اخبار خارجیاسلایدر

نزدیک‌تر شدن آئودی به فرمول یک با تکمیل فرایند خرید تیم سائوبر

علیرغم تغییرات مدیریتی اخیر، آئودی به حضور در مسابقات فرمول یک ۲۰۲۶ متعهد است و فرایند خرید تیم سائوبر را تکمیل می‌کند.

به گزارش دنده 6 – رسانه‌ها خبر از تکمیل مرحله بعدی خرید تیم سائوبر توسط آئودی می‌دهند و اولیور هافمن یکی از اعضای هیئت‌مدیره این خودروساز آلمانی به عنوان مدیر سائوبر و بالاتر از مدیرعامل و مدیر اسبق تیم فرمول یک مک لارن یعنی آندراس سیدل انتخاب شده است. ارباب حلقه‌ها در گرندپری بلژیک ۲۰۲۲ برنامه‌های خود برای ورود به فرمول یک در سال ۲۰۲۶ را اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون دوزمن مدیرعامل اسبق شرکت جای خود را به گرنوت دالنر داده، فردی که درباره حضور در فرمول یک احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد.

هافمن مدیر توسعه ارشد آئودی است که از حضور این برند در فرمول یک حمایت می‌کند. نکته جالب اینکه برخی افراد او را مقصر تأخیر در توسعه محصولات جدید جاده‌ای و افت فروش آئودی می‌دانند. همین امر بازار گمانه‌زنی‌ها درباره عدم حضور ارباب حلقه‌ها در فرمول یک و حتی فروش این پروژه تازه متولد شده را داغ کرده بود؛ اما شایعات موردبحث تا حد زیادی فروکش کرده‌اند و آئودی با خرید بیش از ۲۵ درصد سائوبر در اوایل سال ۲۰۲۳ قدم اول را محکم برداشت. هم‌اکنون نیز باور بر این است آئودی فرایند خرید این تیم را به‌طور کامل انجام می‌دهد. اگرچه در ابتدا برنامه‌های آئودی برای خرید ۷۵ درصد سائوبر منتشر شده بود اما بلومبرگ می‌گوید مالکیت ارباب حلقه‌ها در این تیم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. سیدل در آستانه برگزاری گرندپری عربستان سعودی گفت به کارکنان تیم خبر داده خرید سائوبر توسط آئودی به مرحله نهایی رسیده است. زمانی که آئودی در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد سائوبر همکاری استراتژیک برای ورود به فرمول یک خواهد بود چارچوب زمانی این معامله تا حد زیادی مشخص شد. ژرمن‌ها اظهار داشتند:

بخش اعظم فرایند نقل‌وانتقال سائوبر به آئودی شامل کارکنان، تأسیسات و زیرساخت فنی تا سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد و اولین تست‌های رانندگی با پیشرانه‌های توسعه یافته بر اساس قوانین جدید فرمول یک نیز قرار است در سال ۲۰۲۵ انجام شوند.

الساندرو آلونی براوی از مدیران تیم سائوبر به اشاره به تعهد آئودی به فرمول یک گفته است:

پروژه خرید سائوبر توسط آئودی بر اساس چارچوب زمانی مشخص و موافقت سهامداران به پیش می‌رود. اگرچه ما از وضعیت کلی اطراف خود خبر نداریم اما می‌دانیم که حمایتی قوی وجود دارد. آندراس سیدل در حال همکاری نزدیک با مدیران آئودی برای توسعه تیم تا سال ۲۰۲۶ است و این چیزی است که فکر می‌کنم اهمیت زیادی دارد.

او ادامه می‌دهد:

در حال حاضر برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای وجود دارد. البته دانستن اینکه وضعیت پروژه فرمول یک آئودی در چه حالی است برای همه جالب خواهد بود اما وضعیت برای ما خوب است. ما تلاش‌های زیادی در همه سطوح انجام می‌دهیم و این همکاری با آئودی ادامه دارد. تغییری رخ نداده و ما همچنان به هدف خود در سال ۲۰۲۶ متعهد هستیم و باید تلاش‌های بیشتری بکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا