اخبار خارجیاسلایدشو

نسخه ویژه لامبورگینی روئلتو آرنا با نمای متفاوت رونمایی شد

برای ساخت آرنا، کابین و بدنه‌ی لامبورگینی روئلتو دستخوش تغییرات شده است.

به گزارش دنده 6 – بیش از یک دهه طول کشید تا لامبورگینی تصمیم گرفت پلتفرم سوپراسپرت آونتادور را کنار بگذارد و جانشین آن را رونمایی کند. خودروی جدید، روئلتو نام گرفته است و به یک موتور ۱۲ سیلندر هیبریدی مجهز شده که بدنه کامپوزیتی آن را در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رساند. پیشرانه ۶.۵ لیتری این خودرو ۱,۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا آن را به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مشخصا لامبورگینی معرفی این خودرو را جدی گرفته و قصد دارد روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کند؛ همان کاری که با آونتادور و پلتفرم آن انجام داد. اولین قدم مهندسان و طراحان سنت‌آگاتا در این مسیر، معرفی یک سری جدید با نام «لامبورگینی آرِنا» است. نخستین محصول این سری هم «روئلتو آرنا اد پرسونام» نام دارد که توسط زیرشاخه سفارشی‌سازی محصولات این شرکت ایتالیایی توسعه داده شده است. پیشتر شرکت‌هایی چون فراری هم همین کار را با نسخه تیلور ابرخودروی SF90 انجام داده بودند.

روئلتو آرنا به رنگ «Grigio Hati» مزین و درکنار خطوط تزئینی سیاه تکمیل شده است. رنگ‌بندی سبز روشن، «Verde Chiaro»، روی حاشیه دیفیوزر، سقف، گلگیر جانبی و کالیپرهای ترمز هم باعث ایجاد کنتراست میان رنگ‌‌ها می‌شود. استفاده از المان‌های فیبرکربنی بیشتر در سقف، اسپویلر، هواکش‌ها و… هم از دیگر تغییرات ایجادشده در این خودرو به شمار می‌رود که حس‌وحال متفاوتی به روئلتو می‌دهد. رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی جلو و ۲۲ اینجی عقب هم به‌رنگ «سیاه آلتانرو» براق مزین شده‌اند.

لامبورگینی برای ایجاد تجربه بصری مناسب در این خودرو، کابین را هم دستخوش تغییر کرده و برای تزئین صندلی و داشبورد از همان پالت رنگ بدنه بیرونی بهره برده است. صندلی‌ها به رنگ سیاه «Nero Ade» و دوخت و لوگوی گاو وحشی روی پشت‌سری‌ها هم به رنگ سبز روشن انجام شده است.

روئلتو در ماه مارس سال ۲۰۲۳ و به‌عنوان یک HPEV (خودروی برقی‌شده عملکرد بالا) رونمایی شد. این خودرو با تجهیز به جعبه‌دنده ۸ سرعتی دوکلاچه خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. شکی در آن نیست که سازنده این خودروی ایتالیایی برنامه‌های زیادی برای آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا