اخباراخبار خارجیاخبار داخلیاسلایدربررسیدسته‌بندی نشده

نتایج تست تصادف رنو کوئید؛ ارزانترین محصول رنو 0 ستاره ایمنی گرفت

امیدی که به باد رفت

ما نیز مثل شما در این آرزو بودیم که رنو کوئید به عنوان یک خودرو ایمنی و مدرن با قیمت 25 میلیون جایگزین پراید می شود و تراژدی مرگ افرینی های پراید در جاده های کشورمان پایان می یابد اما حالا نتایج تست تصادف سازمان GOLBAL NCAP ماجرای غم انگیزی را بر ملا می کند.

نمونه پایه با وزن 855 کیلوگرم و فاقد ایربگ و ساختار های تقویتی

گویا ساخت خودرو ارزان قیمت و ایمن در شرایط فعلی صنعت خودرو امکان پذیر نیست.

سرعت تست 64 کیلومتر در ساعت و شرایط تست متداول با سه مدل مختلف از رنو کوئید انجام شده و نتایج تفاوتی با یکدیگر نداره، سه نمره 0 کامل برای ساخته غرور آفرین و 4700 دلاری کوئید!

این سازمان دو مدل مختلف از کوئید را با دو وزن متفاوت مورد تست قرار داده است. نمونه پایه با وزن 855 کیلوگرم و فاقد ایربگ، ضعیف تر از آن است که بتوانید باور کنید، تصاویر تست تصادف این مدل نشان می دهد که سطح تخریب کابین (حتی از بیرون) نیز چندان تفاوتی با خودرویی مانند پراید ندارد و تاب برداشتن سقف ، ستون و رکاب خودرو شاهد این مدعاست.

نمونه تقویت شده (تنها سمت راننده و مجهز به ایربگ)

پس از عدم کسب ستاره این مدل، نمونه ای سنگین وزن تر (914 کیلوگرم) با ساختار تقویتی در کابین سمت راننده نیز مورد تست قرار گرفت، با این حال حتی این مدل نیز در هر دو حالت مجهز به ایربگ (راننده) و بدون ایربگ راننده، موفق به کسب حتی یک ستاره ایمنی از این سازمان نشد.

رنو کوید-4

رنو قصد عرضه کوئید را با برند خودش در بازار اروپا ندارد و مدلی که تحت عنوان داچیا ارائه می شود نیز احتمالا با برخی بهبود ها و تقویت های ایمنی ارائه خواهد شد که حتما برای عرضه در بازار اروپا مورد تست سخت گیرانه سازمان EURO NCAP نیز قرار می گیرد.

رنو کوید-1

با این حال مشخص نیست که نمونه احتمالی عرضه شده در بازار ایران از چه مدلی خواهد بود، هرچند آنچه مشخص است اینکه نمونه پایه و ارزان قیمت کوئید (4700 دلار) از نظر ایمنی بسیار ضعیف است و بهتر است کلا در بازار ایران عرضه نشود.

125 دیدگاه

  1. اگه مدیران ما برای مردم ارزش قائل بودن هیچ وقت اجازه ورود همچین خودرویی رو نمیدادن
    تازه اگه بره اروپا بجای صفر منفی میگیره خخخخخ…

      1. پس یه نتیجه میگیریم
        80% مردم ماشین زیر 50 تومن دارن
        ینی اصن جون این ملت مهم نیست…صلوات
        رحمت خداوند بر شما باد

  2. الان مگه پراید اینهمه رو ب کشتن داده چ اتفاقی افتاده؟؟ اینم مثل پراید. جون ادما مگه اهمیت داره؟ مهم فقط و فقط سود خودرو سازانه عزیزه. این خودرو رو میارن تولیدم میکنن. پیش فروشم ک بشه هموطنان صف میبندن برای خریدش. فقط امکان داره یه ایربگ روش نصب بشه که راننده اون لحظات اخر عمرش سرشو رو یه بالشت نرم بزاره و به رحمت خدا بره!!

    1. البته باید این رو هم در نظر گرفت که تمام کشته ها تقصیر پراید نیست
      با ترمز های بهتر و ایربگی که روی پراید نصب شده به نظرم این ماشین مناسب شهر شده
      اما اینکه مردم به خاطر شرایط اقتصادی مجبورن از این خودرو در جاده استفاده کنن و بدتر از اون اینکه بعضی حتی رعایت ایمنی پایین پراید رو هم نمی کنن و پدال گاز رو در جاده تا اخر فشار میدن و 130 تا میرن بحث دیگه ای هست
      شاید اگر به اون عده ب ام و هم بدید خودشون رو به کشتن بدن

      1. دوست عزیز مهمان،
        وقتی میخوان ایمنی یه ماشین رو بررسی کنن و بهش ستاره بدن، کاری ندارن ماشین برای داخل شهره یا خارج شهر! یعنی اصلا چیزی به اسم ماشین ایمن داخل شهر و خارج شهر معنی نداره!! و هیچ جای دنیا تعریف نشده و نمیشه جز ایران! شما الان تو بزرگراههای داخل شهر تهران و شهرهای بزرگ بدلیل کیفیت مناسبتر آسفالت و پهنای مسیر حتی با سرعتی بالاتر از سرعتهای تردد در خارج شهر رانندگی میکنید. نمیکنید؟!
        پس ایمنی داخل و خارج شهر اصلا موضوعیتی نداره،
        در مورد سرعت هم برای هیچ جای دنیا محدودیت سرعت بر اساس کیفیت خودروها که نمیذارن! وقتی یه خودرو میتونه با سرعت صدوچهل پنجاه تا بره باید ایمنیشو هم داشته باشه.
        ضمن اینکه حتی اگه شما باسرعت کم رانندگی کنید بقیه که با سرعت شما رانندگی نمیکنن!!
        درسته پراید با نصب ایربگ و ABS کمی بهتر شده اما هنوز یکی از ناایمن ترین خودروهای جهانه و تولید و فروشش با این قیمت جای تاسف داره و هیچ چیزی اینو نمیتونه توجیه کنه.
        با تمام احترام من در کامنت شما جز توجیه این مطلب چیزی ندیدم.

        1. دوست عزیز
          اولا که ایمنی یک ماشین شهری و جاده ای کاملا متفاوت هست و ایمنی هر ماشینی بر اساس برخورد اون ماشین با وزن مشخص به دیوار صلب یا غیر صلب سنجیده میشه. پس ایمنی یک ماشین کوچک شهری 800 کیلویی که 5 ستاره گرفته اصلا قابل قیاس با یک ماشین 1400 با همین رتبه بندی نیست. این نکته هم در آزمایش IIHS که بین تویوتا کمری و یاریس صورت گرفته کاملا اثبات شده.
          http://www.aparat.com/v/LyJiU
          در ضمن حرف شما که گفتید ماشینی که میتونه 150 تا بره بایید ایمنی این سرعت رو هم تامین کنه اشتباه هست
          تمام خودرو ها در سرعت 64 کیلومتر تست میشن که این ازمایش با در نظر گرفتن ترمزگیری قبل از تصادف و تحمل اجزای داخلی بدن هست
          چون با تکنولوژی فعلی در سرعت های بالای 80-90 کیلومتر اگر توقف در صدم ثانیه صورت بگیره اجزای بدن دچار خونریزی داخلی میشن و نهایتا منجر به مرگ سرنشین میشه اگرچه اون فرد یک خراش سطحی هم برنداشته باشه

          در ضمن من هم دوست دارم همه هموطنام بجای اینکه سوار پراید بشن i3 داشته باشن
          اما خودتون بهتر از من میدونید که در حال حاضر داشتن همین پراید هم برای خیلی ها آرزو هست
          به نظر شما چاره چه چیزی هست؟ چون نمی تونیم خودروی ایمن داشته باشیم، رعایت خودروهای بی کیفیت فعلی رو نکنیم و خودمون رو به کشتن بدیم؟

  3. ماشین ارزون وایمن به جهان سومی ها نیومده.اقا هرچقدر پول بدی اش میخوری.این ماشین طراحی وتولیدش در هند بوده.اونجا هم که وصع رانندگیش را در برنامه هایی مثل تاپ گیر دیدید.اصلا براشون مهم نیست.ایمنی کیلو چنده.مدل اروپایی کویید غیر ممکنه با همین ایمنی تولید بشه.اصلا بهش اجازه نمیدن وارد بازار اروپا بشه.مخصوص ایران هند وپاکستان و سومالی وچهار تا کور وکر دیگه مثل ماست.حالا هی بگید حق ملت ما بیشتر از ایگه و…اقا تا پول نداریم وارزش ریال اندازه کود حیوانی هم نیست وصع ما همینه

  4. سلام به همگی دوستان نگران ایران .تشریف ببرید تخت جمشید ،عظمت وبزرگی واقتدار ایران رو ببینید که 2500سال قبل چه بودیم و چه ساختیم .حالا بعد کشور چین ،نوبت شکوفا کردن صنعت هندوستان هستیم .وا مصیبتا .این ماشین اگر وارد ایران بشه ،عین ذات تروریست هست .به زیر سوال بردن فرهنگ 2500ساله ماست .???

    1. داداش بی خیال تاریخ شو 2500 سال پیش هر چی بودیم الان که 2016 هست هیچ گ…ی نیستیم

      اون فرهنگی هم که شما ازش دم میزنی چندین سال زیر سوال رفته با ورود یه ماشین 15 میلیونی که به نظرم خیلی خوبه البته اگه ایمنیش رو درست کنن فرهنگمون هیچیش نمیشه

      1. دوستان دقت کنید تاریخ چراغ راه ایندست. تاریخ فقط گذشته رو نشون نمیده بلکه اینده هم نشون میده. همین بیخیال تاریخ شدیم و ازش درس نگرفتیم که الان باید پراید سوار شیم. فرق ما با ژاپن و المان اینه که اونا از تاریخشون درس گرفتن اما ما سطحی نگرانه گفتیم بیخیال تاریخ شو یا الان فلان ساله بی خیال گذشته و درس عبرت گرفتن از ان.

  5. مزیت های پراید به این نمونه صفر ستاره ای:
    ارزان تر بودن
    شاید ایمنی بیشتر
    راحتی دسترسی به قطعات یدکی
    قطعات یدکی ارزان
    تعمیرکارش در همه جا هس
    و …
    سایپا ، مطمئن?

  6. واقعا رنو اعتبار خودش با عرضه این خودرو تز دست داد
    کویید ورژن اروپایی نداره چون اصلا در اروپا تولید نمیشه آمریکا هم که وضعش مشخصه(فرانسوی ها در آمریکا اجازه ورود ندارند) این وسط ایران و سایر کشورها آسیایی شاهد این محصول ناایمن هستند

    1. چه ربطی داره!؟
      رنو ارزونترین ماشین ممکن رو برای کشوری مثل هند ساخته با این قیمت ماشین ایمن تر سراغ دارید معرفی کنین!؟ کیا یا هیوندا داره تو این قیمت چیزی!؟ اگه داره بگین که با این ماشین ایمنیشو مقایسه کنیم همون پرایده دیگه نه!؟
      رنو کویید دقیقا یه چیزی تو مایه های همون کیا پرایده که قیمتش جز ارزونترینهای دنیاست معلومه ایمنی نداره! پرایدو بخوای بدی یورو انکاپ واسه تست که منفی میگیره!
      یکم فکر کنین قبل پست زدن

      1. هیوندا فکر کنم داره اسمش اگه اشتباه نکنم هیوندا اگو هست برای هند ساخته شده داتسون از نیسان هم هست.البته فکر کنم همشون همین جوری باشن

    2. البته رنو بیشترین خودروهای دارای پنج ستاره ایمنی را تولید کرده.اولین ماشین که ۵ستاره ایمنی اروپا را گرفت رنو مگان بود.واقعا نمیدونم هدف رنو از تولید این ماشین نا ایمن چیه؟اون هم با برند رنو نه داچیا…حدااقل ارم داچیا میزد روش اعتبارش را پایین نیاره.صحیح نیست ارم رنو هم روی تالیسمن باشه هم روی این اسباب بازی

    3. آقای سانمارتین میشه بگی به چه دلیلی دولت آمریکا اجازه ورود ماشینهای فرانسوی رو نداده؟!!حتما در اون بخشنامه فقط بوگاتی رو مستثنی کرده و گفته بجز بوگاتی بقیه اجازه ورود ندارن.فقط در مورد اون مجوز توضیح بده والا همه میدونیم به دلیل سیاستهای کاری خودروسازهای فرانسوی خیلی روی بازار آمریکا سرمایه گذاری نکردن.
      بعدش میشه بگی چرا شما اعتبار رنو رو کامل باطل کردی رفت پی کارش ؟!!!همین الان که شما اعتبار رنو رو باطل کردید شراکت رنو نیسان با مدیریت رنو و توسط نیسان 30درصد سهام میتسوبیشی را هم خرید برای جلوگیری از ورشکست شدن میتسو بیشی و طبق برآوردها با بیش از 9میلیون تولید رقیب تویوتا و فولکس واگن شده و حتما شما میدونید که رنو 15سال پیش وقتی نیسان در آستانه ورشکستگی بود با خرید 43درصد سهام نیسان نه تنها نیسان رو از نابودی نجات داد تبدیلش کرد به شرکتی که الان میتسو بیشی را هم نجات بده.
      ما ایرانیها صد سال از تکنولوژی دنیا عقبیم ولی اخلاقمون دیجیتالی ترین اخلاق دنیاست صفر و یک فقط یا یکیو یک شبه خدا میکنیم و یا یکیو یک شبه بیچاره ترین میکنیم اصلا یک شب خیلی زیاده در ثانیه آنچنان بت میسازیم که بیا و بین و در ثانیه همون بت رو با سر میکوبیم زمین.واقعا خدا ما رو شناخته که هیچ قدرتی بهمون نداده و الا یه روزه کره زمین رو شخم میزدیم.

    4. در تکمیل سخنان سانمارتین بگم هیوندای هم با مدل ائون در این تست بوده به همراه رنو کوئید ، سوزوکی سلریو ، سوزوکی Eeco ، ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ائون.تمام مدل ها ساخت هند هستند
      جالب اینجاست که بهترین نتیجه را رنو کویید داشته.در واقع هیوندای وبقیه خودروها شاسی ماشین کاملا متلاشی شده که در مورد رنو کویید اینطور نیست.پس باز هم رنو ی ساخت هند قویتر از هیوندای هندی ظاهر شده

  7. تازه این الان مونتاژ خارجی هست و هیچ ستاره ای نداره , بیاد مونتاژ داخل بشه چی بشه پنج ستاره منفی . واقعا به کجا رسیدیم و چه ماشینایی برامون شده آرزو , درست مثل موسیقی گوش دادن و کنسرت رفتن تو بیست و پنج سال پیش که همه شب عید دلخوش بودیم به شوی طنین 1371 و ……. خدایا خودت این ملت رو نجات بده

  8. فیلم تست تصادف که مشکل حادی نشون نداد.نه ستونها و نه سقف دورمه نشدن
    فقط مشخصه که به علت توزیع نامناسب وزن عقب ماشین کاملا منحرف میشه

    1. عکس بالای مطلب مربوط به مدل پایه هست …..فیلم تست مربوط به مدل اپدیت شده که بازهم موفق به کسب حتی 1 ستاره نشده

  9. خودرو بانک این خبر رو به مراتب بهتر از دنده 6 پوشش داده چرا!؟

    چون تو خودرو بانک خیلی خوب توضیح داده که 5 خودروی ساخت هند شامل رنو کوئید ، سوزوکی سلریو ، سوزوکی Eeco ، ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ائون (قابل توجه اقای سانمارتین) در واقع ارزون ترین ماشینهای جهان رو سازمان ایمنی جهانی NCAP مورد بررسی قرار داده که هیچکدوم نتونستن حتی 1 ستاره بگیرن ولی از اونطرف هم گفته برخلاف دیگر خودروهای لیست، رنو کوئید عملکرد بهتری داشته و تا مرز فروپاشی شاسی پیش نرفته است، ولی باز هم پس از برخورد حتی در سرعت 64 کیلومتر بر ساعت صدماتی جدی به سرنشینانش وارد خواهد کرد.

    حالا من به عنوان خواننده این دو مقاله با اینکه هر 2 یه مضمون رو دارن برداشتهای متفاوتی دارم :
    وقتی مقاله خودرو بانک رو میخونم اینطور برداشت میکنم که 5 تا از ارزونترین ماشینهای ساخت هند که رنو کوئید هم جزوشونه حتی 1 ستاره ایمنی هم دریافت نمیکنن ولی وقتی مقاله دنده 6 رو میخونم ایطور برداشت میکنم که صرفا رنو کوئید نتونسته حتی 1 ستاره ایمنی دریافت کنه و رنو ابروش رفته در صورتیکه تو این رنج قیمت هیچ ماشینی نتونسه 1 ستاره بگیره و تازه رنو کویید نسبت به بقیه عملکرد بهتریم داشته!

    آقای سانمارتین واقعا هیوندایی اعتبار خودش با عرضه آئون از دست داده!؟

    1. سلام، احمد گرامی برداشت خوانندگان وقتی مسئولیتش با سایت هست که ما چنین جمله ای رو نوشته باشیم “صرفا رنو کوئید نتونسته حتی 1 ستاره ایمنی دریافت کنه ” ما هیچ گاه از لغت “صرفا” استفاده نکردیم و این برداشت شخصی شما بوده، در سال های اخیر تقریبا هیچ ماشینی اخیرا بدون وجود ایربگ موفق به کسب ستاره ایمنی نشده اما مشکل کوئید این هست که در نسخه تقویت شده و با ایربگ هم ستاره دریافت نکرده و این ظاهرا دومین کرش تست این ماشین هم بوده ، حالا قرار هست رنو برای بار سوم این ماشین رو تقویت کنه و برای تست مجدد ارسال کنه…

      1. سلام سپهر جان
        منم نگفتم شما تو مقاله گفتید صرفا کویید عملکرد ضعیفی داشته گفتم خودرو بانک توضیح داده که این ازمون تست برای هر 5 خودروی ارزان قیمت هند برگزار شده که هیوندایی و سوزوکی و ماهیدرا هم تو این تست حضور داشتن و اتفاقا عملکرد ضعیفتری نسبت به رنو داشتن هرچند که هیچکدوم نتونستن 1 ستاره بگیرن ولی تو مقاله شما اسمی از ماشینهای دیگه اورده نشده برای همین این ذهنیت رو به خواننده میده که فقط کویید عملکرد ضعیفی داشته حرف من اینه که تو این رنج قیمت هیچ ماشین ایمنی وجود نداره و کویید هم عملکرد مشابه بقیه هم رنجهاشو داشته در واقع منم اگه کامنت اقا مهدی رو نخونده بودم که به این مساله بالاتر اشاره کردن سرچیم تو این ضمینه نمیکردم و مقاله خودرو بانک رو هم نمیخوندم و فقط تو ذهنم عملکرد ضعیف کویید میموند بدون اینکه بفهمم همه ماشینهای هم رنج کویید هم عملکرد مشابه ای داشتن!
        ولی حسن مقاله خودرو بانک این بود که علاوه بر اینکه ضعف ایمنی کویید رو بررسی میکنه عملکرد حتی ضعیفتر ایمنی رقیبان اون رو هم مطرح میکنه که دید جامع تری در این ضمینه به خواننده میده و حتی نکته طنزش میتونه این باشه که اقای سانمارتین الان که اسم هیوندایی آئون رو هم دیدن و متوجه عملکرد ضعیفش شدن که حتی بدتر از رنو کویید عمل کرده و اونم نتونسته حتی 1 ستاره ایمنی بگیره و از طرفی ابروی رنو رو بابت ساخت کویید از دست رفته دونستن پس الان که ابروی هیوندایی هم بابت ساخت آئون از دست رفته واقعا چه حالی دارن!!!?

        1. با سلام خدمت دوست گرامی
          این خودرو می خواد در ایران تولید بشه واهمیت قضیه در همین هست ، اینکه خودروسازان دیگر هم چه نتیجه ای داشتن هم می تونه جالب باشه ولی مهم این خودرویی هست که می خواد وارد ایران بشه و نتایج اون برای مردم در دسترس باشه.

          اینکه خودروسازان دیگه ضعیف بودن هم شکی نیست ولی خریداری که می خواد این خودرو رو در ایران بخره چه اهمیتی براش داره که سوزوکی و هیوندای هم در فلان کشور ماشین نا امن دارن؟

          1. سلام افشین جان
            با شما موافقم ولی با استفاده تبلیغاتی که بعضی کاربرا میکنن مخالفم اینکه یکی بگه رنو ابروش با ساخت این ماشین رفت یا یکی وسط ماشینهای فوق ارزون بحث المانی کره ای ژاپنی بکشه وسط یه بحث دیگست
            رو همین حساب گفتم اگه رنوی 5 هزار دلاری ایمنی نداره هیوندای از اون نا امن تره
            نمونه بارزش هیوندا آئون 0 ستاره!

  10. متاسفانه رنو با ساخت این خودرو همانند سوزوکی توجیه خودش از دست داد
    کیا پیکانتو با 4 ستاره ایمنی بسیار بهتر از رنو کویید عمل کرده باینکه قیمتی بیشتر دارد اما بهر حال در یک گروه جای میگیرند
    مورد بعدی عدم اجازه ورود خودروهای فرانسوی به ایالات متحده دومین بازار بزرگ جهان است که برمیگرده به مدل های ناایمن پژو و رنو و تست های ضعیف و آتش سوزی که پس از اون سالهای بحران دیگه علاقه ای به فرانسوی ها نشان داده نشد
    نیسان هم با مدل ضعیف داتسون نشان داد که ژاپنی ها هم میتوانند ضعیف عمل کنند تست داتسون برند احیا شده نیسان هم محلی از اعراب ندارد
    اینکه بیایم و بگیم رنو چون تالیسمان را ساخته دیگه برچسب نمره قابل قبول میگره بهیچ وجه قابل استناد نیست بهر حال در سگمنت های مختلف شرکت های خودروسازی باید ایمنی مقدم و در درجه اول اولویت در نظر بگیرند کاری را که رنو از انجام آن شانه خالی کرد

    1. مقایسه کیا پیکانتو با قیمت 13 هزار دلاری با رنو کویید 4700 هزار دلاری چیزی رو به اثبات نمیرسونه.مثل هر چی پول بدی آش میخوری مختص مقایسه همین دو ماشین توسط شماست.به نظر من که کیا پیکانتو و رنو کویید به جز ابعاد کوچک هیچ زمینه مشترکی ندارند.در ثانی سیتروئن قراره دوباره به بازار ایالات متحده برگرده.مثل آلفا که به آمریکا برگشت

    2. متاسفانه هیوندایی با ساخت مدل آئون که حتی 1 ستاره ایمنی هم نتونسته بگیره ابروی هیوندایی رو برده و دیگه توجیه خودشو از دست داد
      مورد بعدی عدم اجازه ورود خودروهای کره ای به اروپاست که برمیگرده به مدل های ناایمن هیوندایی و کیا و تستهای ضعیف اونها که دیگه علاقه ای به کره ای ها نشان داده نشد
      اینکه بیایم بگیم هیوندایی چون سانتافه رو ساخته دیگه برچسب نمره قابل قبول میگیره به هیچ وجه قابل استناد نیست بهر حال در سگمنت های مختلف شرکت های خودروسازی باید ایمنی مقدم و در درجه اول اولویت در نظر بگیرند کاری را که هیوندایی از انجام آن شانه خالی کرد

    3. سانی جون اونوقت که رنو مگان 5ستاره ایمنی گرفت اصلا هیوندای نمیدونست ایربگ پرده ای و کارت کلید چی هست.چطور به خودت اجازه میدی بگی ماشین های ناایمن رنو.رنو بیشترین خودروی 5 ستاره را تولید کرده.البته طبق معمول حرفهای کیلویی میزنی نمیشه بهت ایراد گرفت.اتش سوزی 405 های ایران خودرو ربطش به پزوی فرانسه چیه اخه؟چرا مغلطه میکنی اخه.انسان نباید با حرف های بی مغز شان وشخصیت خودش را به باد بده داداش.به نیسان هم گیر میدی؟داتسون برند ارزان قیمت نیسان است.مثل داچیا که مال رنوه.معلومه با اون پول ماشین ارزان ایمنی پایینی داره.حالا نگفتی چرا هیوندای از ساخت خودروی ایمن شانه خالیکرد؟ایمنی اش حتی از کویید هم کمتر بوده.هیوندای ابروی خودش وسانمارتین را با این کار برد
      والا رو که نیست سنگ پا قزوینه.هر کی دیگه جای تو بود تا یک سال دیگه این طرفها پیداش نمیشد.حالا تازه اومدی دو قرت ونیمتم باقیه؟؟؟

  11. بنظر من با این سطح ایمنی ارزش تولید نداره..باید از فکر تولیدش بیان بیرون! (البته اگه دلشون بحال ملت بسوزه ! که هیچ وقت نسوخته!)… ما میخوایم از تحریم در بیایم و خودروسازیمون پیشرفت کنه . بعد ماشینی تولید کنیم که ایمنیش یه ذره از پراید بهتره ؟!!! برای جون هموطنمون ارزش قاعل باشیم. ایمنی خیلی مهمه تو ماشین هرچقدر هم با احتیاط برونی ممکنه بهت بزنن !

  12. این که 3 مدل دیگر هم در این تست حضور داشتند چیزی را عوض نمیکند چون قرار نیست آن سه مدل گه اشاره کردند کاربران وارد ایران شود و تنها قرار است رنو کویید بدست دلاورمردان عرصه صنعت مونتاژ شود کاربری چه بجا اشاره کرد که این صفر امتیاز از مونتاژهای اصلی این خودور بوده وای به روزیکه در داخل خودکفایی شود چه کیفیت و چقدر استحکام دارد؟؟!! جای سوال دارد

    1. را اشاره ای به ابروی از دست رفته هیوندایی بابت ساخت هیوندایی آئون صفر ستاره ایمنی نمیکنید دیگه بزرگوار!!!?
      واقعا که هیوندایی ابروش رفت با ساخت این ماشین نا ایمن جای تاسف داره…

      1. واقعا سعی میکنم ادب رهایت کنم اما الان بحث این ابوطیاره فرانسوی هست آخه چه ربطی به هیوندای داره گرامی

        1. منم دارم سعی میکنم باور کن خیلی بیشتر از تو گرامی!
          مگه نگفتی رنو با کویید ابروش رفت منم میگم هیوندایی با آئون ابروش رفت!
          الان متوجه ربطش شدید گرامی!?

  13. سلام مجدد به دوستان .خدمت او ن جناب آقای 2016عرض کنم ،البته همه دوستان ،که متن رو با فکر وتامل بخونند زود جبهه نگیرند ،بنده منظورم این بوده که چرا هند و چین ،همچین ماشین آشغالی رو ما که داریم تولید می کنیم ،نیازی به واردات نیست .انشاءالله وارد بشه بعضی از دوستان سوار شن بعد ذوق کنن که ماشین 2016سوار شدن .البته حتما صدای ظبط ماشین رو ببرن بالا .باز هم از همگی معذرت میخوام که اسم تخت جمشید رو آوردم فقط بدونید که ما توان وقدرتمون خیلی بالاست و حق ولیاقت ما بهترینهاست .حق مارو دارن می خورن .هر چی که باشه باز من به نماد عظمت ایران ،یعنی تخت جمشید سر فرود می آورم ،دوستتون دارم .???

  14. هالا اگه ایران بیااااااد.
    که با احتمال زیاد نمیاد
    بدون شک بهتراز پرایده حداقل مردم با یک شاسی بلند پرس میشن.

  15. دیگه جون مردم رو بسپری دست فرانسویهای کلاه بردار بهتر از اینم در نمیاد. چرا ایران خودرو و سابپا نمیرن سراغ آوردن یه خودروی ارزان قیمت از فولکس واگن یا اپل یا مثلا زیرمجموعه های آلمانی مثل سئات و اشکودا؟!
    به خدا سئات لئون یا سئات ایبیتزا یا فولکس واگن پولو اگر مونتاژ بشه تو ایران با حدوی قیمتی 40 تا 60 میلیون فوق العاده میفروشند. حد اقل از 208 که قیمتش 70 تومنه که خیلی بهترند! الان شما با 70 تومن پژو 208 بتونید بخرید یا فولکس واگن پولو اصلا کسی میره سراغ پژو!!!!؟ پژو و رنو یکی با خودروهای زشت و بی امکانات و قدیمی و دیگری با خودروهای پر دردسر و پر خرج و پراستهلاکی که زدند دیگه اعتبار خودشونو تو ایران از دست دادند. ای کاش مسئولان یه همتی بکنند و با آوردن و مونتاژ چند خودروی ارزان قیمت ژاپنی یا آلمانی مثل مزدا 2 یا تویوتا یاریس و آیگو یا هوندا جاز یا فولکس واگن پولو یا اپل کورسا یه کار اساسی برای این مردم انجام بدند. آخه دیگه باید متوجه بشیم که زمانی که یک موتور سیکلت کاوازاکی نینجای 300 سی سی ژاپنی تازه مونتاژ مالزی 30 میلیون تومن قیمتشه نمیشه یه کاشین خوب خارجی رو با قیمت 25 میلیون عرضه کرد… وقتی گوشت کیلویی 35 هزار تومنه و فلان رستوران 250 گرم کباب رو تازه با برنج میده 7 هزار تومن ملت خودشون باید عاقل باشند و متوجه شن که اون کباب به درد نمیخوره. عقل هم خوب چیزیه.

    1. بله دیگه طرف حرف حق رو میزنه صدتا منفی میگیره کاملا با امین موافقم اشکودا و سئات علاوه بر طراحی شگفت انگیز ایمنی بالا و برند برتر کیفیت مثال زدنی دارند که متاسفانه بخاطر سود آوری بیشتر فقط سمت فرانسوی ها میرن

      1. شما داشتي كه اينطوري تعريفشونو ميكني؟شگفت انگيز رو ميگيد؟ فيلمشو منم ديدم چهار تا بودن.

  16. از نکات جالب کامنت های دوستان عزیز هم این بود که ظاهرا اکثرا علی رغم نا ایمن بودن این خودرو برای خریدش کاملا تمایل دارند. کامنت های یه پتک به میخ یه پتک به نعل هم زیاد بود! 30-40 درصد ملت که کلا کامنتهاشون رو حول محور کوبیدن جناب سن مارتین و ماشینهای کره ای مینویسند. یکی تست برلیانس رو وسط کشیده! اظهار نظر های روی هوا هم بسیار هست مثل کاربری که گفته واردات کیا و هیوندای به اروپا ممنوعه!!!! یکی گفته واردات رنو به آمریکا!!! یه پیشنهاد شیطنت بار برای تیم مدیریت و جناب سپهر خان…
    یه نظر سنجی بگذارید تو سایت ببینیم از نظر اکثر مردم خودروی کره ای بهتره یا فرانسوی!!؟ همه متفق القول اذعان دارند که آلمانی ها و ژاپنیها با اقدار در صدر هستند ولی بین کره ایها و فرانسویها خیلی بحث هست.!!!!!

    1. جناب سپهر لطفا این نظر سنجی برگذار کنید بین کره ای های پیشرو (با تفکر آلمانی و زاییده دستان پرتوان سرطراحان فولکس بی ام دبلیو و آئودی) یا فرانسوی های پر استهلاک

      1. نخندون مارو تورو قران کره ای های پیشرو و تفکر المانی???
        حلبی های کره ای میگفتی بهتر بود یا به قول خودت ابوطیاره!

      2. آقای سانمارتین من خودم ماشین کره ای دارم ولی چیزی به اسم پیشرو حقیقتا نمیخوره به کره ائیها مثلا هیوندای یه مدل ماشین سواری داره در اندازه های مختلف (اکسنت -الانترا-سوناتا و آزرا)یه مدل شاسی بلند داره در اندازه های مختلف مثل(آی ایکس35 -سانتافه و وراکروز) خودتم که میگی همینم کار آلمانیهاست نه خود کره ائیها.ماشینهای بدی نیستند ولی پیشرو خیلی سنگینه برای کره ائیها که با فاصله چندین سال نسبت به اروپا دارند حرکت میکنند
        حقیقتش طرفداری غیر منطقی و صرفا از سر لجبازی به غیر از لطمه زدن به وجه اون برند حاصلی نداره بعدشم از ماشین هم فراتر بری بکنیش تعصب نسبت به کشورها حتی کسانی که ماشین کره ای هم دارند زده میکنه چه برسه به دیگران.
        در جواب به آقای امین دوست عزیز میان کشیدن نداره وقتی شما ایمنی یه ماشینی رو محکوم میکنی افراد انتظار دارند ایمنترین ماشین رو داشته باشی نه برلیانس که حتی از هیوندای آیون هم وضعش بدتر بود و دیگه هم برای تست به یورو ان کاپ ندادند تست کنه و گفتن اصلاح کردیم یه جای دیگه تست کرده قبول شدیم که قاعدتا باید بر میگشتن به همون جائی که مردودش کرده بود(اگر شما واقعا نسبت به ایمنی حساس بودی باید بجای برلیانس داچیا ساندرو میخریدی که حداقل 3ستاره داره )
        آقای سانمارتین هم وقتی میگه با تولید این ماشین آبروی رنو رفته مسلما باید جواب بده با تولید هیوندای آیون آبروی هیوندای هم رفته یا نه آیون که جای خود داره سال 2006 تست سوناتا واقعا یه فاجعه بود کل صندلی راننده از جا درآمد و اون آدمک رو چپوند زیر فرمون اون موقع رنو تمام مدلهاش 5ستاره گرفته بودند
        اولین خودروسازی که در اعلام سوخت مصرفی تقلب کرد هیوندای در آمریکا بود که دادگاه جریمه ش کرد

  17. بنظرم همین چینیها بسیار بهترند. مثلا جیلی که تونست 4ستاره از euro ncap بگیره. یعنی چشم بسته باید تاییدش کرد، چون اروپا پسرخاله اش نیست که کیلویی ستاره بده… (موتور و گیربکس و… موضوع بحث نیست). من خودم اولین چیزی که برای خرید نگاه میکنم تست ایمنیشه نه اینکه مثلا دکمه start-stop و این بچه بازیها را داشته باشه. مهم سلامتی انسانهاست نه ظاهر ماشین. خودم ساندرو دارم که 3ستاره ایمنی از اروپا داره و واقعا ماشین عالی است. طرف برلیانس گرفته و میگی چون خوشگل بود گرفتم. مرگ پس حق این افراده. برلیانسی که تست ایمنیش اصلا وجود نداره!!!….

    1. دوست عزیز مرگ حق هیچ فردی تو دنیا نیست به جز قاتلان و متجاوزان.نمیدونم مثلا الان اگه یکی برلیانس داشته باشه و تصادف کنه و خدای نکرده فوت کنه شما به خاطر چینی بودن ماشینش بهش میخندی و میگی حقش بود که مرد؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      واقعا که چه آدمایی تو کشور ما پیدا میشه.من که آرزوی مرگ دشمنم هم نمیکنم.بعد این آقا میاد اینجا حکم مرگ افراد رو بر اساس برند خودروشون صادر میکنه

      1. شما معلوم هست چی داری میگی؟؟؟؟ من میگم در انتخاب خودرو باید دقت کرد و مهمترین فاکتور فرد باید ایمنی خودرو باشه.
        بهرحال مردم ما خیلی هاشون بیفکر هستند و نمونه اش را در خرید وام 25میلیونی و صف کشیدنشون دیدیم. باید به این مردم آموزش داد، فرهنگشون را بالا برد، برند دنبال تحصیلات عالیه و مطلوب. فقط ناله نکنند که چرا وضع اینطوریه.

  18. سانمارتین به هیچ وجه اشاره ای به عملکرد صعیفتر هیوندای نسبت به کویید در این تست نمیکنه وصرفا جهت کوبیدن رنو وسوزوکی تلاش بی نتیجه ای را طبق معمول شروع کرده.به هرحال دشمنی وعداوت ایشون نسبت به کلیه برندهای عیر کره ای بر همه دوستان ثابت شده.منطق مثال زدنی ایشون در صحبت با بقیه هم که بر همگان واصحه.به هرحال ایشان شخصیت خاص وعجیبی دارن و مطمین باشید به هیچ وجه نمیتونید متقاعدش کنید.وقتتون را هدر ندهید.حجم اینترنت شما ارزش بیشتری داره

    1. دقیقا ! 3-4 تا کامنت زدم که هیوندایی ضعیفتر از رنو عمل کرده خودشو میزنه به کوچه علی چپ که چی کی کجا شما!!! ?
      یه مقاله درباره صنعت شیر و لبنیات کشور میخوندم دیدم سانمارتین زیرش از ماشینهای پر استهلاک فرانسوی انتقاد کرده بود!

  19. از نظر ما مردم هیچ اشکالی نداره بزار کوئید بیاد تا الان با پراید میرفتیم اون دنیا از الان به بعد با کوئید میریم هم ظاهرش جدیدتره هم بالاخره باکلاس تره ! در مراسم ختم اگه پرسیدن مرحوم با چه ماشینی له شد؟ پراید بگن بهتره یا کوئید رنو ! خوب معلومه کوئید بهتره !!!

  20. بنگاه “گلوبال انکپ” یک موسسه انگلیسی است که در حاشیه کنفرانس بررسی خودروهای تولیدی هندوستان و نیز جاهای دیگر دنیا با عنوان no zero stars car به بررسی چالش های تولید خودرو در نقاط مختلف پرداخته و در مورد رنو کویید آزمایش های مختلفی بر روی چند سری خودرو در جه بندی شده کویید انجام داده است و در هر کدام مواردی حذف، تغییر و یا اضافه شده است که نتایج آن با عنوان 1 و 2 و 3 منتشر شده است.
    خودرویی که در فیلم هست، رنو کویید بدون هر گونه تقویت سازه و بدون هیچ قطعه و آپشن ایمنی سازه و داخل اتاق است و با رنو کویید تولیدی در شرکت های اقماری رنو متفاوت است. نتیجه تست رنو کویید در همین سایت با عنوان رنو کویید lll و با ایربگ هست و متاسفانه مطلب درست ترجمه نشده و سایت دنده6 هم مانند سایت های دیگر در انتشار این مطلب عجله کرده است. این فقط یک مجموعه آزمایش در کنار برگزاری چنین کنفرانسی بوده که یک سری خودرو از جمله رنو کویید به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
    موسسه گلوبال انکپ از سال 2011 کار خود را آغاز کرده و تا سال 2020 به فعالیت خود در زمینه ایمنی خودرو ها ادامه خواهد داد.
    در کنفرانس اخیر، هدف بررسی آثار زیان بار کاهش قیمت تمام شده (همانند آنچه در هند و کشورهای مشابه شاهد هستیم) برروی کیفیت بسیار متفاوت محصول نهایی است و اگر نه به هیچ وجه رنو با کیفیت “رنو کویید l” که دوستان به اشتباه خبر را منعکس کرده اند و هیاهو راه انداختند، ساخته و عرضه نشده است.
    شرح کل داستان در سایت : http://www.globalncap.org هست.

    1. متاسفانه شما دقت نکردید که حتی مدل III هم موفق به کسب حتی 1 ستاره نشده و این مطلب نه تنها در رسانه های داخلی بلکه در رسانه های خارجی هم درج شده.

      1. دوست گرامی و ارجمند،
        نمره کسب شده به پارامتر های زیادی بستگی دارد و فقط تست برخورد نیست. خودروهای این تست همگی نمونه های هدفمند هستند و هیچکدام نسخه اصلی نیست. به عنوان نمونه، نداشتن ABS از نمره ایمنی خودرو بسیار می کاهد و یا نداشتن آلارم سرعت و یا حتی ابزار های ایمنی ساده مانند ISOFIX.. هدف این تست ها تحلیلی بوده و نه ارزشی.. رنو کویید نسخه اصلی، سه سامانه اصلی ترمز را دارد و بی گمان امتیاز های این بخش ها به جمع بندی نهایی می افزاید و یا موارد دیگر…
        شما مقاله را درست مطالعه نکردید .. بخش About هم می تواند در شناسایی اهداف این موسسه به شما کمک کند.
        برقرار باشید

        1. مطمئن باشید اگر تست ایرادی داشت (متفاوت از تست های معمول تصادف) رنو به جای پذیرش مشکل و وعده دادن برای تقویت بیشتر کوئید، با انتشار بیانیه ای از آبروی خودش دفاع می کرد.

  21. در همین سایت می توانید تفاوت تصویر های تصادف و فیلم های مربوط را در “رنو کویید l” و”رنو کویید lll+” ببینید..!

  22. اقای سانمارتین کامنت میزاره :
    رنو با ساخت کویید ابروی خودش رو برد
    چرا اقای سانمارتین?
    معلومه دیگه اقا! چون حتی 1 ستاره ایمنی هم نتونست بگیره!
    اقای سانمارتین هیوندایی هم مدل آئون رو در کلاس کویید تو هند داره که اونم تو این تست بوده و نه تنها نتونسته ستاره ای بگیره بلکه از رنو کویید هم عملکرد ضعیفتری داشته پس با این اوصاف آبروی هیوندایی با ساخت مدل آئون رفته!?
    اقای سانمارتین :
    واقعا سعی میکنم ادب رهایت کنم اما الان بحث این ابوطیاره فرانسوی هست آخه چه ربطی به هیوندای داره گرامی!!!

    شنیدین میگن طرف خودشو زده به کوچه علی چپ!?
    داستان این آقاست!?

  23. احمد جان زیاد خودتو ناراحت نکن. اصلا در این شکی نیست رنو باارزشتر و باکیفیتتر از هر نظر نسبت به هیونداست.
    هیوندا در آسیا هم رتبه ای نداره. چون اصولا وقتی از رتبه و RANK به میون میاد، معنیش یعنی رتبه بین 1 تا 3 و حالا با اغماض بین 1 تا 5 هم میشه در نظر گرفت. اصلا شکی نیست تویوتا- لکسوس-نیسان- سوبارو- مزدا محصولات بهتری از هیوندا هستند. پس کلا به برند هیوندا فکر نمیکنم. Sunmartin شما برو مزدا6 را ببین که در سگمنت خودش چه غوغایی کرده. سوبارو wrx- نیسان ماکسیما و در مورد تویوتا و لکسوس حرفی نزنیم سنگینتریم. حتی میتسوبیشی هم میشد در این طبقه قرار داد.

  24. طبق معمول ملت همیشه در صحنه دارن یقه پاره میکنن که به سانمارتین بفهمونن اشتباه میگه!
    جالبه که اونم اصلاً چیزی به اسم تجزیه تحلیل تو مغزش وجود نداره و فقط حرف خودشو میزنه! 🙂
    خدایا ببین با کیا شدیم هشتاد میلیون !

  25. ماشین خیلی خوشگل و خوش ساختیه
    رنو با یه مقداری تغییرات و قوی کردن شاسی و جلوی ماشین میتونه راحت 3 ستاره را بگیره
    امیدوارم با این تغییرات و گذاشتن یه موتور 4 سیلندر به ایران بیاد

  26. این همه سوزو گداز برای یک خودروی فرانسوی هندی با ضعیفترین قدرت مانور و تست ایمنی ارزش داره؟! عمده ناراحتی شما کاربران تشویش الحال مربوط به بازخورد منفی این تست هست کاش گزارش این تست در اینجا زودتر منتشر میشد شما به هیچ طریقی نمیتوانید رنو کویید را خودروی ایمن بدانید حتی اگر جامه ای از برند و اصالت و کیفیت برایش بدوزید بازهم در اصل قضیه که با یک خودروی ناایمن طرف هستیم موازاتی ندارد

    1. لطفا در درج نظرات مرتبط دقت کنید و از تنش زایی بپرهیزید…. هدف از انتشار این مطلب نه کوبیدن نام رنو یا مقایسه صنعت خودرو کشورهای مختلف، بلکه تنها اطلاع رسانی در خصوص شرایط ایمنی خودرویی هست که ممکنه در بازار کشور به شکل گسترده عرضه شود.

    2. سانمارتین تو هم نمیتونی به هیچ وجه از ایمنی پایین تر هیوندای هندی دفاع کنی.در این تست هیوندای هندی حتی از کویید هم ضعیف تر ظاهر شده و همون نیم چه ایمنی را هم نداشته وجای شکی درش نیست.بحث را تمام کن لطفا.شما خیلی عاشق کره هستی تشریفت راببر همون جا.موندی اینجا برای چی .لکه ننگی به نام پراید برای همیشه بر دامان کیا موتورز کره هست.کم مردم ما با همین پراید لگن کشته شدن.کیا موتورز خط تولید یک ماشین ناایمن را که هیچ کچای دنیا خریدار نداشت فقط به خاطر منفعت طلبی به ایران فروخت.چه دفاعی ازش داری ؟؟باز هم به شرف پزو که 405 را که خودروی سال اروپا بود واصلا ناایمن نبود به ایران داد.ولی کیا چه کار کرد؟؟پراید از بازار امریکا وکره جمع اوری ومعدوم شد صرفا به خاطر ایمنی پایین.ولی به ایران فروختن خط تولیدش را.شرم باد بر کره ای اشغال ساز که باعث شد خانواده های ایرانی به عزا بنشینند
      اقا سپهر هدف سانمارتین تنش زایی بوده وهست.از این کار لذت میبره.هدف ایشون فقط تخریب بقیه برندهاست وتعریف از کره ایها.زیر هر خبری که منتشر میشه غیر ممکنه ایشون زیرش به مداحی از کره نپرداخته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا