اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

 نسل جدید پورشه پانامرا مدل 2024

«پورشه پانامرا» در حال ورود به نسل سوم مدل خود است. این سازنده خودروهای اسپرت علاوه بر سدان لوکس بر شخصیت اسپرت با سیستم‌های نوآورانه و قدرتمند خود تأکید می‌کند. این خودرو شامل سیستم تعلیق جدید Porsche Active Ride است که سطح قابل توجهی از راحتی را با ویژگی‌های رانندگی اسپورت که پورشه به آن مشهور است، ترکیب می‌کند.

به گزارش دنده 6 ،  ادغام سیستم دیجیتال کاربر در مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) راه‌های جدیدی را برای تعامل با خودرو ارائه می‌دهد. طراحی فنی و در عین حال ظریف و پویا پانامرا جدید نسبت به نسل‌های قبل از خود کاملاً مشهود است. طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک راننده و طراحی مجدد داخلی، راننده محور، تجربه رانندگی را افزایش می‌دهد.

احساس برتر با سیستم‌های تعلیق پیشرفته

«پانامرای» جدید در حال حاضر با سیستم تعلیق هوای دو سوپاپه (PASM) به صورت استاندارد عرضه می‌شود. فناوری دو سوپاپ، مراحل برگشتی و فشرده سازی کنترل دمپر را از هم جدا می‌کند و بنابراین محدوده وسیع‌تری را بین راحتی و اسپرت ارائه می‌دهد؛ این سیستم به طور قابل توجهی ضربه‌های ناشی از مفاصل عرضی و آسیب جاده را کاهش می‌دهد و در عین حال ثبات بدنه بیشتری را در رانندگی تضمین می‌کند.

علاوه بر این، سیستم تعلیق فعال نوآورانه پورشه Active Ride به‌عنوان گزینه‌ای برای مدل‌های E-Hybrid پانامرا جدید موجود است. این سیستم در تمام پارامترهای مربوطه از سایر مفاهیم تعلیق پیشی گرفته و محدوده بی‌سابقه‌ای بین راحتی رانندگی و دینامیک رانندگی ارائه می‌دهد. اساس این کار کمک فنرهای فعال جدید توسعه یافته است، همچنین با فناوری دو سوپاپ که هر کدام به یک پمپ هیدرولیک الکتریکی متصل هستند، این کار صورت می‌گیرد.

این سیستم شاسی بدنه پانامرا را همیشه محکم نگه می‌دارد، حتی در هنگام ترمزگیری، فرمان و مانورهای شتاب این استحکام حس می‌شود. این سیستم تقریباً به طور کامل ضربه‌ها را جذب می‌کند. در شرایط رانندگی پویا، سیستم تعلیق Porsche Active Ride به لطف توزیع متعادل بار چرخ‌ها، اتصال کامل به جاده را تضمین می‌کند.

اگر حالت مربوطه فعال شود، سیستم تعلیق می‌تواند تمایلات شیب دار و غلتکی را جبران کند تا نیروهای شتاب وارده به سرنشینان را کاهش دهد. در این تنظیمات، پانامرای جدید مانند موتورسیکلت به گوشه‌ها خم می‌شود. هنگام شتاب‌گیری جلو و هنگام کاهش سرعت جلو را به سمت پایین می‌کشد. هنگامی که ثابت است، سیستم تعلیق Porsche Active Ride بدنه را تا ارتفاع ورودی یا خروجی راحت بالا می‌برد.

E-Performance بیشتر و موتورهای کاملاً اصلاح شده

پورشه در مجموع چهار پیشرانه E-Hybrid کارآمد را برای پانامرا جدید در پاسخ به تقاضای زیاد برای این نوع سیستم درایو ارائه می‌دهد. همه انواع E-Hybrid از عملکرد، برد و کارایی بالا بهره می‌برد. قلب پیشرانه آن یک موتور چهار لیتری V8 توربو اصلاح شده است. خروجی موتور الکتریکی جدید این سیستم ۶۸۰ اسب بخار را ایجاد می‌کند. گشتاور سیستم به ۹۳۰ نیوتن متر می‌رسد. پورشه موتور الکتریکی را در محفظه جعبه دنده هشت سرعته و دوکلاچه PDK بازطراحی شده ادغام می‌کند. استفاده از محفظه موتور الکترونیکی جداگانه باعث صرفه‌جویی در حدود پنج کیلوگرم از وزن خودرو می‌شود. ادغام واحد در مدار روغن گیربکس نیز تعادل حرارتی واحد محرک الکتریکی را بهینه و خروجی مداوم بالاتری را از موتور الکتریکی امکان پذیر می‌کند.

پانامرا توربو E-Hybrid در 3.2 ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. ظرفیت باتری آن اکنون ۲۵.۹ کیلووات ساعت است. این یک برد الکتریکی معادل تا ۹۱ کیلومتر در چرخه ترکیبی WLTP یا ۸۳_۹۳ کیلومتر در چرخه شهر را امکان پذیر می‌کند. شارژر AC 11 کیلوواتی جدید، زمان شارژ را در نقاط شارژ مناسب به ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه کاهش می‌دهد.

دو مدل پانامرا و پانامرا 4 نیز در دسترس خواهند بود. تغییرات برای افزایش فشار، نرخ جریان تزریق سوخت و زمان جرقه‌زنی، عملکرد موتور ۲.۹ لیتری V6 توربو را بهینه می‌کند. اکنون ۳۵۳ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با نسل قبلی خود ۲۳ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است. این توان سرعت پانامرا را از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۲ ثانیه کاهش می‌دهد و حداکثر سرعت آن را به ۲۷۲ کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد. و برای پانامرا 4 چهار چرخ متحرک ۴.۸ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

لوکس و اسپورت در داخل و خارج

پانامرای جدید خطوط و نسبت‌های تقارن را حفظ کرده است. طول آن ۵۰۵۲ میلی‌متر، با عرض ۱۹۳۷ میلی‌متر و ۱۴۲۳ میلی‌متر ارتفاع است. ظاهر پانامرای جدید کاملاً اصلاح شده و آن را به سدان اسپرت و جذاب‌تر تبدیل نموده است. در جلوی کاپوت، یک ورودی هوای اضافی در بالای جایگاه پلاک خودرو، سبب آن می‌شود که افزایش نیاز هوای سیستم‌های درایو را جبران کند.

در نمای جانبی خط پنجره طراحی مجدد شده، که نشان‌دهنده شخصیت یک سدان اسپرت چهار در است. لبه‌های بیرونی شیشه عقب، هم تراز با کانتور بدنه است و خطوط هماهنگی را در قسمت عقب خودرو ایجاد می‌کند.

اهرم انتخاب دنده مستقیماً در سمت راست فرمان قرار دارد. سوئیچ حالت برای برنامه‌های رانندگی Normal، Sport و Sport Plus و کنترل‌های کمکی نیز مستقیماً در دسترس راننده است. این بدان معنی است که آن‌ها برای تنظیم برنامه‌های رانندگی و سیستم‌های کمکی نیازی به برداشتن چشم از جاده ندارد.

پورشه پانامرا مدل 2024

یک صفحه نمایش سرنشین اختیاری، مسافر را از نزدیک با تجربه رانندگی آشنا می‌کند. صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی داده‌های عملکرد خودرو را در صورت نیاز نمایش می‌دهد. همچنین امکان عملکرد سیستم سرگرمی را فراهم می‌کند و سرنشینان از پخش ویدئو در حین حرکت خودرو بهره‌مند هستند. ضمناً برای جلوگیری از حواس پرتی هر کسی که پشت فرمان است، نمایشگر سرنشین از روی صندلی راننده دیده نمی‌شود.

پانامرا توربو E-Hybrid یک پانامرای متمایزتر

مدل‌های دارای نام توربو از جایگاه ویژه‌ای در پورشه به عنوان پرچمداران پرفورمنس برخوردار است. پورشه این موقعیت را در خط تولید مدل با پانامرا توربو E-Hybrid تقویت کرده. از نظر خارجی، پیش بند عقب متمایز با پنل‌های پخش‌کننده رنگ شده و پیش‌بند جلوی منحصر به فرد در رنگ بدنه مشخص می‌شود. همچنین خروجی‌های اگزوز با روکش کروم با رنگ برنز تیره و چرخ‌های انتخابی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در مدل‌های دیگر نیز مشخص کرد.

رنگ انحصاری Turbo Turbonite به عنوان کنتراست در نوارهای شیشه جانبی و نشان توربو در، در عقب و همچنین در تاج پورشه روی کاپوت، چرخ‌ها و فرمان استفاده شده. در داخل، توربونیت با عناصر کربن ترکیب شده است تا یک فضای اسپرت ایجاد کند.

تجربه دیجیتال و سیستم‌های کمکی جدید

پانامرای جدید به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم دیجیتال راننده تبدیل خواهد شد. برای ورود به سیستم با شناسه پورشه شخصی خود، تنها کاری که مشتریان باید انجام دهند این است که یک کد QR نمایش داده شده در PCM را با گوشی هوشمند خود اسکن کنند. Apple CarPlay و Android Auto پیوند داده‌های گوشی هوشمند و خودرو را برای بهبود قابلیت استفاده، فعال می‌کنند. ادغام عملکردهای وسیله نقلیه از برنامه MyPorsche در Apple CarPlay، عملکردهای بهینه دیجیتال را امکان پذیر می‌کند و نمای کلی واضح‌تری ایجاد می کند. عملکردهایی مانند تهویه مطبوع، ماساژ صندلی و روشنایی محیط داخل را می‌توان مستقیماً از طریق Apple CarPlay یا با دستیار صوتی Siri کنترل کرد.

پورشه پانامرا به چراغ‌های LED استاندارد ماتریکس مجهز است. سیستم روشنایی LED با وضوح بالا HD Matrix که بیش از ۳۲۰۰۰ پیکسل در هر چراغ جلو دارد، به عنوان یک آپشن موجود است. ویژگی های نورپردازی کاملاً جدیدی مانند: روشن کردن خطوط اختصاصی را ارائه می‌دهد. محدوده نور این خودرو تا ۶۰۰ متر است. پورشه به طور قابل توجهی سیستم‌های کمکی پانامرای جدید را ارتقا داده است. کمکی استاندارد سرعت فعال اکنون با تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی تعامل دارد. اگر سیستم فعال باشد، پانامرا به طور خودکار سریعتر از حد مجاز سرعت، رانندگی نخواهد کرد. پورشه InnoDrive شامل کروز کنترل تطبیقی دارای هدایت فعال بین خطوط و کمک اتصال است. اکنون دستیار انحرافی نیز بخشی از عملکردها است. همچنین در هنگام پارک خودکار، راننده دیگر مجبور نیست در ماشین باشد، اگرچه هنوز هم مسئول مانور است، ولی با عملکرد جدید Remote ParkAssist می‌توان فرآیند پارک را از طریق تلفن هوشمند کنترل کرد.

پورشه پانامرا 2024

پورشه پانامرا 2024 با پایه قیمت ۱۰۷.۸۰۰ یورو

پورشه پانامرا جدید هم اکنون قابل سفارش است. این خودرو تجهیزات استاندارد گسترده‌تری را در مقایسه با نسل قبلی خود با سیستم تعلیق هوای دو سوپاپ، چراغ‌های جلو ماتریکس LED، ParkAssist، سوئیچ حالت رانندگی روی فرمان، محفظه گوشی هوشمند خنک‌شده با عملکرد شارژ القایی و فیلتر بهبود یافته گرد و غبار با GPS ارائه می‌کند.

در آلمان، پورشه پانامرا جدید را با قیمت ۱۰۷۸۰۰ یورو (پانامرا 4 از ۱۱۱۹۰۰ یورو) عررضه و پانامرا توربو E-Hybrid از ۱۹۲۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

کمپانی پورشه، پانامرای جدید را در کارخانه خود در شهر لایپزیگ تولید می‌کند. سایت تولید ساکسون ارتباط نزدیکی با پانامرا دارد: از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، اولین نسل از سدان اسپرت چهار در در آنجا مونتاژ شد در حالی که تولید کامل آن در سال ۲۰۱۶ با معرفی نسل دوم به لایپزیگ منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا