اسلایدرکلاسیک

نگاهی بر توانایی های دوو اسپرو

ارزش در برابر مبلغ پرداختی یکی از جذابیتهای دوو بوده است که در سیلو وجود داشته و این معیار مطمئنا در اسپرو نیز وجود دارد که وارد دنیای خودروهای چهار سیلندر متوسط شده است که در آن رقابت شدیدی حکمفرماست.

اسپرو از نظر کیفیت از رقبای استرالیایی، ژاپنی و اروپایی خود پایینتر است و در بعضی جنبه های دیگر مانند  قابلیتهای دینامیکی شاسی، سر و صدا و لرزش  (در دور موتورهای بالا) مایوس کننده است ولی نسبت به قیمتش چیزهای زیادی عرضه می کند. اسپرو مجهز به موتوری 2000 سی سی 8 سوپاپ است که در کارخانه هُلدن در ملبورن استرالیا ساخته می شود. (این موتور متعلق به جنرال موتورز است). اسپرو عملکرد خوبی دارد و جادار و راحت است و طراحی نسبتا شیکی دارد که در Bertone ایتالیا طراحی شده است.

8

سطح امکانات اسپرو نسبت به رقبای هم قیمت خودش بالاست. لیست امکانات اسپرو شامل ایرکاندیشن، شیشه های برقی، قفل مرکزی، آیینه های برقی گرمکن دار، رادیو با چهار بلندگو با سیستم ضد سرقت به همراه CD Player، فرمان هیدرولیک، چراغهای مه شکن جلو و عقب، فرمان تلسکوپی، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای صندلیهای جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده می شود. پکیج ایمنی شامل ABS و ایربگ راننده با پرداخت 2.050 دلار قابل سفارش است. اسپرو در استرالیا با نام CD Sedan شناخته می شود و چون فقط همین مدل در استرالیا است انتخاب دیگری وجود ندارد. اسپرو با رنگهای مختلف و دو نوع گیربکس اتوماتیک و دنده دستی عرضه می شود. در نوامبر سال 1995 قیمت مدل دنده دستی 23.750 دلار و نمونه اتوماتیک 27.500 دلار بود.

3

کیفیت ساخت از نقاط قوت اسپرو محسوب نمی شود. در اسپروی تست شده کنسول وسط مقداری لقی داشت و داخل صندوق عقب بعضی قسمتها فلز بدون رنگ نمایان بود. در کل داخل اسپرو حس کیفیت را القا نمی کند.

فضای کابین اسپرو مشکلی ایجاد نمی کند، فضای قسمت جلو برای تمام افراد به جز رانندگان بسیار قد بلند مناسب است و فضای پای سرنشینان عقب نیز زیاد است. صندلیها نسبتا نرم هستند و نشستن روی آنها راحت است ولی هنگام عبور از پیچها به خوبی سرنشینان را در بر نمی گیرند و در رانندگی های طولانی زیاد مناسب نیستند. سواری این خودرو نسبتا نرم است و در بسیاری از شرایط راحتی خوبی ارائه می دهد ولی این راحتی و سواری به قیمت صدمه زدن به هندلینگ خودرو به دست آمده است.

daewoo_espero_1995_ser1_05

با وجودی که صندلیهای عقب اسپرو قابلیت تاشوندگی ندارند صندوق جادار 560 لیتری اسپرو بسیاری از نیازهای مالکین خودرو را بر آورده می کند. صندوق این خودرو زیاد عمیق نیست ولی طول و عرض بزرگی دارد. همچنین دریچه ای به همراه کاور برای حمل اشیای دراز مانند چوب اسکی در نظر گرفته شده است.

اگر توقع شما از خودرو زیاد نباشد راندن اسپرو تجربه نسبتا خوشایندی است.

موتور 2 لیتری تک میل سوپاپ اسپرو از آخرین فن آوریهای طراحی برخوردار نیست ولی گشتاور و کشش خوبی در دور موتورهای پایین دارد و در اغلب شرایط رانندگی عملکرد مناسبی دارد. هنگام رانندگی با سرعت ثابت اسپرو بی سر و صدا است اما با بالا بردن دور موتور و شتابگیری سریع، موتور این خودرو روان بودن خود را از دست می دهد و پر سر و صدا می شود.  همین موضوع در مورد هندلینگ نیز صدق می کند. اگر به آرامی با خودرو رفتار کنید هیچ اعتراضی نمی کند و توانایی و هندلینگ خوبی نشان می دهد اما اگر آن را تحت فشار قرار دهید فنربندی خودرو نمی تواند عملکرد سیستم تعلیق را به خوبی کنترل کند و گیج بودن فرمان بیشتر آشکار می شود. استفاده از تایرهای بهتر و تنظیم سیستم تعلیق بدون شک بهبود قابل توجهی در هندلینگ اسپرو خواهد داشت.

5

در نتیجه اسپرو توجه آن دسته از رانندگانی که به دنبال رانندگی پر فشار و اسپرتی هستند را جلب نمی کند. اسپرو بیشتر برای خریدارانی جذابیت دارد که فقط به دنبال این هستند که یک خودروی ارزان قیمت جدید سوار شوند که جادار باشد، عملکرد قابل قبولی داشته باشد، راحت باشد و امکانات رفاهی زیادی داشته باشد.

flvplayer

کلیپ تبلیغاتی دوو اسپرو در زمان عرضه

مشخصات فنی:

طول

4615 میلی متر

عرض

1718 میلی متر

ارتفاع

1382 میلی متر

نوع موتور

4 سیلندر خطی 8 سوپاپ SOHC

حجم موتور

1998 سی سی

سیستم سوخت رسانی

انژکتور چند نقطه ای MPFi

حداکثر توان

114 اسب بخار در دور 5000 *

حداکثر گشتاور

176 نیوتن متر در دور 2800 *

نوع گیربکس

5 دنده دستی

ابعاد تایر

185/65/14

دایره چرخش خودرو

10.6 متر

وزن خالص

1161 کیلوگرم

ظرفیت باک

50 لیتر

ظرفیت یدک کشی با تریلر

1060 کیلوگرم

*اسپروهای موجود در ایران مدلهای 1994 با سیستم MPFi توانی برابر با 105 اسب بخار در دور 5000 و گشتاور 164 نیوتن متر در دور 2600 داشتند.

نتایج تست:

شتاب صفر  تا 80 کیلومتر

7.7 ثانیه

شتاب صفر تا 100 کیلومتر

11.4 ثانیه

حداقل مصرف سوخت

7.7 لیتر در 100 کیلومتر

حداکثر مصرف سوخت

11.0 لیتر در 100 کیلومتر

میانگین مصرف سوخت

8.8 لیتر در 100 کیلومتر

صدای داخل کابین در سرعت ثابت 80 کیلومتر

67 دسی بل

flvplayer

برگرفته از تست موسسه NRMA استرالیا سال 1995

68 دیدگاه

  1. باسلام،دوو اسپروباموتورهای متفاوتی درایران عرضه شدبا موتور2000iموتورmpfiمخفف مولتی پاورفول انژکسیون ،اتاقهای متفاوتی هم داشت مثل موتور1994روی اتاق1995درکل زمان عرضه دربازارایران باقیمتی بین 7الی9میلیون تومان عرضه شد،موتورشلوغی داشت وتعمیرآن کارهرکسی نبودطراح آن این مدل رااول به شرکت سیتروین برای زانتیا ارایه دادولی موردپسندمیدران وقت کمپانی واقع نشدونهایتا به شرکت دووفروخته شد.

    1. ببخشید مولتی پوینت فیول اینجکشن مخفف اون هست که میشه سیستم پاشش چند نقطه ای سوخت که اون موقع تازه داشت جا میافتاد  الان تقریبا تمام ماشینا از همین سیستم سوخت پاشی استفاده میکنن

  2. من ماشینای زیادی رو تست کردم و از 1992 دوو اسپرو سوار میشم. از نظر نرمی و سروصدا و هندلینگ و کیفیت مواد بکار رفته داخل ماشین فوق العاده س و کاملا بی نقص. 

  3. من میخوام یه اسپرو 94 بخرم
    قطعاتش گیر میاد؟ تعمیرکار داره؟
    لطفا اسپرو سواران راهنمایی کنن
    ممنونم

    1. مطمئن باش دوو با ماشین های 100 میلیونی برابری میکنه.با این تفاوت که خیلی خرجش کمه.مثل خرج قطعات پراید هست

  4. جناب عطا من اسپیرو ندارم ولی گزارشی که از چند خودرو دهه 90ی خوندم که اسپیرو و گالانت عینکی و هوندا آکورد  را با هم مقایسه کرده بود  به مناسب بودن وضعیت قطعات یدکی اسپیرو کرده بود که ساخت چین و تایوان و کره هستند که البته قطعات کره ای بادوامتر هستند.حدود قیمت هم برای مدل ام اف آی از 8میلیون تا 17 میلیون بیان شده بود.به نظر من اگر یه اسپیرو تمیز با قیمت حدود 15تا17میلیون بخری نسبت به ماشین صفری مثل پراید با قیمت 18میلیون می ارزد به شرطی که برای استفاده روزانه و مسیرهای کوتاه درون شهری کنتر استفاده کنی.اسپیرو دارای فنربندی نرمی است و مسافرت با اون راحت است.گفته آقای آراز هم درست است فقط به نظرم زمانی که اسپیرو اومد به بازار ایران جزء اولین ماشینهای انژکتوری به حساب می اومد و در اون زمان مقداری تعمیرکار آشنا به کارش کم بودند ولی بعید میدونم اکنون تعمیر اسپیرو برای تعمیرکاران مشکل باشد.

  5. آقای محترم که اسپرو نمیشناسی چیه.فقط یه جمله میگم بدون.من 24 ساعته به ماشین فشار میارمو تخت گاز میرم و پدر موتورو در میارم ولی بعد 8 سال تازه موتورش به روغن سوزی افتاد و با 500 تومن خرج بهتر از اولش شد.در ضمن خودم تستش کردم.زانتیا که پیشش هیچه ولی راحت سوناتا و آذرا هم میگیره.بارها گرفتم.بدون تقویت ماشین.ای جماعت بدونید دوو چیه.خرجشم از هر ماشینی کمتره.مصرفشم خیلی کمه.راستی خیلی ها تابحال ته سرعت دوو رو ندیدن ولی من بهتون میگم چندتا میره.6 بار آخر سرعت دوو رو وفتم.تقریبا 5 یا 4 سال پیش.الان بخاطر دوربین های جاده نمیشه تند رفت.دوو راحت 200 تا میره و خیلی ها فک میکنن آخر سرعتش همون 200 هست ولی نه.اگه کیلومتر سنجشو عوض کنید و یه کیلومتر سنجی بذارید که سرعت بیشتر از 200 رو نشون بده،میبینید که تا 240 تا براتون میره.تنها مشکل دوو چراغ هاشه که باید عوض کنی تا نورش بیشتر شه.همین و بس

    1. آخه چی میگی ماشین 105 اسب بخاری حالا بگو 110 چطوری میتونه زانتیای 135 اسب بخاری یا سوناتای 4 سیلندر  174 اسب بخار یا آزارای 6 سیلندر 235 اسب بخار رو بگیره دیگه خالیم میخوای ببندی یه چیزی بگو بگنجه زانتیا رو بیش از 180 میری شهره بازی میشه ماشین تو دستت نیست یا آزارا رو بیش از 210 تا میخوای بری ماشین تو دستت نیست کنترل خوبی نمیتونی داشته باشی فقط خط مستقیم بعد آقای نیما خان تو چه جوری 240 با اسپرو رفتی احتمالا اون سوناتا یا آزارایی که میگی گرفتیش پارک کرده بوده فکر کردی گرفتیش هر وقت حاضر بودی بدنه با یه آزارای 2010 در حد  ته همت منتظرت هستم فیلمشم میگیریم  تو همین سایت میذارم که همه ببینن اسپرو آزارا رو میگیره یا آزارا هنوز دنده یک تو پر نکردی باهات بای بای میکنو سوت میشه میره هر وقت حاضر بودی همین جا کامنت بذار     

  6. آقا نیما حالا دیگران یه تعریفی ازش کردن تو دیگه جوگیر نشو.من خودم نظر بدی نسبت به اسپیرو نداشتم ولی با خوندن متن شما بجای اینکه بیشتر خوشم بیاد برعکس مشکوک شدم بهش.هر ماشینی که غیر متعارف ازش تعریف بشه مطمئن باش یه ایرادی داره.آخه 108اسب بخار دیگه خودش چیه و آزرا زدنش چی باشه.یه سر به آپارات بزن تمیزترین دوو  اسپیرو تونسته همپای ریو بره دیگه زانتیا و سوناتا و مخصوصا آزرا  که اصلا کسی خودشو ضایع نمیکنه بیاد با اینها کورس بزاره.

    1. من زیاد اینجا نمیام که سایت هارو چک کنم ولی اومدم ببینم نطرم ثبت شده یا نه.فقط اینو بگم که من جوگیر نشدم و هم من و هم پدر سپرو سواره.از اولین مدلش تا الان گرفتیم و داریم میرونیم.تو سایت ها اشتباه نوشتن قدرت اسپرو رو.من چند روز پیش همینطوری یه سر زدم به سایت ها خیلی ناراحت شدم که این همه اطلاعات غلط نوشتن.امیدوارم اصلاحش هم کنن.فعلا اسپرو خودمو فروختم چون درس سنگینه و بابام نمیذاره سراق ماشین برم ولی اسپرو بابام چندین ساله زیره پاشه و واقعا اون سرعتی که گفتم رو چندین بار رفته و دقیقا 6 بار سوناتا گرفتین و 4 بار آذرا.یه بار هم یه مدل جدید کیا رو که فامیلمون گرفته بود رو تست کردیم.مدلش یادم نمونده ولی قیمتش حدود 120 تمون بود.اگه دوباره بیام اینجا میپرسم و بهت میگم مدلش چی بود.با اون کیا برابر رفتیم.یه ذره هم تفاوت نداشتن.زانتیا رو هم خودمون بارها تو جاده تست کردیم و یه بار هم خودم پشت ماشین نشستم و بدجور از اسپرو بابام عقب موندم.به اندازه ی 6 الی 8 تا ماشین.دوبار هم تست کردیم.تنها ماشینی که مارو تا این لحظه گرفته کیا اسپور تیج بوده.اگه میخوای باور نکن ولی تا 160 برابر باهاش میره و بعد 160 تا شتابش بیشتر میشه.همون طور که از اسمش معلومه برار مسابقات ساخته شده.بنظرم کم چیزی نیست که تا 160 برابر بیاد باهاش.اگه بخوای دلیلشم بهت میگم که چرا بعدش جا میمونه.من چون علاقه ی وحشتناکی به مکانیکی دارم اینارو دقیق میدونم.گیربکس دوو سرعتی هست بخاطر همون تا 160 خوب میاد ولی بعدش نه زیاد.اگه خوب آپاراتو نگاه کنی میبینی که با دنده 4 دوو 180 تا پر کرده.به نظرت دنده ی 5 دوو برای 20 تا سرعت بیشتر هست؟پس معلومه که گیربکسش سرعتی هست و بیشتر از اینا میره.من نیازی ندارم که بیام اینجا الکی دروغ بگم یا پوز بدم ولی دوس ندارم یه سری اطلاعات غلط بنویسن تو سایت ها.برا همون نظر گذاشتم.یه چیز دیگه هم بگم که مطمئن بشی حرفم درسته.تو آپارات یکی 200 تا با دوو رفت اما اگه دقت کنی میبینی که وقتی رسید به 200 دور موتورش رو 5200 بود.بعد از یه مدت که 200 تا میرفت دور موتورش داشت میرسید به 6000 که بازم همون 200 رو نشون میداد.این نشون میده که کیلومترسنج باید عوض شه.درضمن اینم بگم که اکثر دوو سوار ها ماشین هاشون رو داغون کردن چون از مکانیکی سر در نمیارن.مثلا کاری کردن که حداکثر دور موتور دوو تا 5500 میره ولی اگه از مکانیکی سر در بیاری حدود 100 تومن میدی یه پمپ بنزین بهتر میگیری که دور موتورت تا 6800 میاد.هم تو آپارات هست فیلم یه دوو که تو 6800 برد دور موتورشو هم خودمون هم الان ماشینمون همینطوره.آخر حرفم بگم که 70٪دوو ها خرابه چون راننده هاشون ازش نگه داری نکردن ولی میشه درستش کرد به چند شرط.یکیش اینکه شاسی ماشین کج نشده باشه که اونوقت سر پیچ ها لاستیکش میکشه و از همه مهم تر اینکه سیلندرش قبلا نترکیده باشه.بعضی ها وقتی سیلندرشون سوراخ میشه میان توشو با یه چیزی پر میکنن.بخاطر همون وقتی پر گاز میری دوباره میترکه.ببین آقا سینا من چون دیدم دلت میخواد از دوو بدونی برات گفتم.من حتی به هیچکدوم از دوستامم نمیگم از ماشینمون.چون پیش خودم میگم چرا پوز بدم بهش ولی فقط به یکی از دوستام گفتم که علاقه داره به دوو و میخواد دوو بگیره که قراره موقع خریدن منم برم بهش بگم کدومش خوبه.با یه نگاه به ماشین و شنیدن صدای موتورش میفهمم ماشین خوبه یا نه.در ضمن دوو های توی آپارات سرحال نیستن.فقط تمیزن.خلاصه من رفتم و شما میدونید که در موردم چطور فکر کنی.من اهل تبریزم و اگه واقعا خواستی قدرت وحشتناک دوو رو ببینی میتونی به ایمیلم پیام بدی.اگه ببینم ایمیلتو حتما بهت خبر میدم.موفق باشی بای

  7. چی بگم آقا نیما شما استادی حتما همینطوره که شما میگی.فقط نمیدونم چرا از اسپورتیج نتونستی رد بشی.اسپورتیج هم موتورش کم حجمتر از آزرا هست هم قدرتش و هم شاسی بلنده.اسپورتیج 2400 سی سی حجم داره و 177 اسب بخار  و در عوض آزرا3000 سی سی با 247 اسب بخار و شتابش هم 8ثانیه است و شتاب اسپورتیج حدود11ثانیه. اون اسپیرو هم که تو دنده 4داشت موتورشو میترکوند که با فاصله از پشت سر زانتیا بره و زیاد عقب نمونه بخاطر این بود که میدونست بره دنده 5کشش ماشین کم میشه بخاطر سبک بودن دنده5 و شدید جا میمونه. به هر حال اون چیزی که محرزه اینه که یه دوو اونم سالم و 108اسب بخاری نه 99 اسب بخار دست نخورده با هیچکدوم از این ماشینها که نام بردی نمیتونه رقابت کنه.مگر اینکه دست کاری اساسی بشه.بهتره هر چیزی رو در همون حد خودش دوست داشته باشیم و بزرگنمائی نکنیم. 

    1. حالا که انقدر کم میدونی از ماشین و نمیدونی که چطور باید از قدرت ماشین استفاده کنی پس اگه خواستی بیا تبریز و یه ایمیل بهم بده تا بیام کورس بدیم.قبلشم ماشینو به هر تعمیر گاهی خواستی نشون بده که بگه تقویت نشده

      چون میبینم نمیدونی چطور باید از قدرت ماشین استفاده کنی تا تندتر بره منم دیگه حوصله ندارم برا آدمی متن بنویسم که حرف حرفه خودشه

      همون سوناتایی که میگی رو بیار اگه اومدی برا کورس

      بار اولا نیست که بترسم;)

  8. آقا نیما نه عصبانی شو و نه دیگران رو نادان فرض کن دوو اسپیرو از سال 1990 تا 1997 تولید شد و در بعضی جاها هم اسمش آرانوس بود .اسپیرو بر پایه پلتفرم جی جنرال موتورز ساخته شد با موتور 1.5لیتری و 1.8  2لیتری.اسپیرو در ایران از 1992 با موتور 2لیتری منتها تک انژکتور که 99 اسب بخار قدرت داشت و گشتاور159 نیوتن متر و در سال 93 اسپیروی 93 با اتاق94 که 4انژکتوری بود و 109 اسب بخار قدرت و 167نیوتن متر گشتاور داشت.و در سال 96 اسپیروهای 1.6 هم بصورت معدودی وارد شدکه 16سوپاپه و 89اسب بخار قدرت داشتند.شتاب اسپیروی 2لیتری تک انژکتوری 11.3 بود و اسپیروی 109 اسب بخار 10.7 ثانیه بود.این چیزی هم که شما بعنوان سرعتی ازش نام میبری در واقع بخاطر سبک بودن ضرایب گیربکس است .هر چه ضرایب گیربکس سنگین تر باشه و یا بزرگتر شتاب ماشین بهتر میشه ولی حداکثر سرعتش کمتر .نهایت تسلط و بهره گیری از قدرت و گشتاور ماشین هم بر میگرده به اینکه در چه دور موتوری دنده عوض کنی.اگر خیلی بیشتر از دور موتوری که حداکثر گشتاور ماشین بدست میاد گاز بدی ماشین هرزگردی بیشتری خواهد داشت و شتاب مطلوبی بدست نمیاد. حالا اگر شما اطلاعات بیشتری از اسپیرو داری که باعث میشه بتونی ماشینی با 120 اسب بخار قویتر رو بزنی بفرما ما هم خوشحال میشیم به دانسته هامون افزوده بشه.  . 

    1. سلام یه مدت بود نبودم.آخه دارم رو ساخت یه ماشین دست ساز کار میکنم.تصمیم گرفتم اینبار بجای دعوا عصبانی شدم بهت بگم یه اصل مهم رانندگی رو.اگه دقت کنی به راننده های بزرگ مثل شوماخر,اونا دوس دارن همیشه زود دنده عوض کنن.همیشه هم تو رانندگی بهترن.بخاطر اینکه بهشون گفتن تو دور موتور بالا کویل ماشین افت میکنه.یعنی بالای دور موتور 3000 بری بشدت سیستم جرقه زنی ماشین افت میکنه بخاطر همون اگه خوب وارد باشی به اسپرو و زیاد رونده باشیش میدونی که کودوم دنده رو تو کودوم دور موتور باید عوض کنی.قبلا هم بهم گفتم که 2تا خنگ تو آپارات داشتن با یه 405 کورس میدادن که دوو داشتن.180 تا تو دنده 4 پر کرده بود.داشت عشق میکرد برا خودش.دور موتورش هم داشت دیگه میترکید.هم آبروی خودش رو برد هم دوو رو.فقط یه دنده پنج میداد راحت ماشین میرفت رو 200

      این خیلی بده که با رانندگی بدش باعث میشه 405 پشتش باشه وآبروی دوو بره.

      درضمن واقعا دوو ی سالم این روز ها گیر نمیاد.اونی که شما میگی بهش تمیز که تو آپارات هست به چی میخوای قسم بخورم که خوب سالم نیست.من الان چندین ماه میشه که دنبال دوو هستم ولی کو سالمش.هست.میبینی بدنش تمیزه ولی من یه نگاه میندازم وضعش میفهمم که چند روز بعد صدای کجاهاش در میاد.هم تو تهران گشتم هم تبریز ولی نبود.یه چیزه مهم در مورد اسپرو اینه که نباید ساکنین تهران دوو برونن.چون این ماشین برای اون آب و هوا ساخته نشده.خیلی به ماشین فشار میاره.بخاطر هوای آلودش هم موتور ماشین هیچ میشه.

      حالا بیخیال دوو بشیم.چون منم بیخیال خریدش شدم.از بس گشتم خوبش گیرم نیومد پشیمون شدم.دارم رو یه ماشین دست ساز کار میکنم ولی نه از اون ماشین هایی که با لوله گاز براش شاسی میسازن و یه موتور تک سیلندر روش میزارن.میخوام موتور اسپرو روش بزارم با طراحی خودم.چند هفته میشه دارم روش کار میکنم.تو شاسیش گیر کردم یه مشکلاتی هست.چون میخوام موتور رو عقب بزارم,مشکل اینه که یه گاز بدم جلو ماشین میره بالا.هرچقدر هم جلوش رو سنگین کنم بازم این مشکل هست.منم مریض نیستم که کلی وزن ماشین رو ببرم بالا چون میخوام موتور عقب باشه ولی دارم به این فک میکنم که پس پورشه چطور میسازه

      1. آخه شوماخر که زود دنده میده واسه اینه که  ماشینای فرمول 1 گیربکس شون طوری طراحی شده که هم شتاب خوبی توی استارت بهشون بده که اصطلاحا به این نوع تنظیم میگن گیربکس کوتاه فقط واسه اینکه شتاب اولیه بالای  ماشین داشته باشه و هم تو دور قدرت کافی برای رفتن تو بالاترین سرعت ممکنه رو برای ماشیتن فراهم کنه که بهش میگن گیربکس بلند که فقط سرعت نهای ماشین رو بین 10 تا 15 کیلومتر بیشتر میکنه که این تنظیم رو بیش تر تو 2 دندهای آخر اعمال میکنن  لطفا  راجب چیزی که اطلاعی ازش نداری نظر نده زود عوض کردن دنده امکان داره موقع استارت یا شتاب اولیه خیلی خوب بهت بده اما بعد از اون دنده درست جایی باید عوض بشه که موتور بیشترین گشتاور رو داره که بتونی ماشین رو تو حداکثر اسب بخار یا همون ماکسیموم قدرتی که کارخونش براش تعیین کرده نگه داری و در ضمن پورشه حالت آیرودینامیک ماشینهاش طوریه که بیشترین فشار هوا رو جلوی ماشینه در نتیجه جلوی ماشین سنگین تر میشه و واسه همینه که باید یه باله عقب حتما داشته باشه که بتونه تعادل و پایداری عقب ماشین حفظ بشه و جلوی ماشین بیشتر به زمین نزدیکه تا عقب ماشین      

      2. واقعا که از نظر عقلی … بنظر بیشتر از اینکه رو زمین باشی تو عالم رویا غرق شدی

  9. سلام دوستان

    من 4 سال اسپروو مدل 1393 گرفتم

    تا الان اذیت نکرده خداییش هم مصرفش خوبه هم شتابش

    تنها مشکل دوو اسپروو شاسی اونه که با تقویت و اهنکشی مشکلش حل میشه

    به نظر من نسبت به ماشینهای هم سن وسال خودش

    باید ماشین خوبی باشه

  10. من اپل وکترا دارم که اخیرا گیر بکسش رو با گیربکس اسپرو تعویض کردم

    قدرت و کیفیت و امکانات وکترا یک سر و گردن از اسپرو بیشتر هست و سیستم سوخت رسانی حرفه ای تری داره

    شاسی اون هم رام داره که از این بابت مستحکم تر و با هندلینگ بیشتری نسبت به اسپرو عمل می کنه

    اما با دوو اسپرو هم آشنایی زیادی دارم:

    موتور C20LE

    گیرباکس F16W GM

    مازیمم توان 105 اسب بخار

    گشتاور 160 نیوتون/متر

    شتاب صفرتا صد 10.7 ثانیه

    درحالی که موتور وکترا  115 اسب قدرت داره و شتابش هم 9.5 ثانیه است

    شتاب اسپرو از زانتیای 1800 16 سوپاپ اندکی بیشتر و از نمونه ی 2000 سی سی اون پایین تره

    وکترا با زانتیای 2000 سی سی همپا حرکت می کنه و از تمامی خودروهای ساخت داخل زیر 60 میلیون شتاب بیشتری داره

    اسپرو هم به غیر از زانتیای 2000 تقریبا از همه ی خودروهای زیر 60 میلیون داخلی بهتر عمل می کنه

    شما نباید فقط 135 اسبی بودن زانتیا رو در نظر بگیرید، ضریب آئرودینامیک اسپرو و وکترا و همچنین راندمان نهایی اونها بهتر و بالاتر از زانتیا هست

    در کل متن اصلی این مبحث به نظر میرسه با یک اسپروی درب داغون نوشته شده و با واقعیت کمی فاصله داره

    اسپرو خودروی بسیار خوبیه که رانندگی باهاش لذت بخشه، قطعاتش عمر بالایی دارند و در حال حاظر مکانیک های زیادی قادر به تعمیرش هستند

    شاسیش کمی ضعیفه که همونطور که دوستان اشاره کردند قابل تقویته

    اما به هر حال اینکه آزرا و سوناتا رو با اون حجم موتور ها و تکنولوژی 2010 به بعد و … بگیره دور از ذهنه و تنها زاییده ی تعصب بی جاست.

    منصفانه این هست که اگر قراره با هر ماشینه کورس بذاره و مقایسه بشه به سال ساختش که 72 یا 73 شمسی هست هم توجه بشه

    البته دوستان باید بدونند آزرا و سوناتا و اسپورتیج و هر ماشین نوظهور دیگه ای در سالهای اخیر با این همه تکنولوژی هنری نکرده اگر چنین قدرتهایی داره

    دوو اسپرو و اپل وکترا طراحی جنرال موتورز هستند و جی ام همیشه از تمام رقبا در تکنولوژی پیش هست

    الان می تونید محصولی از جی ام با نام شورلت ولت رو ببینید که با قدرت  190 اسب تنها 1.5 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف میکنه، یک خودروی هایبرید که حالاحالاها سایر کمپانی ها حسرتش رو خواهند داشت

    شما در سالهای ورود اسپرو و وکترا به ایران اگر راست میگید رقیبی (در اون سالها) براشون مثال بزنید!

    1. اقای مارتین من نمیدونم شما چند سالتونه ولی ماشین تو اون زمان که بتونه دوو اسپرو رو بگیره که بود دیگه . گالانت عینکی مدل 90 تا 94 . هوندا آکورد مدل90تا92 بی ام و 316 با کد اتاق ایی36 دقیقاً تو همین مدل. بی ام و 518 مدل 90 تا 94 با موتور 4 سیلند ام42 با کد اتاق ایی34 . تویوتا کریسیدا 4 سیلندرجی ال که نیروی انتظامی تو همون سالها داشت. الدزموبیل کاتالاس که میدونم 6سیلندره با حجم 3100 سی سی اونکه تو اون زمان شاخ تمام این ماشینا بود و کلاً هیچ کدوم از این ماشین ها گرد و خاک اگزوزشم جم نمیکردن. گالانت جی تی ای 4 سیلندر2000سی سی انژکتوری. اقا دیگه اینقدر تعصبی صحبت نکنید من خودم دوو اسپرو رو خیلی دوست دارم ولی من چون سن جوونی و عشق ماشین بودنم مال همون سالهاست دقیق اون سالها که این ماشینها صفر کیلومتر وارد میشدن یادمه خدایی اسپرو اصلاً به پای این ها نمیرسید درسته از نظر آپشن چیزی کم نداشت ولی تمام کسایی که اون دوره وضع مالیشون بهتر بود یکی از همین هارو میخریدن بعد از اینا اولویت با دوو اسپرو بود. تازه اپل امگا رو یادم رفت بگم که چه سالاری بود واسه خودش دوو خدایی در حد هیکدوم از اینا نبود. دوو اسپرو در اون سالها واقعاً فقط به قیمتش میارزید خدایی بدون تعصب گفتم.

  11. من یه اسپرو مدل 93 دارم واز شتاب و سرعتش کاملا” راضیم.حداقل با این قیمت از تمام خودروهای آشغال تولید داخل بهتر

  12. آقای امین
    به متن دقت کنید!
    من اومدم بگم تعصبی نباشیم و منطقی و علمی صحبت کنیم!
    بنده اپل سوار هستم, دوو و اپل رو قطعا بهتر از شما میشناسم
    اپل امگایی که فرمودید مدل شش سیلندرش تنها ماشینیه که تو اون لیست وکترایی رو که من دارم میتونه بگیره!
    کریسیدا و گالانت که عمرا اسپرو رو هم نمیتونند بگیرن چه برسه وکترا
    شماچندین مدل ماشین باحجم موتور و کلاس کاملا متفاوت رو داری باهم مقایسه می کنی که نشون از احساساتی بودنته
    این مدلهایی رو که نام بردی تو اینترنت درعرض 5 دقیقه میشه اطلاعات درموردش پیدا کرد نیاز نیست به سنت رجوع بکنی چون خطاش بالاست!
    بنده 46 سالمه ولی به جای سنم به اطلاعات و تجربیات کامل و جامع سازندگان و تعمیرکارای مجرب رجوع میکنم تا مثل شما اسیر جو و حرارت و اشتباه نشم!

    1. اقای مارتین، عزیزم احساسات چیه من دیگه حرارت و احساسی برام نمونده که بخوام جو گیر بشم ،ولی گالانت عینکی و هوندا اکورد و بی ام و 518ای و 316 ای موتوراشون از 1600 تا 2200 سی سی هستند اصلا قابل مقایسه با دوو اسپرو نبودن و نیستن البته من بحثم فقط با دوو اسپرو هست اپل وکترا که حرفی درش نیست ،ولی دوو اسپرو همومن موقع هم دردسرای خاصه خودش داشت البته شاید اون موقع مکانیکا هنوز به این سیستم ماشینا آشنایی نداشتن من 22 ساله خونم کرجه محل کارم تهران با ماشین خودم تو این سالها این مسیر و رفتم اومدم بارها دوو اسپر های خراب با کاپوت هوا رفته دیدم که رانندش فقط ایستاده بالا سرش تا کمک برسه دوتا شو خودم تو سالهای مختلف بکسل کردم تا یه تعمیر گاهی رسوندم ولی مثلا‍ ریسر یا سیلو شاید به اندازه انگشتای یه دستم تو این مدت ندیدم، این ماشینایی که من اسم بردم اصلاً از نظر ساختار اتاق و شاسی با دوو زمین تا اسمون فرق دارن. الان شما تو تهران و کرج بگردی از 20تا اسپرو که پیدا کنی 2 تا سالم گیر بیاری بقیه اتاق و شاسیش خودشو ول کرده و شکسته ولی تو تو ماشینای هم مدل دیگه که اسم بردن هنوز میتونی کلی سالم و رو پا شونو پیدا کنی ماشین که فقط به سرعت رفتن و شتابش نیست موندگاری و استخون دار بودن ماشین هم مهمه که این استخون دار بودن تو دوو نسبت به مدل های دیگه وجود نداره، دوو اسپرو موتور خوبی داره به شرطی که رو اون اتاق و شاسی ضعیف نباشه. بعدم الدزمبیل و من فقط مثال زدم خودمم گفتم که6سیلندره، ولی بقیه از نظر موتوری همه تو یه رنج هستند حالا 200 سی سی بالا پایین. بعدم شما که میفرمائید بجای سنم به تجربیات مکانیک ها توجه کنم، بنده بخاطر فاصله منزل تا محل کار تو این 22 سال از ماشینهایی که داشتم مجبورم استفاده بیش از حد بکنم و میکنم بخاطر همین تا دلت بخواد ماشین هام خراب شده و مکانیکی و جلو بندی ساز و باطری ساز و غیر… رفتم و همچنان همین داستان ادامه داره از تعمیر موتور اساسی و خورده کاری انجام دادم تا تعوض اتاق، باور کن تاحالا ازمکانیکی جز سرطان بودن دوو اسپرو چیزی نشنیدم شایدم تمام این مکانیکا که من رفتم و میرم تعمیرکار نبودن.

  13. در ضمن من منظورم رقیب از بین خودروهای معمول اون دوران بود
    نه الدزمبیل و امگا که پول یه اپارتمان تو نیاوران بودن اون زمان

    1. باسلام
      اسپروو ماشین پر استهلاک وپرخرجیه من حدود 4 ساله یه اسپرو مدل 93 دارم خودم تعمیر کارم وگرنه ردش میکردم میرفت ولی نسبت به ماشینهای هم سن و سال خودش کمی بهتره

  14. سلام
    دوستان من یه اسپرو مدل 1993 کلکسیونی دارم.کارکردش 39000 تاست رنگشم زرشکیه.ماشین 15 سال خواب بوده و کاملا و از هر نظر سالم و فابریکه.حتی ضبطشم کاست خور و فابریکه و کاملا مطابق با اصول نگهداری خودروهای کلاسیک نگهداری شده.مدتیه به علت کمبود جای پارک در پارکینگ میخوام بفروشمش.مشتری تا 28 تومنم داره ولی اکثرا یا دلالن که میخوان گرون تر بفروشن یا میخوان ماشینو باز کنن.اگه کسی خریداره واقعیه و مصرف کنندست و میتونه درست از این میراث گرانبها نگهداری کنه با قیمت مناسب به فراخور اینکه خاص ترین و سالم ترین و کم کارکرد ترین دووی ایرانه حاضر به فروشش هستم.(تهران)

  15. سلام به دوستان عزیز.من کل مطالبی که اینجا نوشته شده همه رو به دقت مطالعه کردم.باید خدمت دوست عزیزمون آقا امین عرض کنم که شما اسپرو رو خیلی دست کم گرفتید.من قبول دارم که ماشینهای امروزی از نظر قدرت و تکنولوژی از اسپرو سر ترند.البته منظورم ماشینهای بالای 70تومنه.نه آشغالهایی مثل پژو سمند و زانتیا.باید عرض کنم که اگه اسپرو مدل 94سرحال با یه زانتیا صفر کیلومتر درگ داشته باشن اونوقت میفهمی که زانتیا در برابر اسپرو هیچ عددی نیست.من نمیدونم شما چطور زانتیای آشغال فرانسوی رو با دوو اسپرو مقایسه میکنی.در ضمن شما که میگی تو جاده زیاد اسپرو دیدی که کاپوتش بالا بوده.اینو بدون علتش پیر شدن این ماشین و نداشتن اطلاعات مالک در نگهداری این ستاره تکرار نشدنیه.اسپرو سال 2000

    1. سلام داوود خان نوکرتم من کجا تو متنی که گذاشتم اسم زانتیا رو بردم فداتشم.

      1. سلام امین جان.شما درست میفرمایید .توی متنی که گذاشتی اسمی از زانتیا نبردی.ولی جوابی که من نوشتم هم برای شما بود وهم اینکه خواستم یادآوری کنم اگه بخواهیم اسم سرطان رو روی یه ماشین بذاریم.این اسم برازنده زانتیاست.چون خداوکیلی سرطان.شما توی مدلهای زیر 87آمار بگیر اونوقت متوجه میشی که همه مالکین از این آشغال فرانسوی ناراضین.درضمن باید این نکته رو همه بپذیریم که هر خودرویی بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی کامل داره.اسپرو که مال 20سال پیش.جای خود دارد.شما فرمودی اسپرو سرطان.ولی من میگم بااین که از خیلی ماشینای دیگه پیرتر .بازهم مرد جادست.مطمن باش هیچ ماشینی بعد از بیست سال نمیتونه سر پا باشه.طبیعی که اذیت کنه.درضمن امین جان الان همه ماشینای مملکتمون مشکل دارن.پس همشون سرطانن.موفق باشی داداش گلم

  16. موتور اسپرو سال 2000اونقدر مورد توجه قرار گرفت که بهترین موتور 2لیتری جهان شناخته شد.وچندین جایزه از شرکتهای معتبر جهان دریافت کرد.اینم بگم اگه شما با دیدن چندتا اسپرو کنار جاده ذهنیتت درباره این ماشین عوض شده.کافیه یه روز سر کار نری و تو جاده ها بچرخی .اونوقت میبینی که چیندین و چندتا زانتیای مدل بالا که خیلیها شون چندین سال از اسپرو جوون ترند ولی مثل خر تو گل موندن.تو جاده یا کاپوت بالاست یا یه نیسان داره بوکسورش میکنه.چرا اونارو نگفتی.حتما ندیدی.گیر دادی به اسپرویی که اونقدر مرد که بعد از 20سال بازم پاش تو جادست و خیلی از ماشینای امروزی رو میبلعه.زانتیا که اصلا عددی نیست.یه آشغال فرانسوی.اگه بدونی که ایمنی زانتیا از پراید هم کمتره دیگه هیچوقت دربارش حرف نمیزنی.اگه آمار بگیری اونوقت میفهمی که اونی که اسمش سرطان زانتیاست نه دوو اسپرو.استهلاک بالا.مصرف شدیدا بالا.امنیت زیر صفر.هزینه نگهداری بالا.بازم بگم ؟کافیه دوسال کار کنه.اونوقته که صدای لق و لوقش از همه جا در بیاد.پراید سوارشو ولی زانتیارو حتی نگاه هم نکن.درضمن مطالعه کن بعد قضاوت.

    1. داوود خان شما اینقدر از ما که از اسپرو بد گفیتم ,البته بد که نگفتیم عصبانی شدی که متنی که من گذاشتم و درست نخوندی اقا چه گیری دادی به زانتیا یه بار دیگه متن و بخون کجاش من اسم از زانیا بردم تازه من که گفتم موتور خوبی داره ولی اتاق ضعیفه قالباً شاسی هاشون میشکنه مخصوصاً از قسمت زیر جعبه فرمان ما به اسپرو شما جسارتی نکردیم.اینقدر زود از کوره در نرو بخاطر یه ماشین , نظرات در این مورد ها همه سلیقه ای حالا باز بگو زانتییییییییییییییییییا هر کی گفت اسپرو حالا مثلاً خوب نیست کم مطالعه هست و باید بره مطالعه کنه بعدم منفی های نظرت هم یه نگاهی بندازی بد نیست

  17. سلام به خدمت همه دوو سوارا مخصوصا به (اسپرو)سوارای عزیز.اسپرو ماشین با معرفت و از خیلی ماشین های ساخت داخل سر تره با این که 22 سال از خدمتش میگذره .خودم ی مدل 93 شو دارم تمیز و سلامت چون خودم مکانیک این ماشینم .همین امروز کل چنتا ماشین رو خوابوندم .پژو 405 . سمند . ال 90 .باور کنید این ماشینهای ساخت داخل 5میلیون هم نمیارزند .چون هیچ ایمنی و قدرتی ندارند اونم در برابر اسپرو مدل 1993 میلادی . خدایی دم اون سازندش گرم که اسپرو رو اختراع کرد اگه زنده است سلامت باشه اگه نه که خدایش بیامرزتش .

    1. با سلام خدمت همه دوستان ماشین باز. آقا فرزاد اسپرو، دوس دارم که بیشتر باهات آشنا بشم. میخوام یه اسپرو بخرم ولی نمیدونم که چطور میتونم از نظر فنی در مورد ماشین اطلاعات کسب کنم. شمارمو میذارم اینجا، اگه دیدیش لطفا یه تماس کوچولو باهام بگیر. ممنون میشم. 09113451979

  18. سلام دوستان منم 4ساله اسپرو دارم حتی زمانی شد که دو تا داشتم یکی مدل 92 واون یکی 94 که 92رو فروختم برای این ماشینمم زیاد مشتری میاد میپرسه که میفروشم یا نه که جوابم همیشه منفیه چون خداییش ازش راضیم جوابمم اینه بفروشم چی بخرم پراید یا … یه چرخ اسپرو می ارزه به پراید و پژو

  19. داوود عزیز
    عمده اسپرو های موجود در ایران که مربوط به سال های 92 تا 94 هستند
    اسپرو هم که از سال 97 دیگه موتورش تغییری نکرده، که البته اون تغییر هم ارتباطی به اسپروهای ایران نداره
    همون سال 94 هم بالای 20 نوع انجین جنرال موتورز با کد های متنوع بودند که صد پله از اسپرو سرتر بودند
    حالا چطور میفرمایید که تو سال 2000!!!!!! انجین اسپرو بهترین انجین شناخته شده؟؟؟!!!!! طبق نشر کدوم منبع اونوقت؟؟؟!!!
    دوست عزیز دفاع بد و غلط بدترین ضربه رو به افکار کسانی میزنه که این خودرو رو میخواند تهیه کنند، مالکش هستند و یا بهش علاقه مندند
    خود من از اسپرو حمایت کردم در نظرات، اما بهتره واقعیت رو بگیم و احساساتی نشیم
    همین وکترای 94 که زیر پای منه 10 اسب قوی تر از اسپروی 94 (تازه نمونه MPFI) هست و سیستم الکترونیکیش ده پله پیشرفته تره، بعد اونوقت چطور ممکنه انجین اسپرو در جهان!!!! اون هم سال 2000!!!! بهترین شده باشه؟ یا اینکه نکنه عدد 2000 پشت اسپرو فکر شما رو به سمت سال 2000 برده؟!!!!

    1. سلام. مارتین جان.مثل اینکه منظور منو متوجه نشدی.من به اسپرو تعصب ندارم.ولی اینو مطمنم که سال 2000موتور اسپرو بهترین موتور 2لیتری جهان شناخته شده. من 7سال مجله ماشین مطالعه میکنم.مجله دنیای خودرو.خودرو امروز.این متن رو مجله دنیای خودرو درباره دوو اسپرو چاپ کرده بود.حتی اگه شک داری توی قسمت پرسش و پاسخ دنیای خودرو سوال کن احتمالا هفته بعدش جوابتو چاپ میکنه.در ضمن هر خودرویی میتونه تو هر قسمتی از ساختش اول شناخته بشه.فرقی نمیکنه .طراحی بدنه یا موتور.درضمن هیچکس نمیتونه از رو تعصب ی حرفی بزنه که دور از ذهن باشه.شما نباید انتظار داشته باشی همیشه توی همه زمینه ها برندهای بنز و بی ام و.بنتلی مقام بیارن.دوو در زمان عرضه سرو صدای زیادی به پا کرد.موفق باشی دوست خوبم.

    2. سلام مارتین عزیز.شما تعصب خاصی به اپل خودتون دارید.و حرف هیچ کدوم از دوستان رو قبول ندارید.و این اصلا منتقی نیست.اگه حرف حرف زوره و تعصب حکم فرماست!! از نظر بنده اپل آشغال ترین ماشینه.شما توقع داری چون اپل زیر پاته باید از اسپرو سرتر باشه.حتما اگه پیکان داشتید بازهم مساله همینطور میشد.ولی منتقی باشید و به نظر و اطلاعات بقیه احترام بذارید و بحث رو به سمت بیراهه نکشید.هر کسی یه سری اطلاعات درباره خودرو یا چیزای دیگه داره که ممکنه منو شما ازش بی اطلاع باشیم.این دلیل نمیشه که فکر کنیم طرف مقابل دروغ میگه.خب شاید شما اطلاع نداری.و اینو بدون که سن و سال شخص تنها گوشه ای از مساله ست.و دلیل نمیشه …چون بنده 50سالمه درباره همه خودروها اطلاع دارم.نه اصلا اینطور نیست.الان پدر بزرگ من 97سالشه …ولی اگه صحبت از ماشین باشه فقط اتوبوس رو میشناسه .متنی که من درباره اسپرو نوشتم .کاملا واقعیه.موتور دوو اسپرو سال 2000بهترین موتور دو لیتری جهان شناخته شد.اگه قرار باشه هر شخصی برای هر حرفی کلی مدارک ارایه کنه که شما حرفشو باور کنی ….اونوقت کل مردم باید هرجا هر مطلبی خوندن ازش عکس بگیرن که اگه خواستن حرفشونو ثابت کنن سریع عکسو نشون بدن.به نظر من شما تحقیقاتتو درباره حرف من راجع به اسپرو ادامه بده..متوجه میشی که حق با بندست.

  20. سلام دوستان من چند ماهی هست که مدل ۹۳ دوو را دارم ازش هم راضیم خدایی ماشین نازیه همه امکاناتش عالیه ادم احساس امنیت میکنه چند وقت پیش تو اتوبان قزوین زنجان با پرشیا کورس گذاشتم سوسک شد خدایی ۲۰۰ تا میرفت حالا بخار هم داشت با۱۵۰ هزار تومان واشر سرسیلندر انرا عوض کردم واشر کامل ان ۸۰ هزار تومان بود.

  21. سلام دوستان

    من نزدیک بیست ساله که تعمیرگاه دارم و تو مرکز تحقیقات موتور هم مشغول به کار پژوهشی هستم . دوستان قدرت موتور خیلی مهمه ولی همیشه دلیل نمیشه که مثلا یه ماشین با موتور ۱۰۰ اسب از ماشین دیگه با موتور ۸۰ اسب پر شتاب تر یا پر سرعت تر باشه ، عوامل زیادی مثل طراحی و نسبت دنده های گیربکس و دیفرانسیل ، وزن و ایرودینامیک و حتی اندازه رینگ و لاستیک تو شتاب و سرعت تاثیر زیادی داره ، من دوازده ساله که یه اسپرو اتوماتیک دارم ، واقعا ماشین راحت و پر شتابیه ، واسه کسایی که اهل سرعت هستن حسن اسپرو اینه که با دور موتور پایین سرعت بالا میره ، اسپرو دنده اتوماتیک چهار دنده داره که دنده سه رو دور موتور شش هزار دور دویست کیلومتر سرعت میره ، دنده چهار هم روی چهار هزار دور دویست تا میره ، من ده ها بار با اسپرو سرعت 240 تا رو رفتم ، البته سرعت رو با جی پی اس اندازه گرفتم ، اگه کسی هست که ایبن مطلب رو باور نمیکنه ایمیلش رو بزاره تا من فیلمش رو براش بفرستم .
    زانتیا با دور موتور ۶۰۰۰ دقیقا دویست کیلومتر سرعت میره و اگه بخوای تا دویست و بیست بری باید تو ردلاین بری . دلیل اینکه زانتیا تو سرعت حریف اسپرو نمیشه همین مساله است چون به موتورش فشار میاد .
    ولی در کل به عقیده من ماشین هم تا حدود زیادی سلیقه ای هست و هر کسی یه ماشین رو میپسنده ، من خودم یه مزدا 3 و یه مزدا ۳۲۳ هم دارم ولی اسپرو رو ترجیح میدم ، حتی بعد از اسپرو ۳۲۳ رو به مزدا ۳ ترجیح میدم .
    امیدوارم همگی خوش و خرم باشید

    1. سلام،لطفا فيلم رو به ايميل ادرس وب سايت بفرستيد يا در آپارات اپلود فرمایید و لینک رو همینجا قرار بدید تا به متن اضافه کنیم.

  22. با سلام من نظرم رو درباره اسپرو از تجربه دو ساله ام میگم
    مشکل نور چراغ دوو اسپرو با لامپ زنون ویا تعویض آفتامات
    قوی حل میشه دومین مشکل دوو ترمز هست که با تعویض
    بوستر خود دوو با بوستر وانت نیسان وتعویض کالیبر با کالیبر اپل آسترا حل میشه ولی مشکل اساسی دوو اسپرو شاسی هست که میشکنه و اگر بخواین این مشکل پیش نیاد باید یه
    رام روی طبق نصب بشه و یه استرس بار روی کمک تا تمام ظربه های وارد به شاسی را خنثی کنه به غیر از این دوو اسپرو هیچ مشکلی نداره .

  23. سلام خدمت همه دوستان.من اولین ماشینم سیلو بود و بعدش 206 وفولکس گل وبعد اسپرو.الان هم اپل وکترا دارم وازش راضیم.به خاطر سرعت بالا وترمز عالیش.ولی تو همه این ماشینا از اسپرو با برکت تر ندیدم.واقعا ماشین جاده اس وکم خرج وراحت.برای رفع عیب ترمزش هم باید بوستر مدل 96 را روش بندازید تا بهتر بشه.در کل نسبت به پولی که میدهید اسپرو فوق العاده اس

  24. عزیزان سلام
    ما یه الدزمبیل مدل ۹۰ داشتیم
    واقعا با هیچ چیز نمیشد مقایسش کرد،
    سعی کردیم با سلیکا کورس بندازیم قسمت نشد اما بعید میدونم تو شتال و سرعت حریف تنویوتا سیلیکا میشد اون یه چیز دبگه بود
    اما انصافا جدای از سرعت راحتی الدز مبیل رو هیچ ماشینی در رده اون نداشت
    کاپریس ۹۱ هم با تمام سواریش تو شتاب و سرعت به پاش نمیرسید،
    الان هم بعد یه عمر امریکایی سوار شدن به دلیل نبود قطعات اونا فقط اسپرو میتونیم سوار شیم

    هرچند ماشینای ژاپنی یه سرو گردن از کره بالاتر بودن اما انصافا اسپرو یه استثنا بود

    آقا من با اسپرو خیلی خطرات کردم اما انصافا میگم پرشیا رو توی دراگ به زانو در آورد
    نکته جالب اینکه دنده یک و دو عقب بودم اما تو دنده سه بود که ماشبن از جاش پرید !!!
    خلاصه اسپرو ماشینیه که کنترل اعصاب خاصی میخواد بتونی جلو خودتو بگیری تند نری
    اما یه نگاه به قیمتش بندازین و فراوونی قطعاتش اونوقت میبینید که چطور از پرلید و پژو و زانتیا سر تره

    رفقا این ماشینماشبن خوبیه اما امتیاز خاصی داره که اونو از تمام ماشینای شگفت انگیز ۹۰ تا ۹۳ متمایز میکنه و اون این که کشور پاکستان بسیار عاشق اسپرو هستن و اونجا قطعاتش به وفور پیدا میشه و این باعث شده در سیستان خودمون این ماشین با استقبال روبرو شه و قطعاتش مفت مفت وارد کشور شه

    فکر نمیکنم تو این مسأله هیچ ماشینی به گرد پاش برسه

  25. با سلام خدمت همه ی دوستان مخصوصا اسپرو سواران
    من 4 ساله که یه اسپرو 92 خریدم از یه اقایی که تو تهران خودش اونو از گمرک تحویل گرفته بود و فقط 80000 تا کار کرده بود برگ گمرکش هنوز دستمه.من قبلش پژو 405 و سمند داشتم ولی خداییش اسپرو یه چیز دیگس.باید اسپرو، سوار شده باشی تا بفهمی چجور ماشینیه اگه تا دنده 3 تو دور موتور 2500 دنئه کشی کنی خیلی ماشین سالم میمونه و اصلا بقول دوستمون پیر نمیشه متاسفانه اکثر اسپرو سوارا فقط میگازند.تو اپارات چند تا درگ دیدم از دوو دلم اب شد. تو سرعت 140 لاستیک جلو ماشین ترکید ترمز زدم کشیدم کنار لاستیکشو عوض کردم. بدون کوچیکترین حرکت اضافه نگه داشت. یه سری دیگم لاستیک عقبش تو مسافرت ترکید متوجه نشدم بعد یه چند کیلومتر چون سرعتمو کم کرده بودم فهمیدم یه کم ماشین داره به سمت راننده میکشه نگه داشتم اصله دیگه لاستیکی نمونده بود. می خوام اینو بگم اگه ماشین قدیمیه یا پیر شده یا داره از رده خارج میشه یا پر استحلاکه یا قتعاتش گرون شده یا گیر نمیاد که من هیچ کدومشو تایید نمیکنم ازرش جون ادمو داره سوارش بشه من خودم پشت هیچ ماشین داخلی احساس راحتی نمیکنم برو مسافرت از مبدا تا مقصد با همون دنده 5 می ره. اسپرو رو مثل ادم راه ببری نا امیدت نمیکنه مثل یه مرد هواتو داره.

  26. سلام خدمت اسپرو سواران عزیز…دوتا سوال داشتم
    مصرف دقیق دوو اسپرو چنده؟؟؟
    سیستم ترمز این ماشین از چه نوعیه؟من شنیدم ترمزش ضعیفه درسته؟ترمزش در حد 405یا پرشیا هست؟!

  27. ببخشید ی سوال دیگه میخواستم بدونم سورای در حد پژو 405 بالای مدل90رو تحت هرشرایطی…تو سرعت،لرزش،ترمز و…میده؟!؟؟؟؟

    1. سلام صادق جان.باید خدمت شما عرض کنم که شما خانواده دوو رو از هر لحاظ باید با ماشینهای بالای صد میلیون مقایسه کنی.پژو اصلا ماشین نیست.کسایی که فکر میکنن پژو سواری خوبی داره قطعا ماشین خارجی سوار نشدن ولذت رانندگی با ماشینای دیگرو نمیدونن.البته ببخشید من قصد توهین به پژو سوارای عزیزرو ندارم.ولی قول میدم اگه فقط یک روز دوو سوار شی …..صددرصد وسوسه خریدش به سراغت میاد ..و ماشینای آشغالی مثل پژو ال نودو……رو فراموش میکنی.منتها چون سالهای زیادی از عمر دووها میگذره موقع خرید خیلی دقت کن و سراغ دوو ارزان قیمت و تو خرج افتاده نرو.بیشتر هزینه کن…وقت بذار ..سعی کن سالم و کم کارکرد پیدا کنی تا ازش لذت ببری …چون در غیر این صورت اذیت میشی و یه خاطره بد از دوو تو ذهنت میمونه.مثلا اگه یه اسپرو هشت میلیون قیمت خورده و یه اسپروی دیگه هجده میلیون …مطمن باش زمین تا آسمان فرقشونه.یا اصلا نخر…یا واقعا سالمشو بخر.دوو ماشین بسیار نرم و پر شتابیه.به همین دلیل اکثر کسایی که بار اول دوو میخرن وسوسه میشن و با سرعت و شتاب حرکت میکنن..که همین مساله باعث خرابی ماشین میشه.و به محض اینکه تو خرج میفته میذارن برای فروش.اینو بدون دوو سواران نمیتونن ماشین دیگه ای سوار شن.دوو فوق والعادست.موفق باشی دوست خوبم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا