اخباراخبار داخلی

نکته های مهم در خرید پراید دست دوم

این روزها شرایط اقتصادی به صورتی است که در بازار داغ شب عید هم خرید خودروهای دست دوم و ارزان قیمت نسبت به نمونه های صفر کیلومتر و بی کیفیت ارجحیت دارد و در این شرایط واضح است که خرید خودرو سالم و مناسب مسافرت نوروزی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی اجمالی اما مفید به نکات مهم برا خرید یک خودرو مناسب و کم دردسر داشته باشیم و برای مثال به سراغ پراید به عنوان فراگیرترین خودرو این روزهای ایران رفته ایم.

 

پراید های کم آزار اما خطرناک

استهلاک کم مجموعه های فنی موتور و گیربکس، مهمترین ویژگی پراید به عنوان یک خودرو اقتصادی و کم دردسر است،اما در هنگام خرید نمونه دست دوم این خودرو نیز بررسی نکاتی در رابطه با این قطعات الزامی به نظر می رسد.موتور پراید به ندرت دچار پدیده سوختن واشر سرسیلندر می شود، اما در عوض رینگ پیستون های ضعیفی دارد که معمولا در کارکردهای بالا کارایی خود را از دست می دهند و به تعویض نیاز دارند، نشانه این امر کم شدن روغن موتور و خروج دود آبی رنگ از اگزوز در هنگام شتاب گیری (فشردن ناگهانی پدال گاز) است.بنابراین در اولین قدم برای بررسی سلامت موتور می توانید میزان روغن موتور را چک کنید و سپس با مشاهده دود اگزوز ،سلامتی حدودی موتور را ارزیابی کنید. موتور سالم در هیچ حالتی نباید دود آبی رنگ داشته باشد،دود مشکی کم رنگ،نشانه خام سوزی و مصرف سوخت بالاست که می تواند ناشی از عدم تنظیم صحیح کاربراتور یا کثیف بودن انژکتور ها باشد، دود سفید کم رنگ در هنگام سرد بودن خودرو طبیعی است اما در صورت ادامه پیدا کردن این دود در هنگام گرم شدن موتور و یا غلیظ بودن آن،باید به سالم بودن واشر سرسیلندر شک کرد.

به غیر از این مورد،آزمایش دیگر می تواند گوش سپردن به صدای موتور توسط افراد متخصص و مکانیک باشد،ممکن است موتور از نظر وضعیت رینگ پیستون یا واشر سرسیلندر مشکلی نداشته باشد،اما در اثر مرور زمان و کارکرد بالا در برخی اجزای دیگر نظیر یاتاقان و میل سوپاپ آسیب دیده باشد که در این حالت مکانیک خبره و بسیاری افراد فنی به راحتی متوجه وجود مشکل می شوند.با تمام این اوصاف باید گفت که لازم نیست زیاد نگران تعمیر موتور پراید باشید،چرا که این کار معمولا با رقمی در حدود 1 میلیون تومان به خوبی انجام پذیر است.

موتور کاربراتوری پراید

نکته جالب این است که دوام گیربکس پراید از موتورش کمتر است و معمولا گیربکس در کارکرد های حدود 200 هزار کیلومتر نیاز به سرویس و تعمیر پیدا می کند. به هرحال جا نرفتن درست دنده ها و ایجاد صدای زوزه مانند از جمله عیوب معمول گیربکس پراید است که تعمیرش به هزینه ای در حدود نیم میلیون تومان نیاز دارد.

لازم است که پس از خرید خودرو حتما سلامت تسمه تایم و تسمه دینام را چک کنید،البته پرایدهای مدل پایین بر خلاف نمونه های جدید ، به پاره شدن تسمه دینام حساس نیستند و در این صورت، جز خاموش شدن ناگهانی پیشرانه، آسیبی به موتور وارد نمی شود، اما در نمونه های مجهز به موتورهای سری HP+ و یورو 4 ، ماجرا متفاوت بوده و در صورت پاره شدن تسمه تایم،باید منتظر برخورد سوپاپ ها با پیستون و تقبل هزینه ای چند صد هزارتومانی بود.

موتور انژکتوری پراید

 

کاربراتوری یا انژکتوری؟

عیوب فنی مهم پراید به موارد گفته شده در رابطه با موتور و گیربکس معدود می شود، اما در مورد انتخاب خودرو کافیست بدانید که تا نیمه سال 83 مدل های کاربراتوری این خودرو توسط سایپا تولید می شدند ،در مقطعی کوتاه مدل هایی تحت عنوان نیم انژکتور از خط تولید خارج شدند که حالا به دردسرهای واقعی مبدل شده اند،چرا که قطعات فنی مربوط به تعمیرات و تعویض سیستم نیم انژکتور (در این مدل جرقه زنی توسط دلکو انجام می شود و پاشش سوخت به یک انژکتور سپرده شده است) در بازار وجود ندارد و تبدیل آن ها به نمونه های کاربراتوری یا تماما انژکتوری هم چندان ساده نیست و به صرف هزینه زیادی نیاز دارد.پراید به عنوان یک خودرو کاربراتوری وارد کشورمان شد و سری های اول این خودرو در حد فاصل سال های 1373 تا 1381 به کاربراتورهای خوب و کم مصرفی مجهز هستند که در بازار تحت عنوان کاربراتور کره ای شناخته می شود،اما بر روی برخی مدل های 81 الی 83 کاربراتورهای ایرانی و چینی با سیستم موسوم به CLC نصب شده اند که کارکرد چندان جالبی ندارند و اکثرا در طول این سال ها با مدل های کره ای جایگزین شده اند.باید اعتراف کرد که مدل های انژکتوری بعد از نیمه سال 83 هم خودروهای کم مصرف و نسبتا بی آزاری از آب در آمده اند و اکثر قریب به اتفاق مالکین از عملکرد آن ها رضایت کامل دارند،اما این یک واقعیت است که مجموعه انژکتور از کاربراتور پیچیده تر است و پتانسیل بیشتری برای بروز مشکلات برقی و الکترونیکی دارد.بنابراین در صورت خرید نمونه های انژکتوری، بد نیست که در همان روزهای اول ضمن شستشوی خود انژکتورها،نسبت به اطمینان یافتن از سلامت تمامی حسگرها، استپر موتور و سایر قطعات مهم اطمینان حاصل کنید تا خودرو برای استفاده در نوروز قابل اطمینان باشد.

 

موتور نیم انژکتور پراید

 

شاسی و بدنه

در ضعیف بودن بدنه و شاسی پراید کوچکترین شکی وجود ندارد، اما برای خرید یک پراید دست دوم سالم بسیار مهم است که به سلامت شاسی به خصوص سرشاسی های جلو توجه شود.چرا که در صورت وجود عیب در این بخش، باید مدام نگران خارج شدن پلوس ها از گیربک بود و این عیب معمولا به راحتی رفع نمی شود.همچنین آسیب دیدگی شاسی می تواند باعث کاهش عمر جلوبندی و بروز لاستیک سایی غیر طبیعی شود و تمام این ها به کاهش شدید قیمت و ارزش خودرو منجر می شود،البته با توجه به دیفرانسیل جلو بودن پراید، تصادف از عقب و ضربه خوردن خودرو در این قسمت چندان نگران کننده نیست اما در مورد تصادف های وارد به بخش دماغه خودرو، واقعا لازم است که حساسیت به خرج دهید و خودرو را به یک یا چند صافکار ماهر نشان دهید.در صورت خرید خودروهای مدل پایین،بهتر است که وضعیت پوسیدگی و زنگ زدگی کمان گلگیرها،بخش زیرین درب ها و کف صندوق عقب را چک کنید،چرا که خرید یک خودرو زنگ زده حتی با قیمت بسیار پایین هم معمولا توجیهی ندارد و سریعا خریدار را دلزده می کند.با توجه به تعدد سرعت گیر و دست انداز در سطح خیابان ها، می تواند با چند دقیقه رانندگی به راحتی از سلامتی جلوبندی و سیستم تعلیق اطمینان حاصل کنید، جلوبندی خراب و ضعیف پراید باعث ایجاد کوبش های بسیار شدید به همراه سرو صداهای آزار دهنده می شود و برای تعمیر آن صرف هزینه ای بین صد تا سیصد هزار تومان لازم است.خراب شدن مجموعه جعبه فرمان هم در پراید رایج است که از نشانه های آن می توان به وجود خلاصی در فرمان و یا سفت شدن بیش از حد آن اشاره کرد.کمک فنرهای پراید قیمت زیادی ندارد ولی پیش از خرید خودرو می توانید با یک نگاهی به داخل گلگیرها،میزان سلامت آن ها را از نظر روغن زدگی بررسی کنید.

شاسی پراید

 

توصیه مهم

اگر قصد دارید که با حداقل رقم پرداختی،بهترین انتخاب موجود را داشته باشید، سعی کنید از میان نمونه های انژکتوری مدل پایین که در حد فاصل سال های 84 الی 89 تولید شده اند،یک خودرو با کارکرد کمتر از 150 هزار کیلومتر را انتخاب کنید،البته نمونه های کاربراتوری نیز در صورت نگهداری درست، انتخاب های بدی نیستند اما واقعیت این است که انژکتوری ها، پاک تر و کم دردسر تر به نظر می رسند و در هنگام فروش نیز بازار بهتری دارند.نمونه های بعد از سال 89 که اصطلاحا بر روی پلت فرم X100 شکل گرفته اند که با توجه به اصلاحات شاسی و تجهیز به ABS، از نظر ایمنی و مقاومت شاسی اندکی از مدل های قبلی بهتر هستند، اما متاسفانه باید اذعان کرد که کیفیت ساخت پراید های جدید نسبت به مدل های قدیمی افت کرده است و این مسئله را حتی در هنگام رانندگی نیز به وضوح متوجه خواهید شد، از سوی دیگر مدل های جدید طبیعتا قیمت بیشتری هم دارند، اما خرید نمونه های 83 الی 85 با بودجه ای در حدود 10 – 12 میلیون تومان مقدور است که رقمی در حدود 50 الی 60 درصد نمونه صفر کیلومتر محسوب می شود.در نهایت به این نکته توجه کنید که برای استفاده روزمره در شهره های شلوغ و پر ترافیک امروزی،رنگ دار بودن یا بدون رنگ بودن خودرو اهمیت چندانی ندارد،چرا که با کوچکترین تصادفی ممکن است مزیت بی رنگ بودن خودرو از بین برود و از این نظر دچار افت قیمت شود، در عوض به نکات مهمتری در رابطه با سلامت شاسی و قطعات فنی خودرو توجه کنید و از خرید خودروهای تصادفی با شاسی های جوشکاری شده خودداری فرمایید.

 

53 دیدگاه

  1. واقعا ممنون
    من خودم چند تا پراید داشتم مدل پایین و بالا
    اطلاعاتتون کامل و دقیق بود پیشنهاد میکنم راجع به تعمیر اساسی ماشین ها و هزینه کلی و جزیی آن ها مطلب بگذارید

  2. مطالب کاملاً بی طرفانه و بسیار کارشناسی بود … لطفاً مطالبی در خصوص تعمیر پراید نیمه انژکتور به همراه فیلم بذارید …

  3. سلام بزرگوار، ممنونم از مطالب خوبتون،فقط اگه ممکنه بفرمائید اگه مدل 81 کاربراتوری شاسی سلامت وفنی هم در حد نرمال باشه خریدش با قیمت 6.5 به صرفه هست یا نه؟ممنونم

  4. سلام خسته نباشید,اقا جریان این هاچ.بک های ۸۹ چیه که انقد زیر فی تو بازار معامله میشه?!مثلا بدون.رنگ.تمیز,درحد!۱۰ تومن میدن?!?!ممنونم

  5. سلام خسته نباشید من یک پراید مدل 84خریدم که نزدیک 300هزار کار کرده موتورش تعمیر کرده کامل ولی من باهاش تو سربالایی تند میروم حدود 130تا150 روغن میاد داخل لوله های فیلتر هوا علتش چیست؟

  6. دمت گرم من خیلی ساله پراید دارم مطالب شما دقیق بود..اقا من یه پراید دارم دست اندازها رو بد جور به اتاق ماشین انتقال میده. یه بار اون اوایل یکی یکی تمامی قطعات جلوبندی و عوض کردم دوبار کمکها رو ولی هیچ فرقی نکرد.حتی جعبه فرمونو کامل عوض کردم شاسی و اتاق سالمه..نمیدونم.چرا برطرف نمیشه.خستم کرد دیگه بیخیال شدم…بنظرت مشکل چیه..؟؟؟

  7. سلام.واقعا عالی بود من میخاستم پراید بخرم و از اونجایی که اولین ماشینمه و قبلا علاقه ای به سر در اوردن از خودرو نداشتم الان هیچ سر رشته ای ندارم و چند باری که در بنگاهها دنبال ماشین میگشتم فقط مجبور بودم به دلالها اعتماد کنم.ولی الان با خوندن این مطلب حداقل میدونم به چه چیزهایی باید دقت کنم و از سلامتشون مطمئن شم.درضمن من نظرم روی پراید نود به بالا بود ولی الان قانع شدم که اطرافیانم راست میگن پراید کم کارکرد 84 به بالا بهتر از پرایدهای جدیده، تو این مدت فهمیدم که ماشینهای ایرانی مثل هندوانه در بسته هستن،به شانس خریدار بستگی داره که ماشینش خوب از اب دراد. ماشینهای مدل پایینتر دیگه امتحانشونو پس دادن و اگه سالم و سرحال باشن معلومه ماشین خوب منتاژ شده و دیگه اذیتهاش و خرجهاشو صاحب اولش زحمتشو کشیده.
    برام دعا کنید ماشین خوبی گیرم بیاد.

  8. ولی به نظر من اگه خانواده ۲ یا۳ نفره دارید با ۱۲ تومن ۲۰۶ مدل پایین بگیرید هر چند یک سری اذیت وآزار داره و خرجش بیشتره ولی امنیتش به مراتب بالاتره همینطور بخاریش، چسنبندگی به جاده و کیفیت کابین .

  9. سلام ما یه اشتباهی کردیم به حرف داییمون رفتیم ی پراید le مدل اخر ۹۲ خریدیم به قیمت ۱۴.۵۰۰۰ با تخفیف بیمه کامل و بدون رنگ دوگانه شرکتی. رنگ سفید سمت راننده ایربگ‌اتاق سالم و‌تمیز بدون کوچکترین خرج از لحاظ فنی. فقط تنها ایراد این ماشین ابن بود که سمت شاگرد خورده به جدول و سر شاسی سمت شاگردش هم خم شده هم انداره یه انگشت شکسته. ما که تا خالا ماشین نداشتیم و از ماشین سر در نمی اوردیم به خساب خرف دایی که میگفت با دویستومن شاسیشو میدم واست درست میکنن و‌کمکی مزیزنن گرفتیم. الن دو روزه این شاسبه شده بلای جون موندم ماشینو نگه دارم یا با پونصد تومن حق پشیمونی پسش بدم؟بردم صافکار گفت که باید شاسی کشی شه بعد جوش و‌کمکی که هزینش همون دویستومن میشه ناگفته نمونه ماشین موقع سرعت سمت شاگرد میکشه خواهشدمیکنم امکانش هست سریع جواب بدید چیکار کنم با ایندماشین که شده بلای جون. ممنون از دنده۶

    1. اولا فکر کنم داییتون همدستش بوده مورد دوم بده پس شاسی رو هر طور ک درست کنی ماشینت موقع فروش مشکل به هم میزنه

      1. واقعامرسی ازاینکه واقعیت رک وبسیارکارشناسانه فرمودیدوقتی شاسی ضربه داشته باشه این قیمت ارزش نداره این پول واسه این مدل حداقل شاسی وستون بایدسالم باشه.خان دایی مخترمشون کـه اصن ازخودروسررشته نداشته..سوال داشتم خدمتون اگ پرایدبخریم که افت قیمت صفرخودش کرده باشه دوسه میلیون کمترازخودروصفرکیلومتربخرم خوبه شماچی ترجیح میدیدایااگ این ریسک بکنم چقداحتمال داره به مشکل بربخورم وشماچه توصیه ای ازنظرفنی مکانیکی خودروداریدکه بایدرعایت کنم لزنظربدنه که صددرصدبلیدفــابریک بدون حتی خط وخش باشه ولی ازنظرفنی تجربه خریدندارم یعنی نمیدونم چه نکات فنی بایددرنظربگیرم مزسی ازراهنمایی های خوبتون

  10. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون.میخواستم راهنماییم کنین میخوام یه پراید بخرم مدل ۸۲،بیرنگ؛تک برگ سند؛بیمه تا شهریور۹۷؛۱۴سال تخفیف بیمه٬دارای روکش کفپوش ضبط و باند به قیمت ۶۸۰۰۰۰۰.قیمتش خوبه یا زیاده؟ممنونم

    1. سلام ندیدن هیچ کس نمیتونه نظربده من پراید84سفیدیه درباگیرگیرعقب رنگ دادم 6600000البته هفت فروختم خودم چهارصدبرگردوندم روش

  11. سلام پراید مدل 84 دارم وقتی روشن میکنم داغ میشه دود ابی وقتی گاز می دهم زیاد تر می شود چند خرجم می شود که تعمیرش کنم

    1. من یه مدل 75سفید دارم.برای اولین بار امسال موتور وگیربکس وجلوبندی وسرویس کامل با یک ونیم کردم.در حالی که سالی دو بار میریم مسافرت.رازه موفقیتم فکر کنم ماشین بجز من راننده پشتش نشسته .پراید ماشین بی همتاست البته نسبت به پولش و مخارجش.اذیت نکنی اذیت نمیکنه.من که راضیم با اینکه 75مدلش باز قصد فروش ندارم همگی موفق باشید

  12. با سلام. یه پراید 84 دوگانه سی ان جی هست دوتا گلگیر عقب و کاپوت عقب در اثر تصادف عوض شده. میده 8 تومن. بنظرتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. سلام به همه دوستان،من یه پراید مدل93SEدوگانه کارخانه خریدم ،الان حدود115هزار کار کرده واقعا ازش راضیم به جز لوازم مصرفی هیچ خرجی نکردم ،بهترین مزیتش فرمان هیدرولیک و مصرف سوخت خیلی کمش هست نسبت به پرایدهای مدل پایین .

  14. سلام دوستان،من اولین باریه ک میخام ماشین بخرم،پولم درحده ده تومنه،ماشین مورد نظرم پراید صبا یا ۱۱۱هستش،برا کار توی تاکسی سرویس میخام،سوالم اینه برا این کار کدوم تیپ پراید رو انتخاب کنم،البته دسته دوم میخام بخرم،لطفا راهنماییم کنید،ممنون

    1. دوست عزیز برای کار حتما پراید صندوقدار تهیه کنید چون خیلی از مسافرها خصوصا برای مسیر فرودگاه و یا ترمینال ها احتمالا چمدان به همراه خواهند داشت

  15. سلام و ممنون از مطالب آموزنده و عالی. سوالم اینه با زیر ۱۰ تومن شما پراید رو پیشنهاد میدید یا پژو روآ؟ ممنون از راهنماییتون

  16. سلام خسته نباشید واقعا اطلاعاتتون عالی بود من ۶ماهی میشه یه پراید ۸۹ باکارکرد ۴۵تا اتاق سالم فنی سالم بایه گلگیر تعویضی خریدم ۱۳۹۰۰تازگی متوجه شدم سرشاسی جلوش شکسته بود بردم دادم جوش داده بنظر تو چی کارش کنم پسش بدم چون از قبل نگفته بود شاسی شکسته چی کار کنم راحنمای کنید

  17. سلام دوستان من تا چن روز پیش قصد خرید پراید بین مدلهای88 تا90 رو داشتم ولی با مقداری تحقیق کلا بیخیال پراید شدم، البته پولمم زیاد نیست، الان سوالم از دوستان عزیز اینه که اگه یه پژو405 مدل 82تا84 تروتمیز بخرم برای کار توی تاکسی سرویس مناسبه؟ منظورم اینه هزینه نگهداریش نسبت به درامد کار توی تاکسی سرویس زیاد نیست؟

    1. سلام دوست عزیز به هیچ عنوان سمت ۴۰۵ نرو تمام قطعات این خودرو در حال حاضر چینینه و قطعات فرانسوی دیگه وارد ایران نمیشه. و کیفیت قطعات چینیه این خودرو به شدت پایینه . پدرم‌ تاکسی ۴۰۵ داره خودم پراید همین ۳ ماه پیش رینگ پیستون عوض کرده که امروز متوجه شدیم دوباره ماشین دود آپی رنگ میده . بردیم پیش مکانیک میگه از کیفیت قطعاته خلاصه الان میخوان موتور ماشینو از پایین از سمت کارتر باز کنن.. خلاصه یه نصیحت واسه کل دوستان پژو ۴۰۵ از وقتی فرانسه تحریم کرد ایرانو (مرد) حالا باز برید ۴۰۵ صفر کیلومتر بخریو که روش گیربکس دسته دومه … که هنوز ماشین از پارکینگ کارخونه خارج نشده سوزه میکشه

    2. خیلی کار اشتباهی هس چون 405 وسایلش خیلی گرون شده تو این وضع بازار باز پراید بهتره چون اصطلاکش کمتره پجو گر خرجع

  18. سلام من یه پراید کاربرات دارم ک سر سیلندرو میل سوپاپشو عوض کردم اما از وقتی عوض کردم دود سفید از گزورم میزنه وقتی گاز میدم به ماشین .تعمیرکار میگه اگزوزت پر شده اما 1 ماهه این دود قزع نمیشه. مسکل چیه؟

  19. سلام خدمت دوستان من ی پراید۱۳۲ مدل ۹۱دارم و خیلی خیلی ازش زاضی خستم منتها ی مشکلی ک بوجوداومده سرشاسی شیکسته ودادم جوش دادن ولی لاستیک سایی پیداکرده شدید پیش ی صافکارماهربردم گفت بایدشاسی وقوطی زیررادیاتورتعویض بشه سوالم اینه ک اگرشاسی وعوض کنم مشکلی برای ماشین پیش نمیادگیج نمیزنه و مشکلات دیگه ک من ندونم . ممنونم اگر جواب بدید

    1. آقا جان من پراید 87دوگانه سوز دارم سرشاسی ضربه خورده دادم برام عوض کردن الان قریب به هشت ساله به جان خودم نه گیجی داره نه لاستیک سابی .خیلیم تزش راضیم کلی باهاش این ور اون ور رفتم اصلا اذیتم نکرده.اینم بگم من راننده خوبیم نه فشار میارم نه تیک اف میزنم و در کل سواری خوبی میگیرم ازش.

    2. سلام ممکنه ماشین شما طبق یا سگدس باید عوض شه نشون جلو بند بدید بهتون میگه

    3. ببر ید صافکاری خوب
      یه تیکه بذاره روش جوش بده
      رنگش کنید . تا ترک بیشتر نشه . اب باطری ریخته زنگ زده پوسیده تو ضربهدجزیی میشکنه . کامل عوض نکن
      بعد موقع فروش نهایتا میگی ترک داشته ترمیم شده الان سالمه .
      میفروشی
      اگر خواستی کلا شاسی رو عوض کنی . که نیاز نیست اصلا موتور احتمالا میاد پایین . و زیر شاسی ورق دوبل جوش بده که قوی تر بشه
      اگر خواستی نگهش داری

  20. دوستان لطفا راهنماییم کنید
    ازتون خواهش میکنم کمک کنید

    راستش من یه پراید مدل آخر ۹۰ دارم که تقریبا از ابتدا دست خودم بوده،تصمیم به فروش گرفتم،بردیم کارشناس رنگ گفت سر شاسی جولو دقیقا زیر قسمتی که تسمه تایم بسته میشه یه ترک وجود داره
    من که شاخ درآوردم،و خریداره گذاشت فرار کرد.
    والا نه فرمونش گیج میزنه،نه میکشه،نه صدای بدی میده،خلاصه هیچ مشکل ظاهری در رانندگی و باطنی در لاستیک سایی و چیزای دیگه خداییش نداره
    حالا نمیدونم چکار باید بکنم
    به هر کس اگه بگم شاسیش ترک داره نمیخره،یا مفت میخره
    اگر نگمم جدیدا مد شده قبل از خرید همه میبرن کارشناس رنگ ،اونجا در میاد و میزاره فرار میکنه

    خلاصه موندم باید چکار بکنم،شدیدا هم نیاز به پولش دارم،چون از شرکت اخراجمون کردند و باید وانت بخرم

    دوستان لطفا اونایی که تجربه مشابه دارند راهنماییم کنند

    التماس دعا

    1. پژو405 منم که صفر خریده بودم موقع فروش یه در و گلگیرش رنگی در اومد
      چاره ای نداری برادر

    2. سلام دوست عزیز . من ماشینم شاسی ضربه خورده بود عوض کردم خیلی ناراضی هستم . چون پراید شاسیش عوض بشه دیگه بدرد نمیخوره من تجربش رو دارم حتی دست بهترین صافکار دنیا باشع اکثرا صافکارا میگن عوض کن چون بخاطر کار خودشونه. شاسی شما هم با یه ترک گوچیگ اگر بخواید عوضش کنید خیلی اشتباه هس قیمتش از این چیزی که ازتون میخرن در حال حاضر کمتر میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا