اخباراخبار خارجیاسلایدرموتور سیکلت

موتور ریکو تایپ 97

1938 Rikuo Type 97 | ژاپن 🇯🇵
به گزارش دنده 6 | صنعت نظامی ژاپن موتورسیکلت های خود را مدیون آمریکایی هاست، البته غیرمستقیم. در اوایل دهه 20، بیشتر موتورسیکلت ها در ژاپن آمریکایی بودند، و دولت سرزمین آفتاب طلوع، که نگران ضررهای ناشی از واردات بود، تصمیم گرفت به ساخت کارخانه های دو و سه چرخ خود یارانه بدهد.
در سال 1924، شرکت Toyo Kogyo (مزدای آینده) تلاش کرد تا موتورسیکلت های هارلی دیویدسون را کپی کند و تولید خود را آغاز کند، اما اساس فنی کافی نبود و تولید ناموفق بود. اما رکود بزرگ اقتصادی به ژاپنی ها کمک کرد، که در سال 1929 شرکت آمریکایی هارلی دیویدسون را در بلاتکلیفی قرار داد. به قدری متزلزل شد که آمریکایی ها تصمیم گرفتند مجوز تولید موتورسیکلت های خود را به ژاپنی ها بفروشند.
“هارلی ژاپنی” تا پایان جنگ جهانی دوم توسط چندین شرکت محلی تولید می شد. Rikuo Type 97 مجهز به موتور V-twin 1200 سی سی سی سوپاپ است که مشابه موتور نصب شده در مدل های VL هارلی دیویدسون است.
Rikuo Type 97 به لطف موتور محرک چرخ کناری در همه انواع جاده ها به خوبی پذیرفته شده است – این تفاوت اصلی آن با “جد آمریکایی” بود. منابع مختلف توافق دارند که حدود 18 هزار دستگاه موتور سیکلت Rikuo Type 97 تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا