اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل سوم کروکدیل آلمانی رونمایی شد!

نسل سوم سدان پرچمدار پورشه

پورشه سرانجام در روز جمعه از سدان پانامرا ۲۰۲۴ خود رونمایی کرد. این سدان چهار در با تغییرات متعددی از جمله سبک جدید، موتورهای قدرتمندتر و هندلینگ بهبود یافته وارد نسل سوم خود خواهد شد.

قدرت بیشتر، تهدیدی برای رقبا

پورشه چهار پیشرانه مختلف E-Hybrid از جمله پانامرا توربو E-Hybrid قدرتمند را ارائه خواهد کرد. این خودرو دارای یک موتور ۴.۰ لیتری V۸ با دو توربوشارژ اصلاح شده و یک موتور الکتریکی با باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی است.

مجموع خروجی خودرو، ۶۷۰ اسب بخار و ۹۲۸ نیوتون متر گشتاور اعلام شده که قدرت را از طریق گیربکس PDK هشت سرعته به هر چهار چرخ می‌فرستد. پانامرا می‌تواند در ۳.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۹۵ مایل بر ساعت برسد.

پانامرا و پانامرا ۴، دارای یک موتور ۲.۹ لیتری V۶ توربوشارژ در زیر کاپوت هستند. این خودرو قدرت بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند و ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که به ترتیب ۲۳ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر افزایش یافته است.

پیشرانه V۶ می‌تواند مدل معمولی را در ۵.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۶۹ مایل بر ساعت برساند. پانامرا ۴ چهار چرخ محرک می‌تواند در ۴.۷ ثانیه به همین موفقیت دست یابد.

سیستم تعلیق بهبود یافته

پانامرا به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ با مدیریت تعلیق فعال پورشه است. برای راحتی بیشتر، کنترل فشرده سازی و برگشت دمپر را از هم جدا می‌کند. پورشه اکتیو راید سفارشی موجود برای مدل‌های E-Hybrid می‌تواند بدنه پانامرا را صاف نگه دارد. فرمان پذیری محور عقب نیز به صورت سفارشی موجود است.

نسل سوم پانامرا بسیار شبیه به مدل قبلی است، اما تغییراتی در آن دیده می‌شود. این خودرو در حال حاضر دارای یک ورودی هوای اضافی در بالای پلاک جلو است که برای خنک کردن خط انتقال نیرو خود به آن نیاز دارد.

در داخل، پانامرا یک کنسول میانی اصلاح شده دارد که انتخابگر دنده را به سمت راست فرمان و روی داشبورد منتقل می‌کند، درست مانند تایکان تمام الکتریکی این برند. یک صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی سفارشی سرنشین نیز در حال حاضر در دسترس است که به مسافر اجازه می‌دهد تا داده‌های عملکرد خودرو را ببیند.

پورشه، پانامرا توربو E-هیبرید را با نمای جلوی منحصربفرد، دیفیوزر عقب و لوله‌های اگزوز برنزی تیره از بقیه مدل‌های تولیدی متمایز می‌کند.

پانامرا ۲۰۲۴ اکنون برای سفارش در دسترس است و این خودروساز انتظار دارد که آن را در بهار ۲۰۲۴ به دست فروشندگان برسد. قیمت آن از ۱۰۱۵۵۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که پانامرا ۴ قیمت اولیه ۱۰۸۵۵۰ دلاری خواهد داشت.

پورشه می‌گوید که جزئیات قیمت و زمان ورود پانامرا توربو E-Hybrid را در تاریخ دیگری اعلام خواهد کرد. این خودروساز به ساخت این مدل در کارخانه لایپزیگ خود ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا