اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل جدید هیوندای پالیسید یک خودروی هیجان انگیز خواهد بود!

عجیب مثل نسل جدید سانتافه

هیوندای پالیسید از سال ۲۰۲۰، اولین سال حضور آن در بازار، خودرویی بسیار قوی برای این خودروساز کره جنوبی بوده و سالانه بیش از ۸۰ هزار دستگاه از این خودروی خانوادگی را تحویل می‌دهد. نسل اول این شاسی بلند بزرگ که برای سال ۲۰۲۲ فیس لیفت شده است، به پایان چرخه عمر خود نزدیک می‌شود و می‌دانیم که نسل بعدی این مدل در حال توسعه است. به نظر می‌رسد که ما باید با هیجان زیادی منتظر آن باشیم.

معاون برنامه‌ریزی محصولات هیوندای، اولابیسی بویل،  در مصاحبه‌ای با Car Buzz توضیح داد که پالیسید دوباره طراحی خواهد شد و بسیار متفاوت از مدلی است که اکنون در حال فروش است. او همچنین گفت که اگرچه سانتافه جدید دارای هفت صندلی در شکل جعبه‌ای خود است، اما این دو شاسی‌بلند در بازار با یکدیگر رقابت نخواهند کرد.

بویل همچنین گفت که اصلاحات بصری برای پالیسید احتمالاً به همان اندازه در طراحی مجدد سانتافه جدید مهم است، اما لزوماً از نظر ظاهری مشابه نیست.  از گزارش‌های قبلی می‌دانیم که یک خودروی خانوادگی با کد داخلی “LX۳” ظاهراً در ژانویه ۲۰۲۵ وارد تولید می‌شود. این به هیوندای فرصت می‌دهد تا کمی بیش از یک سال کار توسعه پالیسید جدید را تکمیل کند.

خداحافظی با پیشرانه‌های بزرگ

پالیسید جدید احتمالا روی یک پلت فرم جدید با فاصله بین دو محور طولانی‌تر در مقایسه با پالیسید امروزی سوار خواهد شد. طبق گزارش‌ها، این خودروساز قصد دارد بزرگترین شاسی بلند خود را با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری و یک موتور برقی ارائه کند، در حالی که پیشرانه دیزلی ۲.۲ لیتری احتمالاً از بازارهای بین المللی خداحافظی خواهد کرد.

انتظار می‌رود یکی دیگر از تغییرات عمده در خط تولید موتور، به شکل یک پیشرانه ۳.۵ لیتری توربوشارژ V۶ جدید که جایگزین ۳.۸ لیتری V۶ تنفس طبیعی فعلی شود، رخ دهد. موتور دومی دارای حداکثر خروجی ۲۹۱ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتون متر گشتاور است و واحد توربوی جدید می‌تواند افزایش قدرت سالم و راندمان سوخت را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا