اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل دوم بی ام و X2 رونمایی شد

دومین نسل دومین کراس اور BMW

بی ام و در چند هفته اخیر، به طور فعال نسل دوم X۲ را به نمایش گذاشته و بالاخره زمان معرفی کامل و رسمی آن فرا رسیده است.

X۲ ۲۰۲۴ در ماه مارس سال آینده با ظاهری جدید، دو پیشرانه در دسترس و انبوهی از فناوری‌های جدید وارد نمایندگی‌های ایالات متحده می‌شود. اولین عرضه عمومی و جهانی این کراس اوور برای نمایشگاه توکیو برنامه‌ریزی شده است که از ۲۶ اکتبر آغاز می‌شود.

خط سقف X۲ به طور یکپارچه به سمت عقب جریان می‌یابد و ظاهری باریک و کوپه‌مانند ایجاد می‌کند، چیزی که قبلاً از عکس‌های جاسوسی این مدل می‌دانستیم. قسمت جلوی قائم و صاف، قوس‌های دور چرخ‌ گشاد شده و نمای عقب قدرتمند، باعث می‌شود این کراس اوور بالغ‌تر از مدل قبلی خود به نظر برسد.

طراحی خشن و قدرتمندتر از نسل قبل

چراغ‌های جلوی جدید و خاص، تصویری تازه از چراغ‌های عقب و همچنین جلوپنجره روشن BMW، همگی X۲ را از برادر کوچکتر خود یعنی X۱ متمایز می‌کنند. X۲ جدید همچنین اولین BMW جمع و جور است که با رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی عرضه می‌شود.

پنل‌های بدنه X۲ دارای سطوح صاف با حداقل تعداد خطوط پویا هستند و دستگیره‌های درها همسطح با بدنه و یکپارچه شده‌اند. ریل‌های سقف کم عمق به رنگ مشکی براق به عنوان یک گزینه موجود هستند. از نظر ابعاد، طول X۲ با ۷.۶ اینچ افزایش، به ۱۷۹.۸ اینچ رسیده است، در حالی که فاصله بین دو محور آن ۰.۹ اینچ بیشتر از مدل فعلی است.

افزایش چشمگیر ظرفیت کابین

وقتی وارد کابین می‌شوید، به سرعت متوجه خواهید شد که این خودرو جادارتر از نسل قبلی X۲ است. به عنوان مثال، فضای زانو در صندلی‌های عقب یک اینچ افزایش یافته است، در حالی که فضای بار می‌تواند تا ۲۵.۳ فوت مکعب بار را با هر پنج صندلی در حال استفاده ارائه دهد.

ردیف دوم صندلی‌ها را تا کنید تا حداکثر ۵۱.۷ فوت مکعب فضای ذخیره سازی در دسترس قرار گیرد.

در فضای داخلی، بی ام و بر روی کنترل لمسی و صوتی از طریق نمایشگر خمیده و دستیار شخصی هوشمند BMW متمرکز شده که توسط BMW iDrive ۹ جدید طراحی شده است. این سیستم برای اولین بار در ژوئن امسال در BMW X۱ M۳۵i xDrive ۲۰۲۴ عرضه شد.

صفحه نمایش مرکزی خمیده، از یک نمایشگر کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۷ اینچی تشکیل شده که به طور یکپارچه در پشت یک سطح شیشه‌ای منحنی ادغام می‌شوند. آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین ویژگی، یک دوربین رو به کابین است که می‌تواند عکس و فیلم بگیرد.

در بخش موتور، X۲ با دو پیشرانه موجود در ایالات متحده به فروش می‌رسد. گزینه پایه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر در مدل X۲ xDrive۲۸i است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۹ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌کند. این موتور به کراس اوور اجازه می‌دهد تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۲ ثانیه طی کند.

مدل بالاتر X۲ M۳۵i xDrive دارای یک پیشرانه ۲.۰ لیتری قوی‌تر است که ۳۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۵.۲ ثانیه می‌رساند.

موتور M۳۵i دارای میل لنگ قوی‌تر، تامین روغن بهینه‌شده برای پیستون‌ها و سایر پیشرفت‌ها برای بهبود عملکرد است. یک سیستم اگزوز خاص M، غرش متمایزی به تجربه رانندگی اضافه می‌کند. به عنوان یک نکته جانبی، X۲ M۳۵i xDrive به دلیل قوانین آلایندگی تنها ۲۹۶ اسب بخار قدرت در اروپا دارد.

هر دو مدل X۲ منحصراً به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز هستند. هنگامی که موتور خاموش می‌شود، گیربکس به طور خودکار در حالت پارک قرار می‌گیرد و هنگامی که در یک شیب پارک می‌شود، ترمز دستی برقی به طور خودکار اعمال می‌شود.

علاوه بر این، گیربکس خودرو دارای یک دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود برای به حداکثر رساندن کشش و ثبات هندلینگ است.

تولید جهانی BMW X۲ جدید در کارخانه این شرکت در رگنسبورگ انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا