اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی کوپرا فورمنتور و لئون

کوپرا نسخهٔ فیس‌لیفت مدل‌های لئون و فورمنتور را معرفی کرده است. این خودروها علاوه بر به‌روزرسانی‌های بیرونی، زیر پوست هم تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش دنده 6 – طراحان کوپرا با الهام از طراحی موسوم به دماغهٔ کوسه که در شاسی‌بلند ترامار دیدیم، نمای جلویی هردوی این خودروها را اصلاح کرده‌اند. در این قسمت، فورمنتور و لئون از لوگوی جدید کوپرا، چراغ‌های LED مثلثی جدید و جلوپنجرهٔ بزرگی بهره‌مند شده‌اند. علاوه بر این، در عقب هردو خودرو هم تغییراتی اعمال شده و حالا از چراغ‌های جدید و لوگوی چراغ‌دار کوپرا بهره می‌برند

لئون و فورمنتور هردو بر اساس پلت‌فرم MQB Evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده‌اند و هرچند این پلت‌فرم بدون تغییر باقیمانده اما پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در نسخه‌های پرچم‌دار ارتقاء پیدا کرده است و حالا ۳۳۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور در فورمنتور و فقط نسخهٔ استیشن لئون ارائه می‌شود. مدل‌های مجهز به این پیشرانه همچنین از یک تقسیم‌کنندهٔ گشتاور، ترمزهای قوی‌تر و حالت رانندگی ویژهٔ کوپرا هم بهره می‌برند که پاسخ پدال گاز و گیربکس را تغییر می‌دهد. این موتور ۲ لیتری صرفاً با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود
برای خریدارانی که نیازی به قدرتی در حد فولکس‌واگن گلف R ندارند اما پیشرانه‌های ضعیف‌تری هم وجود دارد. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی خفیف است درحالی‌که دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و باطری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی هم به ترتیب با قدرت ۲۰۴ و ۲۷۰ اسب بخار هم قابل انتخاب خواهد بود. این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی قابلیت پیمایش صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی دارند. علاوه بر این، یک موتور ۲ لیتری با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم در لیست انتخاب‌ها وجود دارد.

در داخل فورمنتور و لئون چند تغییر جزئی صورت گرفته است که شامل بازطراحی کنسول مرکزی، متریال جدید و صندلی‌های اسپرت می‌شود. کوپرا همچنین در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی را اصلاح کرده و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی را ارائه کرده که با سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو همراه است. فورمنتور و لئون موفق‌ترین محصولات کوپرا هستند و از زمان ایجاد این برند در سال ۲۰۱۸ تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه فروخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا