اخبار خارجیاسلایدرموتور سیکلت

موتور تیز – اتحاد جماهیر شوروی

در سال 1935، کارخانه ابزار استالین تاگانروگ (TIZ) مأموریت یافت تا نوع جدیدی از موتورسیکلت شوروی را بر اساس BSA Sloper طراحی کند و تولید سریال آن را آغاز کند. تا پایان سال، کارخانه قرار بود 250 دستگاه تولید کند – و این در حالی است که سه نمونه از BSA Sloper، که قرار بود نقشه‌ها را از آنها بگیرد، تنها در آوریل 1935 در انگلستان خریداری شد.
به گزارش دنده 6 در پایان سپتامبر 1935 نمونه های اولیه انگلیسی وارد کارخانه شدند. تصمیم گرفته شد که دستگاه را کپی نکنیم، بلکه آن را به عنوان مبنایی برای ایجاد موتورسیکلت مناسب تر با شرایط شوروی در نظر بگیریم.
طراحی AM-600 مدام در حال بهبود بود. تغییرات متعدد در واحدها و مجموعه ها و همچنین نسخه های تولیدی تک تک قطعات هنوز برای تعمیرکاران موتورسیکلت دردسر ایجاد می کند.
واقعیت این است که مانند اکثر کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی شوروی، TIZ هیچ ارتقایی را در کاتالوگ‌ها و بروشورهای خود نشان نداد، بلکه این کار را فقط در اسناد کارخانه انجام داد. با این واقعیت که تقریباً کل بایگانی کارخانه در طول جنگ از بین رفت، وضعیت بیشتر تشدید شد.
TIZ ها در جنگ های فنلاند و میهنی بزرگ جنگیدند، در آن زمان یک مسلسل دگتیارف بر روی یک برجک مخصوص روی ماشین کناری نصب شده بود. از سال 1937، “ششصد” به طور منظم در رژه نظامی در میدان سرخ شرکت می کردند. به‌ویژه برای رژه‌ها، دسته‌ای از موتورسیکلت‌های انفرادی مجهز به برجک‌های مسلسل روی فرمان و جعبه‌های مهمات با حجم زیاد، نصب شده روی صندوق عقب تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا