اخباراخبار داخلی

نوسازی تاکسی ها در هاله ای از ابهام، خودروسازان تاکسی نمی دهند!

به گفته مدیر عامل تاکسیرانی تهران، 81 هزار خودرو در سامانه نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده اند، اما در نیمه مردادماه سال جاری تنها 307 خودروی نو به رانندگان تاکسی تحویل شده و بقیه سفارشات از سوی خودروسازان بی پاسخ مانده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم در تاکسیرانی نوسازی تاکسی است، اظهار کرد: در سال ۹۵، ۱۱هزارو ۶۰۰ خودرو در قالب طرح ملی وزارت کشور نوسازی شدند و در سال ۹۶ این تعداد به ۴۴۰۰ خودرو رسید.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نوسازی در این سال این بود که خودروسازها به دلیل عدم انجام تعهدات گمرک، نوسازی خودروهای فرسوده را متوقف کرده بودند، گفت: در سال ۹۷ نیز ۱۴ هزار خودروی فرسوده مشمول نوسازی شدند و در این سال برنامه این است که حداقل ۱۰ هزار خودرو نوسازی شوند.

اما آمار وزارت صنعت از افزایش ده درصدی سطح تولید خودروسازان حکایت دارد. در این شرایط تاکسیرانی انتظار دارد خودروسازان بخشی از ظرفیت تولید خود را به نوسازی تاکسی اختصاص دهند تا با کاهش تعداد خودروهای فرسوده و تاکسی های با سن بیش از ده سال، مشکلات در حوزه آلایندگی هوا کاهش یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا