اخباراخبار داخلی

بررسی فنی خودروهای لوکسژن در ایران

بازار خودرو های وارداتی در رنج 100 تا 200 میلیون تومان ، مانند بازار خودرو های گران قیمت تر چندان متنوع و پر از انتخاب های گوناگون نیست. چند ماه پیش و در نمایشگاه خودرو تهران شاهد رونمایی از خودرو های برند تایوانی لوکسژن بودیم و طراحی متفاوت بیرونی و داخلی آن ، نظر بازدید کنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده بود. چند ماهی از نمایشگاه تهران می گذرد و شرکت آرمان موتور کویر به عنوان وارد کننده این محصولات برنامه ای را برای تست خبرنگاران ترتیب داده است و حالا می توان این خودرو ها را بیرون از فضای پر زرق و برق نمایشگاهی و در شرایط واقعی سنجید. این برنامه در دو روز برگزار شد که روز اول مخصوص رسانه و روز دوم مخصوص افرادی بود که در سایت آرمان موتور کویر ثبت نام کرده بودند و قصد بررسی محصول پیش از ثبت نام را داشتند. تعداد زیاد خودرو هایی که در پیست آزادی وجود داشتند قابل توجه بود و رنگارنگ بودن خودرو ها ، هر آدمی را از فضای یکنواخت خیابان های شهر کمی دور می کند.
تمام محصولات لوکسژن در پیست حضور دارند ، اما اولویت با خودرو های S3 ، U5 و U6 است که در اردیبهشت سال آینده برای پیش فروش آماده خواهند شد.
پس ابتدا با این خودرو ها شروع می کنیم.

لوکسژن S3

ارزان قیمت ترین محصول این برند تایوانی برای بازار ایران سدان کوچکی است که با طراحی تهاجمی قسمت جلو ، در مرحله اول خریداران را جذب می کند. موتور 1.6 لیتری اگرچه تنفس طبیعی است ، اما می تواند عدد قابل قبول 116 اسب بخار را به چرخ های جلو منتقل کند و این انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده CVT اقتصادی انجام می شود. موتور نیز از فناوری D-VVT استفاده می کند که برای هر کدام از سوپاپ های هوا و دود یک میل بادامک جدا استفاده می شود. S3 نسبت به قیمت و رده ای که در میان رقبای قدیمی خود دارد ، از طراحی قابل قبولی سود برده است. به طوری که نمی توان طراحی آن را جایی دیگر به خاطر آورد و این امتیازی مثبت برای این برند است. 6 دوربین با قابلیت ایجاد نمای 360 درجه ، مانیتور بزرگ 9 اینچی لمسی ، آمپر های دیجیتال ، دی لایت ، سانروف تنها بخشی از امکانات به روز S3 است که برخی از آن ها در خودرو های هم رده تقریبا منحصر به فرد است.

لوکسژن U5

به نظر می رسد راهنما های کشیده این خودرو برای افرادی طراحی شده که هشدار های کوچک را نادیده می گیرند و با این راهنمایی که تا نزدیکی در ها ادامه دارد ، دیگر عذر و بهانه ای وجود نداشته باشد! این کراس اوور کوچک را به نوعی می توان برادر بزرگ تر S3 معرفی کرد که شباهت های بین آن ها از بخش فنی تا بخش رفاهی بسیار است. در این خودرو از همان موتور 1.6 لیتری استفاده شده ، اما در U5 این موتور 5 اسب بخار بیشتر ، یعنی 120 اسب بخار تولید می کند و توسط جعبه دنده CVT به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. در این خودرو علاوه بر امکاناتی که در S3 استفاده شده ، سیستم پارک هوشمند نیز برای کمک بیشتر به راننده در حین پارک ، به کار گرفته شده است.

لوکسژن S5

S5 به نوعی گل سرسبد محصولات این برند جدید است و در بخش فنی و رفاهی حرف هایی برای گفتن دارد. موتوری که برای این خودرو در نظر گرفته شده ، دو لیتری توربوشارژ است که می تواند 173 اسب بخار را در دسترس راننده قرار دهد. کیفیت ادوات داخلی این خودرو در خور نام لوکسژن است و فضای داخلی با توجه به ابعاد بزرگ ، راحتی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند. در این خودرو همانند خودروی U6 یک هدآپ دیسپلی با فونت خوانا وجود دارد که راننده را از خواندن کیلومتر شمار اصلی دیجیتالی بی نیاز می کند. با توجه به وجود توربوشارژ و گشتاور بالای 256 نیوتون متری در S5 ، شاهد شتاب خوبی از آن در پیست آزادی بودیم و البته شناخت کامل از این محصولات را باید به یک تست طولانی تر موکول کرد.

لوکسژن U6

کراس اووری بزرگ تر از مدل U5 که موتور آن با مدل S5 برابر و با موتور توربوشارژ خود ، یک سر و گردن از رقیبان بالاتر است. در کنسول وسط U6 یک مانیتور 12 اینچی قرار گرفته که شباهت زیادی با نسخه موجود در خودروی تسلا دارد و البته امکانات بسیاری نیز در خود جای داده است. مانند میزان کارکرد خودرو ، تنظیمات بخش های مختلف مانند بلوتوث و مدیا ، نشانگر باد لاستیک و …. که این مانیتور را بسیار کاربردی تر از نمونه های مشابه تبدیل کرده است. کیفیت چرم مناسب ، سیستم هدآپ دیسپلی و چراغ های HID جلو ، امکاناتی است که U6 را به رقیبی قابل تامل تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا