اخبار خارجی

مقایسه شیائومی SU7 با تسلا مدل 3 و نیو ET5؛ کدام‌یک بهتر است؟

خبرنگاران خودرویی در کشور چین اقدام به تست شیائومی SU7 و مقایسه عملکرد آن با تسلا مدل ۳ و نیو ET5 کرده‌اند.

به گزارش دنده 6 – شیائومی شعاع حرکتی رسمی محصول خود را بر اساس استانداردهای CLTC حدود ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرده و این خودرو در تست‌های جاده‌ای به پیمایش ۶۴۳ کیلومتر رسیده است. فول ترین نسخه تسلا مدل ۳ که از نوع چهار چرخ محرک برد بلند هایلند است شعاع حرکتی رسمی ۷۱۳ کیلومتری دارد و این خودرو نیز در تست‌ها توانسته رقم ۵۶۸ کیلومتر را ثبت کند که این عدد ۷۹.۷ درصد شعاع حرکتی رسمی را پوشش می‌دهد.

نیو ET5 با وجود باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت ۶۴۰ کیلومتری را بپیماید هرچند این خودرو در تست‌ها شعاع حرکتی ۴۵۵ کیلومتر یا ۷۲.۶ درصد رقم ادعایی را بر جای گذاشته است. نیو چندی پیش نسخه فیس لیفت از سدان میان سایز خود را ارائه کرد اما مدل تست شده از نوع قبل از فیس لیفت ۲۰۲۲ بوده است. بهترین نتیجه در این مقایسه‌ها به ژیپنگ P7 و نسخه به‌روز P7i سال ۲۰۲۳ مربوط می‌شود که در تست‌ها ۸۰.۲ درصد شعاع حرکتی ادعایی را به دست آورد. در واقع این خودرو با یک‌بار شارژ ۶۱۰ کیلومتر را طی می‌کند و در تست‌ها نیز به رقم ۴۸۹ کیلومتر رسیده است.
تست‌های سرعت نشان دهنده برتری محسوس شیائومی SU7 است و اولین محصول برقی این شرکت توانسته تسلا و نیو را شکست دهد. در آزمون صفر تا صد کیلومتر در ساعت، شیائومی به زمان ۳.۲۴ ثانیه رسیده و نیو ET5 هم زمان ۳.۸۳ ثانیه را ثبت کرده است. تسلا مدل ۳ نیز صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴.۶۲ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته تا به کسب رده سوم اکتفا کند. در مسابقه درگ ۴۰۰ متر، SU7 با زمان ۱۱.۱۷ ثانیه اول شده و پس از آن خودروهای نیو و تسلا با زمان‌های ۱۲.۳۷ و ۱۲.۷۷ ثانیه قرار گرفته‌اند. همچنین شیائومی در این تست به سرعت ۲۰۱.۷۹ کیلومتر در ساعت رسیده است. شیائومی SU7 حدود ۴ هزار دلار ارزان‌تر از تسلاست درحالی‌که اختلاف قیمت آن با نیو به ۱۱۵۰۰ دلار می‌رسد و از این نظر کاملاً برتر ظاهر می‌شود. در جداول زیر می‌توانیم نتایج به دست آمده از مقایسه محصول جدید شیائومی با دیگر خودروهای برقی را مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا