اخباراخبار داخلیاسلایدر

نقاط قوت و ضعف برلیانس h320

برلیانس h320 به‌عنوان یکی از هاچ بک های چینی پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با نقاط ضعف و قوت برلیانس اچ 320 آشنا می‌شویم.

به گزارش دنده 6 – شرکت پارس خودرو به‌عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار هاچ بک برلیانس H320 را به‌شکل مونتاژی به بازار عرضه کرد که البته این خودرو در ابتدا نتوانست نگاه مشتریان را به خود جلب کند؛ اما به تدریج میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا کرد.

در سال ۱۳۹۸ شرکت برلیانس به‌واسطه دور جدید تحریم‌ها از ایران خارج شد و شرکت پارس خودرو نیز فرایند تولید و عرضه آن را متوقف کرد؛ اما اکنون نسخه‌های کارکرده این هاچ بک چینی در بازار خرید فروش می‌شوند. در همین راستا قصد داریم شما را با مزایا و معایب برلیانس اچ ۳۲۰ آشنا کنیم.

مزایای برلیانس h320

شرکت پارس خودرو برلیانس h320 را در دو نسخه دستی و اتوماتیک مونتاژ و به بازار ایران عرضه کرده بود. با توجه به مواردی چون سطح خدمات پس از فروش، میزان مصرف سوخت، تجربه رانندگی، سطح امکانات و مشخصات فنی می‌توان از مزایای این خودرو به موارد زیر اشاره کرد:

۱. طراحی مناسب

برلیانس h320

طراحی بیرونی برلیانس h320 در سطح مناسبی قرار دارد و بسیاری از منتقدان نیز آن را یکی از مزایای این هاچ بک چینی می‌دانند. همچنین در نمای جلو طراحان از یک جلوپنجره مشابه محصولات بی ام و استفاده کردند. در واقع نمای جلو این خودرو یک کپی مناسب از محصولات بی ام و محسوب می‌شود.

برلیانس h320

طراحان در نمای جانبی از خط مورب استفاده کردند که باعث پیوند بخش جلو و عقب خودرو شده است. چراغ‌های عقب بزرگ که تا حدودی به‌سمت بدنه جانبی کشیده شده‌اند از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو به‌شمار می‌روند. به‌طور کلی طراحی این خودرو در سطح راضی‌کننده‌ای قرار دارد.

۲. امکانات بیشتر در نسخه اتوماتیک

برلیانس h320

ارائه امکانات زیاد به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مشترک خودروهای چینی محسوب می‌شود. در همین راستا برلیانس اچ 320 در نسخه اتوماتیک از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون سیستم تاشوی صندلی‌های عقب، سیستم الکترومغناطیسی باز و بسته کردن در صندوق، سیستم ترمز EBD، سیستم ورود و خروج بدون کلید، فرمان و صندلی با روکش چرمی، مه‌شکن جلو، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سیستم مالتی‌مدیا همراه با نویگیشن و سانروف برقی بهره می‌برد.

۳. مصرف سوخت مناسب

اگر در زمان خرید خودرو به مصرف سوخت توجه ویژه‌ای دارید، برلیانس h320 در ردیف خودروهای با مصرف سوخت اقتصادی قرار دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نسخه دنده دستی برلیانس اچ 320 به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.4 لیتر و نسخه اتوماتیک آن نیز به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این در حالی است که رنو ساندرو به‌عنوان خودرو هم‌رده برلیانس اچ 320 به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 8.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

۴. مطلوب بودن تجربه رانندگی

برلیانس h320

تجربه رانندگی مطلوب به‌عنوان یکی دیگر از مزایای برلیانس h320 محسوب می‌شود. در واقع صندلی‌های طبی و ارگونومیک باعث شده تا رانندگان و سرنشینان در زمان رانندگی‌های طولانی با احساس خستگی مواجه نشوند.

هرچند برلیانس H320 در ردیف خودروهای هاچ بک قرار می‌گیرد، اما فضای داخلی آن نسبت به سایر خودروهای هم‌رده در سطح مناسبی قرار دارد. همچنین هندلینگ و فرمان‌پذیری این خودرو به‌ویژه مدل اتوماتیک آن بسیار راضی‌کننده است. به‌طور کلی برلیانس اچ 320 گزینه‌ای مناسب برای رانندگی در شهر به‌شمار می‌رود.

معایب برلیانس h320

برلیانس h320

برلیانس h320 در بازار خودروهای کارکرده ایران به‌عنوان یک گزینه میان‌رده توسط مشتریان مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این رو پس از بررسی مزایای این خودرو، در این بخش با معایب برلیانس اچ 320 آشنا خواهیم شد.

۱. دسترسی دشوار به قطعات یدکی

برلیانس h320

هرچند بسیاری از خودروهای چینی در بازار ایران با مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیستند، اما ارائه خدمات پس از فروش و تامین برخی از قطعات یدکی به‌عنوان معایب برلیانس اچ ۳۲۰ دنده‌ای و اتوماتیک محسوب می‌شود. از آنجایی که پارس خودرو دیگر نسخه صفر کیلومتر آن را به بازار عرضه نمی‌کند، تامین برخی قطعات زمان‌بر بوده و هزینه زیادی را برای مالکان به‌همراه دارد.

۲. کم بودن امکانات نسخه دنده‌ای

Brilliance H 320

هرچند نسخه اتوماتیک این هاچ بک چینی از امکانات متعددی بهره می‌برد، اما نسخه دنده‌ای این خودرو برای کاهش هزینه‌ها با امکانات رفاهی و ایمنی بسیار کمی روانه بازار شده است. برای مثال مدل دنده‌ای این خودرو فاقد ترمز دیسکی بوده و برای آن ترمز کاسه‌ای ارائه شده است. همچنین این نسخه از سیستم ورود و خروج بدون کلید، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم مالتی‌مدیا و سانروف نیز بی‌بهره مانده است.

۳. ضعیف بودن پیشرانه مدل‌های قبل از سال ۱۳۹۶

Brilliance H 320

ضعیف بودن پیشرانه این هاچ بک چینی از معایب بزرگ آن به‌شمار می‌رود که البته پارس خودرو پیشرانه مدل‌های سال ۱۳۹۶ به بعد آن را ارتقا داده است. در واقع مدل‌های قبل سال ۱۳۹۶ این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که متناسب با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی این خودرو نبوده و شتاب مناسبی را به‌همراه ندارد.

البته برلیانس اچ ۳۲۰ در مدل‌های بعد سال ۱۳۹۶ به پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز شده است که توانسته کمی از نارضایتی مشتریان را کاهش دهد، اما به‌طور کلی این پیشرانه نیز شتاب زیادی را به‌همراه ندارد.

آیا برلیانس h320 ارزش خرید دارد؟

Brilliance H 320

به‌طور کلی اگر قصد خرید یک خودرو چینی با مزایایی چون طراحی ظاهری مناسب، مصرف سوخت اقتصادی، رانندگی راحت و استهلاک پایین دارید، می‌توانید نسخه اتوماتیک یا دنده‌ای این خودرو را خریداری کنید. گفتنی است با بودجه خرید برلیانس h320 می‌توانید در بازار دست دوم ایران به سراغ خودروهایی چون سمند، پژو پارس و پژو 206 نیز بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا