترین ماشین اتوماتیکه ولی اگه پراید رو خودتون اتوماتیک کنید و یه گیربکس ژاپنی بندازید با یک و نیم میلیون خیلی بهتر از این سایناس، ماشین اتوماتیک هم حداقل باید 2000 سی سی باشه تا تو سربالایی ها کم نیاره و تقه نزنه بخاطر معکوس زیاد و ضرایب گیربکسش، یکی از دلایل ترافیک همین راه نرفتن خودرو ها تو سربالاییه که باعث ترافیک میشن، به تیبا دنده ای تو سربالایی هرچی گاز میدی راه نمیره و پرشیا راحت میاد جلو میزنه چه برسه به اتوماتیکش

    1. منم 4 ساله تیبا دارم بعد از 4 سال اینو فهمیدم که هر جور حساب می کنم از پراید خیلی بهتره هم شتاب خوبی داره تعادل بهتری داره و امکاناتش هم بیشتره شما مسلما پراید دارید که قصد مقایسه کردن اونو با بنز و بی ام و داریدجالبه که می گید تو سربالایی هر چی گاز میدید راه نمیره یاللعجب

      1. با بنز و ب ام و مقایسه نکردم با پرشیای وطنی مقایسه کردم، من با پراید خیلی راحت تر بودم از لحاظ فاصله زانوم تا داشبرد، که توی تیبا زانوم همش میخوره به داشبرد و دردم میگیره ولی پراید اینجوری نبود، فاصله فرمون تا دسته راهنما که انگشتای درازی میخواد که دستت به دسته راهنما برسه ولی پراید اینجوری نبود، سواری و تکون خودرو تو سرعت بالای 90 که با تیبا کلی تکون میخورم و احساس میکنم دارم 160 تا میرم ولی تو پراید با 160 تا هم نمیترسیدم و تکونش زیاد نبود و راحت 140 میرفتم و نشون نمیداد داری 140 تا میری، در کل از پراید خیلی راضی تر بودم

        1. سلام به همه دوستان
          اقايي كه ميگي تيبا تو سرعت بالا تعادل نداره و پرايد تعادلش از تيبا بهتره،بهتره يه نگاهي به جلوبندي و زيربندي به زير پرايد و تيبا بندازي،اونجاست كه متوجه ميشي پرايد حتي ميله موجگير هم نداره،بعد مياي با تيبايي مقايسه ش ميكني كه يه ميل موجگير و تعادل به كمك وصل شه و يه ميل تعادل به طبق ها؟
          اخه مرد مومن من ٥ سال پرايد داشتم،تو سرعت ٩٠ تا جرات نميكني فرمون تيز به ماشين بدي،چون بعدش اصلاً كنترل نميشه،در صورتي كه يكساله تيبا ٢ دارم و واقعاً تعادلش عاليه،دوستاني كه از كلاردشت به چالوس،از جاده زيباي عباس اباد رد رفتن ميدونن چه پيچ هاي تندي داره،من با تيبا با بدترين شكل ممكن پيچ ها رو گذروندم و واقعاً واسم باور كردني نبود تعادلش
          از نظر ترمز هم به دوستاني كه درجريان نيستند بگم،پرايد هيچ سنسور اي بي اسي واسه چرخ هاي عقب نداره، و اين فوق العاده خطرناكه و زماني كه چرخ عقب پرايد قفل كنه ماشين روي حالت اي بي اس نميره،اين عمل باعث چرخيدن خودرو ميشه و فوق العاده خطرناكه،ولي تيبا سنسور اي بي اس چرخ عقب رو داره و عالي عمل ميكنه
          من نميگم تيبا بهترين ماشينه،ولي موتور و گيربكس مچ شده اي داره و توي سربالايي عاليه،و به نسبت ماشينهاي توي قسمت خودش خيلي خوبه،شما يك پژو ٤٠٥ رو درنظر بگيريد كه موتور فوق العاده حساسي نسبت به امپر كشيدن داره،مسلماً موتور تيبا خيييلي بهتر از اون موتور ٣٠ سال پيش فرانسه ست
          موفق باشيد دوستان

          1. تعادل با پیچیدن پیچ فرق داره تیبا سر پیچ ها بهتر از پراید میپیچه اما توی سرعت تعادل خوبی نداره و تکونهای گهواره ای شدید داره و تمام دست اندازا و چاله چوله ها حس میشه و نسبت به پراید از این جهت ضعیف تر عمل میکنه

        2. سلام هم وطنانم امیدوارم آنقدر خداوند به ما پول بده که حداقل یک ماشین جم و جور ژاپنی یا کره ایی یاحداقل خودرویی که ارزش منتاژ کردن داره آن را خریداری کنیم(با دلیل اثبات میکنم)
          تا از دست خودرو های خود ساز بدون نظارت راحت بشیم
          میدانید چرا دوست عزیزمون میگه با پراید 140تا راحت میرفتم ولی با تیبا با سرعت بالای 90تا احساس میکنم داره 160 تا میره؟!
          آیا میدانستید ابتدا پراید در آمریکا تولید شد و بعد امتیاز آن را کشورهای آسیای شرقی خریدند آیا میدانستید که خودروهای ژاپنی و کره ای تکنولوژی اصلیشان را از آمریکا میگیرند درسته ما از لحاط سیاسی با آمریکا دشمن هستیم ولی باید به حق بگیم که همین پراید که ما از تیبا راضی تر هستیم پایه تکنولوژی آن از آمریکا و بعد آسیای شرقی وبعد به ایران آمده انتقال داده شد.
          ولی تیبا وساینا یک چیزی سر هم شده (نظر شخصی نیست تعمیر کاران گفته اند)و نظارت درست حسابی هم روی آن انجام نداده اند باورکنید من پولم آماده بود که تیبا یا ساینا بخرم شاید باورتون نشه نزد انواع جلوبندی ها وتعمیرکار ان رفتم گفتن پراید یک چیز دیگه ای هست گفتن تیبا خشکه و موکدا به راحتی پراید نیست این را که دیگه نظر شخصی من نیست که عموم نپذیرن اینو خود تعمیر کارها گفتن نه یکی نه دوتا چند تاشون گفتن بعد من چکار کردم رفتم پراید صفر یورو چهار گرفتم خدا میداند من با 120تا سرعت درجاده میرفتم خانواده فقط به خاطر اینکه ماشین های جلویی را سریع پشت سر میگذاشتم متوجه میشدن دارم تند میرم والا دورموتور حدداکثر3/5 در جاده ی بدون سراشیبی بود اگر هم نگران سبکی پراید هستید سعی کنید باتمام تعداد ظرفیت خودرو به سفر بروید ما 5نفر هستیم و ماشین تراز میشه یا اینکه صندوق عقب را سنگین کنید (نظرشخصی) ودیگه نگران سبکی پراید نباشید آن آقایی هم که میگه 1/5میلیون هزینه کنیدو گیربکس پراید را اتوماتیک کنید واقعا راست میگه واقعا38 میلیون ارزش ساینا نداره اگه من میخاستم 38تومان هزینه کنم نمیرفتم ساینا اتوماتیک بگیرم میرفتم
          206 وی8 میگرفتم که هم کروز داره هم سنسور دنده عقب هم موتور تی یو پنج داره که امتحانشو پس داده یا میرفتم 10تومان میذاشتم روی پولم میرفتم سوزوکی ویتارا دست دوم میگرفتم(نظرشخصی) در کل اگه 25میلیون دارید فقط پراید بگیرید(نظرشخصی)اگه تا45 میلیون پول دارید خودروهای دست دوم کره ای که امتحانشون را پس دادن بگیرید ولی اگر خیلی علاقه به تولید داخلی دارید206 وی 8 بخرید
          منکه ماشین صفر دارم ولی بخدا حیفم آمد به تاکید حرف آقاسعید هم وطنمون راهنماییتون نکنم انشاءالله همه ماشینی که آرزو خریدشو دارن را بخرن آمین
          مخلص شما جعفری از قم.

        3. برادر خداوکیلی چطوری میگه پراید تو ۱۴۰ تا اصلا نشون نمیده؟؟!? خدایی پراید بالای ۸۰ هم خطر داره و هم ماشین ترمز نداره که من نمیگم تیبا ترمزاش خوبه ولی هرچیه از پراید بهتره

    2. مهندس موتور الفارومئو اکسنت و خیلی ماشینای دیگه زیر ۲۰۰۰ اتوماتم هست، الان ز بزنیم بگیم سربع موتورشونو عوض کنن تا تو سر بالایی کم نیارن!؟ یعنی فقط حرف میزنید بدون اطلاعات متاسفم
      البته ک ساینا و تیبا و پراید فقط بخاطر ارزون بودنشونه ک مردم میخرن ارزونم نیستا ولی نسبت ب بقیه کمتره قیمتا
      لطفا بدون اطلاعات دهنمونو باز نکنیم
      همه جا نباید حتما نظر بدیم…

  19. متاسفانه شرایط فروشش زیاد جالب نیست قیمت ماشین 38/500 شد و 17 میلیون پیش و 21 میلیون آخر سر کسی پول نداره همینم براش سخته !!!!!

  20. طراحی = فاجعه
    قدرت موتور = افتضاح
    تعلیق و تعادل = در حد صفر
    فقط اومده یکم اپشن الکی گذاشته که مردم همیشه در صحنه برن واسش صف ببندن
    من موندم اون شرکت واسه این موتور داقون چطوری قبول کرده گیربکس cvt طراحی کنه

  21. من تیبا صندوقدار دارم و بنظرم بغیر از بعضی آپشنهای محدود و فانتزی چیز بیشتری نسبت به تیبا نداره
    در کل تیبا ماشین ضعیفیه و بنظرم فقط بدرد داخل شهر میخوره بخاطر جثه کوچیک و شتاب نسبتا خوبش
    ولی جاده ایش اصلا خوب نیست
    قیمت این ساینا خیلی بالاست و بعید میدونم استقبال خوبی بشه
    چون ماشینهای مونتاژ چینی نسبتا بازار رقابتی کوچیک راه انداختن و اقبال بلندی برای ساینا وجود نداره

  22. متاسفانه 38 میلیون و نیم برای این قیمت گذاشتن گرانه گرانه گرانه نخرید بزارید قیمت را بیار پایین والله ظلمه

  23. خوبه بد نیست ولی گرونه همون پراید 131 خودمون چرخش به صدتا ساینا وتیبا میرزه ولی کاش خط تولید پراید را برنمیداشتند

  24. تیبا خودروی بدی به لحاظ موتوری نیست. حتی ابشن هاش هم نسبت به خودروهای داخلی خوبه اما کیفیت و ایمنیش تعریفی نداره

  25. بنظر من هر کالایی رو تا زمانیکه نمی تونیم با قیمت و کیفیت خوب تولید کنیم به صرفه تره که وارد کنیم. درسته که برای ما ضررهایی هم داره ولی در کل بخوایم حساب کنیم و برآیند بگیریم به نفع مردم و مملکته. اگه بتونیم مثلا 10 کالای باکیفیت و قابلیت صادر کردن رو داشته باشه رو تولید کنیم بهتره تا 100 کالای بی کیفیت تولید کنیم. کارایی کارایی و فقط کارایی

    1. آقا بزارید مردم بخرن. یه بار که برن جاده چالوس و نتونن سبقت بگیرن میارن میفروشنش. من اچ 30 ثبت نام کردم و با 42 تومن ماشینی با صد برابر کیفیت ساینا سوارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا