اخبار خارجیاسلایدر

معرفی کاوازاکی نینجا ZX-25R قوی ترین ۴ سیلندر ۲۵۰ سی سی

کاوازاکی به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیا از نسخه به‌روز شده نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این موتورسیکلت تازه‌نفس هم‌اکنون ۴۷ اسب بخار قدرت دارد.

 

به گزارش دنده 6 – از میان موتورسیکلت‌سازان مشهور دنیا کاوازاکی تنها برندی است که به محصولات کوچک و هیجان‌انگیز اهمیت می‌دهد و به‌روزرسانی نینجا ZX-25R نیز مؤید همین نکته خواهد بود. اگرچه این موتورسیکلت در سراسر دنیا عرضه نمی‌شود اما هنوز هم طرفداران زیادی به ویژه در بازارهای آسیایی دارد. با یکدیگر می‌خواهیم این محصول تازه‌نفس را بررسی کنیم پس همراه ما باشید.

بزرگ‌ترین بهبود کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۴ به قوای محرکه آن مربوط می‌شود. اگرچه کلیت پیشرانه ۴ سیلندر کاوازاکی تغییری نکرده است اما هم‌اکنون از نسبت تراکم بالاتر ۱۲.۵ به ۱ سود می‌برد و بنابراین قدرت آن به ۴۷ اسب بخار می‌رسد که نسبت به مدل قبلی ۳ اسب بخار افزایش یافته است. همچنین حداکثر گشتاور نیز با افزایش جزئی برابر با ۲۲ نیوتون متر خواهد بود. نکته دیگر اینکه بیشترین میزان گشتاور پیشرانه ۵۰۰ دور زودتر از مدل قبلی ارائه می‌شود تا کشش نینجا ZX-25R بیشتر از قبل باشد.

به ‌این ‌ترتیب پیشرانه ۲۵ سی‌سی کاوازاکی قوی‌تر از تمامی موتورسیکلت‌های اسپرت ۴۰۰ سی‌سی در بازار آمریکا خواهد بود. در حقیقت حتی محصولاتی مثل هوندا CBR500R و رویال انفیلد INT650 نیز قدرتی مشابه این محصول خواهند داشت که این امر نشان از توانایی‌های بالای نینجا ZX-25R دارد؛ اما از نظر زیرساخت موتورسیکلت باید گفت ژاپنی‌ها به فرمول برنده دست نزده‌اند و بنابراین پیشرانه همچنان داخل شاسی لوله‌ای قرار دارد. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز تغییری نکرده‌اند و همین موضوع درباره سیستم ترمز نیز صدق می‌کند. سیستم ترمز کاوازاکی نینجا ZX-25R از دیسک ۳۱۰ میلی‌متری جلو و روتور ۲۲۰ میلی‌متری عقب تشکیل می‌شود. کالیپرها نیز ساخت خود کاوازاکی هستند و شاید این سؤال پیش آید که چرا از ترمز شرکت مشهور برمبو استفاده نشده است که جواب آن به وزن نسبتاً کم موتورسیکلت یعنی حدود ۱۸۱ کیلوگرم بازمی‌گردد. از نظر طراحی نیز باید گفت اکثر بخش‌ها بدون تغییر باقی مانده‌اند اما رنگ بدنه جدید با نام نقره‌ای فانتوم در دسترس خریداران خواهد بود. گرافیک‌های آبی رنگ روی بدنه نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

تجهیزات کاوازاکی نینجا ZX-25R هم مشابه قبل است. نمایشگر ۴.۳ اینچ به همراه ارتباط گوشی هوشمند، شیفتر سریع، کنترل کشش و حالت‌های مختلف قدرت در این مدل وجود دارند.

محصول جدید کاوازاکی با آستانه قیمت ۷ هزار دلار، مختص بازارهای آسیاست و تاکنون در اروپا، بریتانیا یا آمریکا عرضه نشده است و فکر نمی‌کنیم در آینده نیز این موضوع تغییر کند. البته جایگزین بهتری برای آن با نام نینجا ZX-4RR وجود دارد که با حجم پیشرانه بیشتر، کارایی‌های ZX-25R را به شیوه بهتری ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا