اخباراخبار خارجیاسلایدرموتور سیکلت

موتور بی ام و R47


به گزارش دنده 6 | در شروع تولید موتورسیکلت، قبل از به دست آوردن دل مشتریان، مدیریت BMW هدف اصلی خود را ایجاد یک موتورسیکلت قدرتمند برای تولید انبوه قرار داد. اولین قدم مدل R37 بود – یک ماشین قدرتمند، اما پیچیده و گران قیمت. گام بعدی کاهش هزینه های تولید بود.
مدل R47 در بین موتورسیکلت های BMW جایگاه افتخاری را به خود اختصاص می دهد زیرا واقعاً در زمان خود پیشرفته بود. به عنوان مثال، برای اولین بار از یاتاقان های غلتکی (در طراحی بازوهای چرخان سوپاپ)، بوش های قابل تعویض و سیستم کنترل نوآورانه (به جز تعویض دستی) استفاده شد. تعلیق جلوی فنری و ترمز کاردان برای یک موتورسوار مدرن غیر معمول به نظر می رسد ، اما به طور کلی ، چنین راه حل هایی نه در آن زمان و نه در حال حاضر ناخوشایند نبود.
موتور OHV تخت دوقلو R47 همان موتور مورد استفاده در مدل تورینگ R42 بود، با این تفاوت که قدرت آن به 18 اسب بخار افزایش یافت. و حداکثر سرعت به 110 کیلومتر در ساعت افزایش یافت. BMW 1720 موتورسیکلت R47 فروخت – ده برابر بیشتر از R37! بیشتر موتورسیکلت های R47 به باشگاه های مسابقه ای آلمان فروخته شد.
دلیل اصلی موفقیت R47 این بود که BMW مدل جدید را به عنوان یک موتورسیکلت فقط مسابقه ای ارائه نکرد. این مدل در یک نسخه «لخت» ارائه می‌شد، اما مشتری می‌توانست از بین گزینه‌های زیادی انتخاب کند، به عنوان مثال. ژنراتور، بوق و چراغ جلو. یک مخزن سوخت با ظرفیت بیشتر نیز به عنوان یک گزینه ارائه شد. با یک مخزن بزرگتر، R47 ممکن است بخشی از کلاس «Gran Turismo» باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا