اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل جدید مرسدس بنز AMG GT رونمایی شد

به گزارش دنده 6 – وقتی AMG اعلام کرد که SL و GT کوپه را با هم توسعه می‌دهد، برخی از علاقه‌مندان به سرعت، از مرسدس به دلیل ضعیف شدن رقیب پورشه ۹۱۱ با تبدیل آن به یک SL سقف فلزی ثابت، انتقاد کردند.

با وجود این موضوع، به مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ سلام کنید. این خودرو با عملکرد بالا، در حال تبدیل شدن به یک خودروی اسپرت ۲+۲ کاربردی‌تر همراه با سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic+ است. در ابتدا، فقط در مدل‌های «۶۳» و «۵۵» با پیشرانه V۸ عرضه خواهد شد.

طراحی جدید و تهاجمی تر

سبک طراحی AMG GT در قیاس با نسل قبل خود و همچنین مدل SL، متمایز و خاص‌تر است. در نمای جلویی، همان چراغ‌های مثلثی شکل، به صورت تقریبا عمودی و کشیده درآمده و یادآور طراحی خودروهایی مثل مرسدس SLR استرلینگ موس است.
در نمای پشتی، همان چراغ خطی نسل قبل، به وسیله قسمتی به هم متصل شده‌اند. نمای جانبی و داخلی AMG GT جدید، تقریبا هیچ فرقی با مدل SL ندارد.

روح SL، در کالبد AMG GT

مرسدس‌بنز AMG GT ۶۳ کوپه، قدرت ۵۷۷ اسب‌بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متری خود را از موتور ۴.۰ لیتری V۸ توئین توربو می‌گیرد، بنابراین همان خروجی موجود در SL ۶۳ را تکرار می‌کند. شتاب صفر تا صد در ۳.۱ ثانیه صورت می‌گیرد، که آن را ۰.۴ ثانیه سریعتر از مدل رودستر می کند. AMG GT ۵۵ کوپه با ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد که بار دیگر مشابه SL است. این نسخه کمتر از ۳.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد که کاملاً با رودستر مطابقت دارد.

به طور کلی، سرعت این دو خودروی کوپه، به سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. هر دو مدل “۶۳” و “۵۵” دارای AWD و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هستند.

فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و دیسک‌های ترمز کامپوزیتی با دیسک‌های ۳۹۰ میلی‌متری جلو، در این خودرو حضور دارند. در سال ۲۰۲۴، AMG ترمزهای سرامیکی با دیسک های بزرگتر ۴۲۰ میلی‌متری در محور جلو را معرفی خواهد کرد. هر دو مدل از سیستم تعلیق اسپرت با کمک فنرهای تطبیقی ​​و سیستم تنظیم ارتفاع جلو برای بالا بردن دماغه (۳۰ میلی‌متر) بهره می‌برند.

مرسدس-AMG GT کوپه جدید که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد نمایندگی‌های ایالات متحده می‌شود، هنوز برچسب قیمتی ندارد. به عنوان یادآوری، SL ۵۵ از ۱۴۱,۳۰۰ دلار و SL ۶۳ از ۱۸۳,۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

به عنوان نکته پایانی، تصاویر جاسوسی قبلاً نشان داده است که AMG قصد دارد خط تولید GT کوپه را با حداقل یک نسخه پلاگین‌هیبریدی که دارای درگاه شارژ نصب شده در سپر عقب است، گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا