بررسیچینی

نگاهی به کراس اوور MG GTS

اولین تصویر از کراس اوور MG

طبیعی است اگر MG قصد بازگشت دوباره به بازار اروپا و تکرار محبوبیت روزهای نه‌چندان دور در بریتانیا را داشته باشد اما برای رسیدن به این هدف، باید اتاق‌های محبوب بازار‌های اروپایی را در سبد محصولاتش داشته باشد.

عرضه سوپرمینی MG3 که اتفاقا تازگی‌ها به کشورمان نیز راه یافته، آغاز خوبی بود اما برگ برنده MG، چه در بازار‌های اروپایی و چه در بازار‌های رو به توسعه، کراس‌اوور کامپکتی است که با هیجان نام GTS، مستقیما رو در روی نیسان قشقایی، هیوندای توسان (ix35) و کیا اسپورتیج قرار می‌گیرد. GTS اگرچه از هیجان چشم‌نواز مفهومی سال گذشته اتوشانگای (CS Concept) کمی فاصله گرفته و بیشتر به یک رنو کولئوس با آرایش MG شبیه شده، اما با تناسبات و فرم‌های پُف کرده و عضلانی، خیلی خوب ژست یک شاسی بلند مدرن را به خود گرفته و بسیار شیک و تنومند جلوه می‌کند. این کراس‌اوور چینی- انگلیسی با ابعاد 4.500×1.855×1.675 میلی‌متر، برپایه پلت‌فرم کوراندو‌های نسل3 سانگ‌یانگ توسعه یافته و اینطور که گفته می‌شود، از سیستم تعلیق فولکس‌واگن تیگوآن بهره می‌برد.

MG GTS-1

قوای محرکه نیز از موتور 2.0 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژری تامین می‌شود که با 217 اسب بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 349 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه جمع و جور اما نیرومند، متصل به گیربکس 6 سرعته دو کلاچ و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، شتاب 8 ثانیه‌ای به MG GTS می‌دهد. MG در ادامه موتورهای GDI جدید خود از جمله واحد‌های 3 سیلندر 1.0 لیتری و 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو را نیز ‌روی GTS عرضه خواهد کرد. GTS از نیمه نخست سال جاری میلادی در محدوده قیمت 70 تا 90 میلیون تومان در چین عرضه خواهد شد و با توجه به بازار داغ شاسی بلند‌های شهری در کشورمان احتمالا از اواسط سال 94 به بعد شاهد حضور آن در جاده‌های کشورمان نیز خواهیم بود.

 

MG GTS-6MG GTS-5MG GTS-4MG GTS-2

 

قیمت این خودرو در بازار چین در محدود 120 تا 160 هزار یوآن خواهد بود.

 

 

79 دیدگاه

  1. طبق تماس های من با مدیا موتورز این خودرو قطعا سال 94 وارد کشورمون میشه. اگه قیمتش توی رنج خوبی باشه میتونه شاسی بلند های کره و چینی بازار رو ضربه فنی کنه.

  2. عليرضا جان اينكه با اون تصوير اصلي كاملا فرق ميكنه.
    اون خيلي عالي بود. ببخشيد ولي اين يكي عقب بغلش به نظر من افتضاح هست.
    بيشتر چيني شده تا اروپايي.
    اصلا چي شد يكدفعه قيافش عوض شد؟
    اگه تو چين 70 تا 90 ميليون باشه پس اينجا راحت 140 تا 180 ميليون ميشه.
    در اين صورت ترجيح ميدم برم نيو اكتيون يا اسپرتيج بگيرم.
    خدا شاهده اين ماشين با تصوير لينك زير يكي هست؟
    رنگ طوسيش تو بغل معلوم نبود خيلي قلدرتر بود.
    http://upload7.ir/uploads//f188cacf7dd6d07b7ef60177571efc4d8ea6070a.jpg
    بيا ما از يه ماشين خوشمون اومد ، گرفتن تركيبش رو عوض كردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    براي چي ام جي اينكارو كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام…خیالتون راحت باشه، خودرو نهایی قاعدتا شبیه خودرو سپید رنگ بالای صفحه خواهد بود.تصاویر قبلی تزیینی بودند که برای جلوگیری از بروز اشتباه با نمونه های کامپیوتری مبتنی بر طرح اولیه (عکس خودرو با بدنه مسی رنگ) تغییر پیدا کردند.

    2. اکبر آقا عکسایی که قبلا گذاشته شده بود مربوط به MG3 Xross بود که نمونه اسپرت ام جی 3 هستش. ام جی GTS همونیه که قبلا دیدین.

    3. اکبرجان ، اون تصویری که گذاشتی ، پایین ، همان ام جی ۳ هست MG3 TROPHY
      CHAMPIONSHIP CONCEPT
      http://mg.co.uk/vehicles/concept-cars/mg3-trophy-championship-concept
      و ربطی به ام جی جی تی اس یا جی اس نداره .
      مدل سفید ، یک نمونه ساده بوده که چند ماه پیش شکار شد ، آخرین عکسها که سایت اتوکار رسما آنرا تایید کرده اینجاست و بسیار به نمونه کانسپتش نزدیکه :
      http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gs-suv-revealed

      قیمت فولش ۱۶۵ هزار یوان گفته شده که اگر با ضریب دامپینگ توسط مدیا وارد بشه ، در حدود ۱۲۰ میلیون درمیاد که باتوجه به مشخصات فنی و رفاهیش ، به راحتی نمیشه ازش گذشت

    4. اکبر جان این عکس مربوط به ام جی 3 کراس است نه شاسی بلند جی تی اس
      این مدل برای بازار مصر و اروپای شرقی تولید شده

  3. در مقابل اسپرتیج نه اینخودرو و نه کراس آور دیگری حتی نیسان جدید شانسی ندارد اسپورتیج جدید عضلانی تر پر قدرت تر و مجهز به سیستم مولتی مدیا مخصوص مانند آنچه دز فورد اکسپلورر جدید دیدیم است با خیلی از افراد در مورد قیمت ام جی صحبت کردم که یک جواب واحد شنیدم نه! به این قیمت نمیصرفه و میرم کیا و هیوندا میخرم با تمام نکات مثبت از جمله موتور پر قدرت 217 اسبی و دوبل کلاچ بازهم اگه قیمت معقولی در بازه 90 تا 100 ملیونی داشت میتوانست رغیبی ب ای ix 35 و اسپرتیج پر فروش باشه اما با قیمت نجومی مدیا موتورز فکر نمیکنم بتونه فروش بالایی داشته باشه لارم به ذکر است که صفر تا صد 8.2 قانیه ای با موتور توربوی MG حاصل شده

    1. آقای سان مارتین البته هیچ کدوم از شاسی بلند های تویوتا و نیسان و شورولت و حتی GMC هم به پای اسپورتیج نمیرسن! کلا اسپورتیج بهترین شاسی بلندیه که از زمان خلقت حضرت آدم به وجود اومده!
      البته در نظر بگرین که با قیمت 70 تا 90 میلیونی که برای ام جی گذاشته شده نصف یک اسپورتیج رو به شما میدن! چون که الان اسپورتیج دقیقا دو برابر این مبلغ قیمت داره!
      ضمنا موتورهای ام جی دارای توربو و تزریق مستقیم هستند که جزو مدرن ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های موتور دنیاست و محض اطلاعتون هیچ کدوم از ماشینای هیوندای و کیا توی ایران از این فناوری استفاده نمی کنن. به همین دلیل صفر تا صد ام جی GTS به 8.2 ثانیه میرسه که قابل مقایسه با پورشه کاین با موتور 3600 سی سی شش سیلندر(معادل 7.7 ثانیه) هستش.

  4. خداييش اين كجا و اون كجا.
    قبلي شبيه اون ماشين دانگ فنگ بود كه قرار بود ايران خودرو بياره.
    خوب شد زود اصلاح كرديد وگرنه رفته بودم نيو اكتيون يا اسپرتيج گرفته بودم و خيال خودمو راحت كرده بودم.
    الان ميشه صبر كرد.
    آخ آخ آخ اون چي بود.اين يكي عروسكه.

    1. اکبر آقا اشتباه سایت در مورد اون عکسا واقعا عجیب بود! قطعا شرکت ام جی با اون همه سابقه نمیاد با ساختن چنین ماشینی آبروی خودش رو توی دنیا ببره. مخصوصا وقتی که می خواد این خودرو رو به عنوان یه برگ برنده توی بازارهای جهانی رونمایی کنه. اون عکسا همونطور که گفتم متعلق به MG3 Xress یا ام جی 3 تیونینگ شده بود که ماهیتش با یه هاچبک کوچیک شهری اسپرت کاملا سازگاره. ام جی GTS همون مدلیه که عکساشو قبلا دیدیم و اینجا هم عکسای جدیدش رو گذاشتن. یه شاسی بلند جذاب و اسپرت که رقیب تمام شاسی بلندای زیر 200 میلیون بازار ماست.

    1. قطعا میاد. این رنگ رنگ تبلیغاتی اصلی ام جی 6 و ام جی GTS هستش و جلوه خیلی خاصی داره. اگه ام جی 6 های این رنگی رو از نزدیک دیده باشین از کیفیت رنگ و درخشندگیش متحر میشین!

  5. بله کیفیت رنگ بمانند کیفیت رمگ خودروهای کره ای و ژاپنی هست خودم ام جی 6 دقیقا موشکافانه بررسی کردم اما شما بازهم اشتباه متوجه شدی علیرضا من از قیمت MG انتقاد کردم که نباید بالاتر از 100 ملیون عرضه بشه جون اگر اینطور باشه شما مطمئن باشید بغییر از افراد خاص و دوسدارن این خودرو و شرکت مشتریان بلقوه به سمت جایگزین های معتبر و خوش نام تر بازار میرن این واقعیت وجود داره و نباید نپذیرفت بلکه باید حقیقت دید شما یکسر به نمایشگاه برو بگو 120 تا 140 ملیون دارم قصدم خرید suv هست که هم زیبا و هم کم استهلاک باشه بخوامم بفروشم چک نقد باشه ببین چی بهتون میگن؟؟ اگه گفتن برو (فرض را بر این میگذاریم که تا آن زمان mg gts به ایران آمده) gts بخر ؟این خودرو مانند سری قبل 6 سدان بعلت وجود سیستم توربو زیاد با صرایط بنزین ایران متچ نیست اینو دیگه یه دانش آموط دبیرستانی هم.میدونه..

    1. آقای سان مارتین ما قبلا در مورد این موضوع خیلی بحث کردیم. من باز هم تکرار می کنم که این که یک خودرو توی بازار ایران خوش فروش یا بد فروش باشه اصلا دلیلی بر خوب بودن یا بد بودنش نیست. مساله بد فروش بودن و افت قیمت توی همه ماشینای تازه وارد و جدید بازار وجود داره و هرچقدر که یک برند بیشتر شناخته بشه و تعداد محصولاتش بیشتر باشه، طبعا توی فروش بهتره. اما خودرو های ام جی حسی رو به آدم میدن که اصلا توی ماشینای خیلی گرونترشون هم نیست. در نتیجه مشکلی که مالکان ام جی دارن اینه که بعدش چی بخرن که بتونه به اندازه اون راضیشون کنه! شما در نظر بگیرین وقتی سانتافه با موتور 2400 و صفر تا صد 11 ثانیه 240 تومن قیمت می خوره، آیا یک شاسی بلند که صفر تا صد رو توی 8 ثانیه میزنه و از نظر تکنولوژی به مراتب از سانتافه جلوتره ارزش 100 میلیون رو نداره؟ اسپورتیج و توسان که جلوی این مثل اسباب بازی هستند و اصلا غیر از ابعاد هیچ شباهت دیگه ای با ام جی ندارند!
      ضمنا توی متن گفته شده که قیمتش بین 70 تا 90میلیون خواهد بود. من نمیدونم که شما اعداد 140 و 120 میلیون رو از کجا اوردین؟ علاوه بر این، خاص بودن این خودرو یکی از مزایای اونه. همونطور که وقتی یه ام جی 6 با این رنگ نارنجی مسی از توی خیابون رد میشه می تونه نگاهها رو به خودش جلب کنه، قطعا این شاسی بلند هم با این قیافه مدرن و امکانات بالا تواناییشو داره.
      من باز هم تکرار می کنم که اگه قیمتش زیر 100 میلیون باشه میتونه بازار شاسی بلند ها رو قبضه کنه. چون هم تواناییش بالاست و هم بسیار با کیفیته و پشتوانه یه برند 90 ساله اصیل رو پشت سرش داره.

      1. دوست عزیز علیرضا خان , این خودرو با این قیمت ارزش خریداری ندارد ! سان مارتین جان درست میگه تا وقتی با این قیمت خودروهای کره ای میشه خریداری کرد که در ایران خدمات خوبی هم دارند چرا ام جی ????
        اصلا شما بگو عاااالی وقتی پولی را میدی که برگشت نداره خب ضرره !!!!
        مگر کسانی که عشق این ماشین را داشته باشند و پول حسابی !
        من و امثال من که باید روی خرج کردنمون حسابی برنامه ریزی داشته باشیم ترجیح میدیم خودرویی کم ریسک تر و با هزینه هاینگهداری کمتری بخریم , البته هرکسی بنا به شرایط و سلیقه ی خودش کاملا مختاره که چی بخره و البته کسی که اینقدر پول داره که چند میلیونی ضرر برایش مهم نباشه اصلا نه سراغ اینجور حرف ها میاد و نه به زور جانب داری برندی را میکنه و نه ….

    2. ضمنا آقای سان مارتین آیا شما خودتون کسی رو دیدین که ام جی داشته باشه و به خاطر بنزین ایران واسش مشکلی پیش اومده باشه؟ من مدتهاست که تاپیک های ام جی توی تیونینگ تاک رو دنبال می کنم و هیچکدوم از افرادی که حتی کیلومترای بسیار بالایی دارند هم چنین مشکلاتی واسشون پیش نیومده. بسیاری از مالکان ام جی 550 که الان نزدیک به 5 -4 ساله که این ماشین رو دارن و همه جوره هم بهش فشار اوردن هم چنین مشکلاتی نداشتن. اون دانش آموز دبیرستانی که گفتین بهتره اطلاعاتش رو برای خودش نگه داره و به جای حدس و گمان به بیان مستندات بپردازه.

  6. ایول ، خوشگله!!!!
    MG داره روز به روز بین مردم شناخته شده تر و بالطبع محبوب تر میشه. تو شهر ما هفته ای سه چهار تا ام جی6 داره به جمع قبلیا اضافه میشه. شاسی بلندشم بیاد خودم میخرمش انشالله.

  7. اصلا از قیافش خوشم نمیاد جلوش عینه موشه!!
    از کنار و پشتم معمولیه..
    موتورش خوبه اما قیمتش نه

  8. با سلام جناب اقای علیرضا اگر دقت کنید نوشته شده در چین قیمتی حدود 70 تا 90 میلیون تومان خواهد داشت با این حساب تو ایران میشه همون 130 یا 140 و یا بیشتر

  9. قیمتش باتوجه به دامپینگ مدیا موتور و ضریب آن که در حدود ۰.۸۰ هست ، این عدد درمیاد :
    ۱۶۰۰۰۰ یوان ضربدر ۵۸۰ تومان ضربدر ۱.۴ = ۱۳۰ میلیون تومان
    ۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ضربدر ۸ درصد ارزش افزوده ضربدر ۵ درصد ضریب مجلس + ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان هزینه پلاک گذاری = ۱۵۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
    ۱۵۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان ضربدر ۰.۸ ضریب دامپینگ = ۱۲۵ میلیون تومان
    بنابراین قیمت فول این شاسی بلند با موتور ۲ لیتری توربو ، قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن- متر ( واو ) ابعاد طول × عرض × ارتفاع 4۵۰۰ × 18۵۵ × 16۷5 و wheelbase of 2650mm خودروهایی همچون اسپرتیج و توسان با موتور ۲۴۰۰ سی سی ، قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن- متر و ابعاد طول × عرض × ارتفاع 4410 × 1820 × 1655 و
    wheelbase of 26۴۰mm و قیمت ۱۶۵ میلیون ، هیچ شانسی از هیچ جهت نخواهند داشت .

  10. با تشکر از cs و توضیحات کامل ؛جامع و با حوصله نریمان عزیز .بله همانطور که قبلا عرض کردم بنده قیمت 140 ب ای اینخورو متصور شدم البته مثل نریمان جان دقیق محاسبه نکردم اما با توجه به قیمت گذاری مدیا موتورز بنده این قیمت ارائه دادم که بیشتر به واقعیت نزدیک بود تا قیمت علیرضا که 90 تومان گفتند!!
    علیرضا خان باید قاطعانه بگم که اینخودرو علیرقم موتور و گیربکس خوبش هیچ شانسی در مقابل اس یو وی های معروف بازار ایران و جهان نداره ،شما احتمالا از فروش هزاران دستگاه ix 35 و اسپرتیج در آمریکا و اروپا بی خبر هستید که فکر میکنید تنها در ایران این دو خوررو به محبوبیت زیادی رسیدن اما واقعیت اینه که اینطور نیست ،بعنوان مثال پژو 206 یکی از خوش فروشترین و محبوبترین خودروهای اروپا بود این اتفاق در ایران هم افتاد و از این خودرو استقبال شایانی شد .اگه قیمت این خودرو زیر 100 بود که مسلما نیست شاید بازار شایسته و درخور توجه ای داشت اما با قیمتی که بنده در ابتدا و نریمان عزیز دقیقا محاسبه کردن در همین حوالی قیمت میخوره
    یک مثال میخواهم بزنم در حال حاضر jac یک خودروی اس یو وی (بیشتر شبیه کراس آور)به محصولات کرمان موتور اضافه شده با پیشرانه 134 اسبی که به کمک توربو 174 اسب قدرت تولید میکند و 220 میلیمتر از اسپورتیج و توسان بلندتره و تبلیغات رسانه ای وسیعی براش شده اما مشخصه که چی هست و مشترین واقعی به زعم فیمت 80 ملیونی بازهم با اما و اگر بهش نگاه میکنند حالا چه رسد به این تازه وارد 140 ملیونی

    1. آقای سان مارتین من بارها این بحث رو واستون باز کردم و تعجب میکنم که چرا باز هم برمیگردین سر حرفای قبلیتون. بارها واستون توضیح دادم که اگه فروش کره ای ها در دنیا زیاده فقط و فقط به خاطر قیمت ارزونشون و شرایط فروش عجیب و غریبشونه. البته اس یو وی های کره ای بر خلاف سدان هاشون هیچ شانسی توی آمریکا نداشتند. چون آمریکایی ها اس یو وی های واقعی رو ترجیح میدن. نه اینجور خودرو ها رو. اما قطعا در مقام مقایسه بغل به بغل نه توسان نه اسپرتیج و نه حتی سانتافه 2400 هیچ شانسی در برابر ام جی ندارند. شرایط بازار هیچوقت تعیین کننده خوبی یا بدی یک خودرو نیست. توی ایران پراید از همه خودرو ها پروفروش تره. اما آیا بهترین هم هست؟ قطعا نه! همیشه در همه جای دنیا ارزونترین ها پر فروش ترین هستند.

  11. خرید توربو شارژ واسه مصرف خانوادگی اشتباهه. هزینه ی نگهداری این خودرو زیاده اونم با این کیفیت بنزین داخلی که میزنه پدر توربو رو درمیاره .

  12. آقا جان که می گی کره ای ارزونه: قیمت هیوندای وام جی در بریتانیا

    ام جی 6 :
    مدل پایه با موتور 1.9 دیزل 17 هزار پوند
    مدل فول آپشن با همون موتور 20 هزار پوند

    هیوندای i30 تورر:
    مدل پایه با موتور 1.6 دیزل 17 هزار پوند
    مدل فول آپشن با همون موتور 24 هزار پوند

    منبع سایت خودروسازان در انگلیس

    http://mg.co.uk/6-gt/
    http://www.hyundai.co.uk/new-cars/i30-tourer#pricing

    البته شما مرتبا می فرمایید که ام جی 6 رو باید با سوناتا مقایسه کرد یا همون i40 در بریتانیا که در این صورت

    i40در مدل پایه 19 هزار پوند و فول آپشن 25 هزار پوند

    حالا بازم می گی کره ای ارزون تره؟ تعجب می کنم واقعا شما از کجا این حرفها رو در میارید.

    شرایط فروش ها همگی یکسانه تو سایتهای مختلف اونم هست!

    یه کم مطالعه کن برادر من بیخود منحرف نکن ، این آهن پاره ارزش این حرفها رو نداره

    1. من به شخصه وقتی میام اینجا میخوام که یه سری مطلب بخونم که اطلاعات و دانشم اضافه بشه و در کنار اون بتونم از موضوعاتی که بهشون علاقه مندم لذت ببرم. اما برخی دوستان با حرفاشون کاری می کنند که آدم هیچوقت نمی تونه بی تفاوت باشه. نمونه بارز این افراد آقای سان مارتین هستد که مدتهاست خدمتشون ارادت دارم که نمونه خوبی از افراط و تفریط هستند که بدون مطالعه حرف طرف مقابل فقط و فقط حرف خودشون رو میزنند و پس از مغالطات فراوان، بحث رو نا تموم رها کرده و مشابه همون کامنت قبلی رو در جاهای دیگه تکرار می کنند.
      اما با مطالعه کامنت بالا به این نتیجه رسیدم که متاسفانه تعداد این افراد در جامعه ما به سرعت در حال افزایشه و این می تونه عامل نگران کننده ای باشه. اما گذشته از این حرف های تاسف آور میخوام که جواب کامنت نه چندان محترمانه ایشون رو بدم، شاید که از لحن و برخوردشون اندکی خجالت بکشند.
      دوست عزیز شما انگار زیاد سر رشته ای از علم خودرو ندارید. زیرا اگر داشتید می دونستید که در هیچ کجای دنیا دو خودرو از دو کلاس مختلف رو با هم مقایسه نمی کنند! هیوندای آی 30 یه هاچبک C سگمنت شهریه. در حال که ام جی 6 یه سدان D سگمنت اسپرت خانوادگیه. قطعا در همه جای دنیا هاچبک ها با سایز های کوچیکتر از سدان ها بزرگتر از خودشون ارزون تر هستند. پس این مقایسه کاملا بی معنیه.
      مقایسه دوم شما هم به همین اندازه غیر اصولی و بی معنیه. ام جی 6 از نظر ابعاد نزدیک به هیوندای الانترا و کیا سراتو هستش. همچنین از نظر حجم موتور و امکانات. با این حساب ام جی 6 با الانترا و سراتو در یک خانواده قرار میگیرن و با همدیگه مقایسه میشن و قطعا در این مقایسه ام جی 6 برتری های بسیار بیشتری نسبت به سراتو و الانترا داره. اما قیمتی بسیار گرونتر از اونها (در خارج از ایران). در نتیجه درسته که بگیم با امکانات و سایز برابر، کره ای ها از ام جی 6 ارزونتر هستند. اما به دلیل قابلیت های فراوان و کیفیت بالای ساخت ام جی 6، من این خودرو رو کاملا قابل رقابت با سوناتایی می دونم که هم از نظر سایز، هم حجم موتور و هم برخی امکانات توی کلاس بالاتری از ام جی قرار میگیره. اما از نظر قدرت موتور و شتاب عملا هیچ حرفی در برابر ام جی نداره. اما قیمت ام جی 6 و سوناتا طبق گفته خودتون کاملا در یک رنج قیمت قرار میگیرند و تفاوت مدل فول آپشن ام جی 6 و سوناتا به دلیل اینه که اون مدل از سوناتا دارای تکنولوژی هاییست که در مدل های وارد شده به ایران دیده نمیشه. از جمله موتور تزریق مستقیم که توی مدل های موجود در ایران نیست. در نتیجه اگه بنا به مقایسه به مدل های موجود در ایران باشه، توی خارج از کشور، این دو مدل از ام جی 6 و سوناتا کاملا در یک رنج قیمت قرار میگیرند. اما دلیل اختلاف قیمت فاحش بین ام جی 6 و سوناتا در ایران رو می تونین از وارد کننده های اونا بپرسین!
      ضمنا محض اطلاع شما هیوندای سوناتا و i40 دو مدل متفاوت هستند و هر دو مدل هم توی ایران عرضه میشن. سوناتا بیشتر در بازار هایی مثل امریکا و i40 در بازار های اروپایی بیشتر عرضه میشن. برای اطلاعات بیشتر می تونین به سایت آسان موتور (نمایندگی هیوندای در ایران) مراجعه کنید.
      اما گذشته از این حرفا، باید بگم که منظور من از ارزونی خودروهای کره ای مقایسه اونا با ام جی نبود. چون ام جی برندیه که با وجود سابقه طولانی و درخشان، تازه 3 سال از احیای اون میگذره و در نتیجه هنوز نتونسته که در تمامی دنیا گسترش پیدا کنه. اما هیوندای با سابقه بیش از 50 سال در تمامی کشورای دنیا شعبه و نمایندگی داره و در نتیجه فاصله اونا خیلی زیاده. اگر اهل بررسی و مطالعه باشین باید حتما بدونین که خودرو های کره ای در ابتدای راهشون به شدت ضعیف و بی کیفیت بودند و این مساله باعث مرجوع شدن تعداد زیادی از خودرو های کره ای در سری های اول تولید شد و حتی توی کشور ما هم هنوز افرادی هستند که کره ای ها رو بی کیفیت میدونن. و این مساله به دلیل کیفیت پایین اونها در ابتدای ورود به بازار های خارجی برمیگرده(کاملا مشابه داستان چینی ها در عصر حاضر!) .گذشته از کره ای ها، در مقاله ای که چندی پیش در سایت پدال ذکر شده بود عنوان شده بود که نسل اول خودرو های تویوتا که وارد آمریکا شدند اونقدر ضعیف بودند که حتی نتونستند خودشون رو به نمایندگی تویوتا در لوس آنجلس برسونند! اما با گذشت زمان اونها ایراداتشون رو رفع کردند و امروزه خودروهایی با کیفیت و بسیار خوب تولید می کنند.
      اما بر خلاف اون غول های بزرگ، ام جی حتی در اولین روزهای پس از احیای برندش، ثابت کرد که شایستگی های خیلی زیادی داره و با تولید خودروهایی با کیفیت و قدرتمند تونست اعتبار مناسبی برای خودش کسب کنه و به عنوان یه مدعی در بازارهای جهانی ظاهر بشه.
      اما در نهایت میخوام بگم که منظور من از این که کره ها ارزونترین خودرو سازان هستند، نه مقایسه اونا با ام جی، بلکه مقایسه اون ها با رقیبانشون از جمله تویوتا و هوندا و فورد و شورولت و فولکس واگن و … هستش. و قطعا می دونین که کیا و هیوندای در سگمنت های مشابه به مراتب از خودروسازانی که اسمشون رو گفتم ارزونتره و این ارزونی به همراه طرح های فروش واقعا عالی و عجیب و غریب باعث فروش بالای اونا در بازار هایی مثل آمریکا شده.
      اما برای این که از موضوع مقاله دور نشم می خوام بگم که خودروی ام جی GTS حتی اگه در رنج قیمتی بسیار بالاتر از توسان و اسپورتیج هم عرضه بشه، کاملا منطقیه. چون که از نظر تکنولوژی بسیار بالاتر از اوناست. موتور تزریق مستقیم توربو شارژ، گیربکش 6 دنده دو کلاچه، شاسی بسیار قدرتمند (مشترک با فولکس واگن تیگوآن که از بهترین و پرفروش ترین شاسی بلند های دنیاست) و خیلی چیزایی دیگه، مواردی هستند که به هیچ عنوان توی توسان و اسپورتیج نمیشه پیدا کرد. پس حتی اگه ام جی هم قیمت با توسان و اسپورتیج باشه، خریدش خیلی خیلی بیشتر از اونا به نفع مصرف کننده هستش.

        1. آقا محمد فکر نمی کنم حرف های من خیلی پیچیده و سخت بوده باشند و اصلا نمی فهمم که از نظر شما چی رو توجیه کردم! من احساس می کنم که هر حرفی که لازم بوده رو توی کامنت بالا گفتم و تکرار دوباره اونها فایده ای نداره. ازتون میخوام که یه بار دیگه متن من رو بخونید و هر جایی به نظرتون حرف نادرست و غیر منطقی پیدا کردین به من بگین تا در موردش صحبت کنیم. با تشکر از شما.

        2. آقا محمد

          اجازه بدهید یک مقدار بهتر به قضیه نگاه کنیم ، برند هیوندایی موتورز ( وزیر مجموعه آن یعنی کیا موتورز ) طبق گزارش مالی سال ۲۰۱۳ خودشان کل سود حاصل از فروش ۶ میلیون خودرو رو ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کردند ، یعنی بطور متوسط رو هر ماشین ۱۲۰ دلار ، ارزانترین خودروی آنها هم آی ۱۰ با قیمت ۱۱۵۰۰ دلار هست یعنی حتی به نسبت ارزانترین مدلش باز سودشان ۱ درصد هست ، خوب دلیل اصلی آن هم اینه که برند های کره ای سعی میکنند با سود کمتر و فروش بالاتر سهم عددی بیشتری را در بازار تصاحب کنند همانند شرکت سامسونگ در زمینه گوشی تلفن همراه .
          به همین خاطر چه تجربه شخصی خودم و چه دیگر دوستان و آشنایان مقیم اروپا ، آمریکا و کانادا ، تنها برندهایی که شرایط لیز متناسب با نیاز مشتری ارایه میدهند ، همین کره ایها هستند یا کمترین نرخ بیمه و مالیات . یعنی شما یک آپتیما ۲۵۰۰۰ دلاری ( فول مدل ۲۰۱۴ ) رو میتوانی با ماهی ۲۸۳ دلار کانادا لیز کنی ۵ ساله .
          بنابراین برگ برنده کره ایها در فروش خودرو ، ارزان فروشی آنها یا تسهیل در شرایط فروش هست ، سوال اینجاست آیا چنین شرایطی در ایران حاکم هست ؟ شما در همین دبی ، قیمت سراتو را ۶۹۰۰۰ درهم میبینی و در ایران با هزار ترفند و کلک ۱۳۰ میلیون که هر جور حساب کنی نباید خرید شخصی آن به ۹۵ میلیون برسه .
          به عبارت دیگر مبانی مقایسه کاملا اشتباه هست ، برند ام جی ، یک برند خاص در زمینه ماشینهای اسپرت و کوپ بوده و بنابراین با همه سلایق اقشار جامعه در ارتباط نبوده ، اگر بخواهیم صادقانه بخواهیم اظهار نظر کنیم ( با توجه به پیشینه برند ام جی و کسب افتخارات در سال ۲۰۱۴ ) خرید ام جی ۶ ، ۹۰۰۰۰ درهمی به قیمت ۱۱۴ میلیون معقول تر است یا خرید سراتو ۶۹۰۰۰ درهمی به قیمت ۱۳۰ میلیون و یا خرید آپتیما ۹۳۰۰۰ درهمی به قیمت ۱۵۸ میلیون ؟!!!
          لطفا به لینک زیر هم از نظر کیفیت ام جی ۶ رجوع کنید :
          http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

    2. شما در نظر بگیر ام جی با پیشرانه دستی در فولترین حالت 21500 پوند ارزش دارد، اگر با پیشرانه اتومات به فروش برسد بین 245500 تا 26500 قیمت گذاری خواهد شد،از طرفی نگاهی به قیمت ای 40 و سایر محصولات در ایران نسبت به ام جی بیاندازید.
      سایت درایو عربیا هم نشان می دهد که ارزش قیمتی ام جی نسبت به سایر برندها چقدر است.

      https://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.drivearabia.com%2Fultimatecarbuyerguide%2Fuae%2Fcarcompare.php%2F954-2013-633-2014-505-2013-822-2014%2FMG-6-2013-vs-Hyundai-Elantra-2014-vs-Mazda-3-2013-vs-Kia-Cerato-2014&sa=U&ei=n5McU6jvOcfDtQbH1oHICg&ved=0CA0QFjAF&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNEP37-wi04R49Z4lsA2q5ChjPOKvA

      http://mg.co.uk/6-magnette/

  13. ممنون از نريمان و عليرضاي عزيز
    فكر كنم چون بعضي از دوستان كه متاسفانه عشق جك هستن و ميدونند كه من چانگان را كاملا و بدون ترديد ترجيح ميدم ، هم به من و همه به شما ها كه فني تر هستيد منفي ميدن. مهم نيست . من واي اف خودم را دارم و تو فكر چانگان هم هستم و البته ام جي gts عروسك هم ميگيرم. تا جي تي اس كه فعلا تصميم تغيير خاصي ندارم.
    بگذريم . طبق گفته نريمان عزيز 160 هزار يوان كه تقريبا ميشه 25600 دلار
    خرج كامل كامل ترخيص با تمام پرداختها ميشه حدودا 59 ميليون
    خودش با دلار 3500 هم ، تقريبا ميشه 90 ميليون
    روي هم ميشه 149 ميليون حالا اصلا شما بگو كلي يادت رفته حساب كني و بشه 156 ميليون
    156 هم در ضريب دامپينگ 0.8 ضرب ميكنيم كه ميشه 125 ميليون
    پس احتمالا بين 120 تا 125 ميليون بشه
    اگه درست حساب كردم، يه نارنجي يا سفيدش را برام كنار بذاريد كه اومدم………………………..
    در ضمن توربوي ام جي كجا و تورررررررررربوي جك كجا؟ ام جي كارش اينه و ميشه بهش اعتماد كرد.

  14. خوشم میاد محاسبه می کنید ولی نمی دونید که قیمت فروش در چین با قیمت صادرات متفاوته چون در خود چین هم عوارض مالیات می دهند و حین صادرات از همه اونها معاف می شه! مثل همه جای دنیا

    حالا برای خودتون حساب کتاب کنید!

  15. اکبر اقا شما برو هر چی دوست داری بخر برادر من،پولشو داری برو کیف کن،این وسط یک عده هم ندارن دوست دارن برن جک بخرن،دیگه قرار نیست تا منفی گرفتید از جک سواران بد بگید،شما چانگان رو دیدید؟؟؟؟؟بنده یک ماه پیش دیدم تو خیابون وبالای صد تا ایراد ضاهری و…که گفته خود مالک هست را میتونم بیان کنم.داداش گل من شما که سوناتا داری بزار این وسط چند نفر هم با جک خودشون حال کنن،هر چی باشه از ماشینای سایپا وایرانخودرو که خیلی سرتره(به هر حال نباید که هی ماشینتون رو برخ بکشید که کسی نگه مثلا شما طرفدار شرکتی نیستید)
    وگرنه خودتم میدونی سوناتا ماشینیه که خیلی ایراد داره چه از شاسی و سقف وموتورو….
    ولی به هر حال بنده بر ضد سایپا نیستم و خودم هم واقعا از قیافه ی بریلیانس خوشم امد وقرار نیست که بر ضد جک سواران همیشه متن بنویسید که،درباره گمرک هم متنی نوشتم که شما یک طعنه ای زدید ،خواهشا دیگر جک سواران را مسخره نکنید(هیچ کس را مسخره نکنید)چون واسه شما خیلی ارزش قائلم وبعضی حرف های شما را واقعا قبول دارم.وبه نظرم این ماشین موفق میشود
    اگر اون حرف رو زدم اینو بگم که سایپا ایدو را تو ایران 1.5 برابر ارزش واقعیش قیمت گزاری کرد در حالی که جک 1.05صدم ،قیمت گزاری شد.حالا سایپا بهتره یا جک؟؟؟؟؟؟حالا کرمان خودرو بیشتر حرص میزنه یا سایپا؟؟؟هر چند از کرمان خودرو هم خوشم نمیاد
    بنده قبلا گفتم فقط یک برند را در جهان قبول دارم وبقیه واسم مهم نیست
    البته من طرفداریه جک را هم نمیکنم،ولی من واقعا از این mg خوشم اومد ولی حیـــــــــــــــــــــــــــــــــف که پولی نداریم وگرنه ما هم صبر میکردیم

  16. دوست عزیز علیرضا خان , این خودرو با این قیمت ارزش خریداری ندارد ! سان مارتین جان درست میگه تا وقتی با این قیمت خودروهای کره ای میشه خریداری کرد که در ایران خدمات خوبی هم دارند چرا ام جی ????
    اصلا شما بگو عاااالی وقتی پولی را میدی که برگشت نداره خب ضرره !!!!
    مگر کسانی که عشق این ماشین را داشته باشند و پول حسابی !
    من و امثال من که باید روی خرج کردنمون حسابی برنامه ریزی داشته باشیم ترجیح میدیم خودرویی کم ریسک تر و با هزینه هاینگهداری کمتری بخریم , البته هرکسی بنا به شرایط و سلیقه ی خودش کاملا مختاره که چی بخره و البته کسی که اینقدر پول داره که چند میلیونی ضرر برایش مهم نباشه اصلا نه سراغ اینجور حرف ها میاد و نه به زور جانب داری برندی را میکنه و نه ….

    1. آقا مهدی آقای سان مارتین به ماشین فقط به دید یه سرمایه نگاه می کنند. (که اگه واقعا برای من جای سوال داره که چطوری جک جی 5 رو انتخاب کردند و الان هم عاشق برلیانس H330 شدند!!!). دوست عزیزم من بارها در بحث هام با ایشون عنوان کردم که خوش فروش بودن یا بد فروش بودن یک خودرو الزاما دلیل بد بودن اون نیست. و همچنین در نظر بگیرین که افت قیمت زیاد توی برخی خودرو ها، یه فرصت طلایی برای کسانیه که می خوان اونا رو دست دوم بخرند! و از اونجایی که تعداد افرادی که یک خودرو رو صفر میخرند کمتر از افرادیه که اون رو دست دوم میخرند، در نتیجه هر چقدر که افت قیمت خودرو بیشتر باشه به نفع تعداد بیشتری ار افراده!
      توی بازار ایران خودروهایی مثل هوندا و میتسوبیشی هم به سختی فروش میرند و افت قیمت زیادی دارند. اما قطعا این رو هر کسی میدونه که کیفیت اونا به مراتب از مشابه های کره ایشون بهتر و بالاتره. در نتیجه بد فروش بودن یه نقطه ضعف برای یک خودرو نیست.
      اما به نظر من این خودرو حتی اگه در رنج قیمت توسان و اسپورتیج باشه هم بسیار ارزش خرید بالاتری داره. چون شما با پول یک اسپورتیج می تونین خودرویی بخرین که از نظر عملکرد بسیار نزدیک به پورشه های کاین 3.5 لیتری هستش (با صفر تا صد فقط نیم ثانیه بیشتر از پورشه) و کیفیت و طراحی انگلیسی رو داره. علاوه بر این کیفیت این خودرو نسبت به رقیبانش اونقدر بالا هست که هیچ وقت برای مالکش نه تکراری میشه و نه خسته کننده میشه که بخواد در کواه مدت اون رو بفروشه که ضرر بکنه یا نکنه! خیلی از افرادی که ام جی دارند دردسر بزرگی هم دارند که اون اینه که بعد از ام جی هیچ خودرویی نمیتونه اونا رو راضی کنه!
      ضمنا خاص بودن و متفاوت بودن چیزیه که خیلی ها حاضرن پول زیادی بابتش بدن. به همین دلیل هم خودروهای بسیار گرون قیمتی رو میخرن تا فقط از بقیه متفاوت باشن. یکی دیگه از خوبی های ام جی اینه که همیشه خاصه و ام جی 6 (مخصوصا با اون رنگ نارنجی مسی) با گذشت 3 سال از ورودش به ایران هنوز هم می تونه نگاه ها رو به خودش خیره کنه. قطعا ام جی GTS هم اینگونه خواهد بود.
      البته من با حرف پایانی شما کاملا موافقم. چقدر خوبه که هر کسی فقط نظرات خودش رو بدون جانبداری و تعصب بگه و به انتخاب های بقیه هم احترام بذاره. آقای سان مارتین جک جی 5 دارند و علی رغم انتقادات زیادی که به جک دارم هیچوقت به خودم اجازه ندادم توی بحث های مربوط به اون وارد بشم و فضا رو مسموم کنم. همچنین در هیچ تاپیک دیگه ای هم این کار رو نکردم. اما آقای سان مارتین همیشه در بحث های مربوط به دو خودروی من که به اونها علاقه بسیار زیادی دارم (یعنی لیفان و ام جی ) حضور سبزی دارند و با صحبتاشون همیشه کاری می کنند که من مجبور به پاسخگویی بشم!
      البته من نسبت به ایشون احترام و علاقه زیادی قائلم و همین بحث ها کم کم داره زمینه صمیمیت بین ما رو فراهم می کنه. اگر هم حرفی زدم یا انتقادی کردم به هیچ عنوان قصد توهین به کسی رو نداشتم. اما شنیدن برخی از حرفها که مخصوصا بارها بهشون جواب دادم گاهی اوقات من رو مجبور به پاسخ گویی می کنه. که همیشه سعی کردم در این بحث ها، چارچوب های اخلاقی رو کاملا رعایت کنم و باعث شکسته شدن حرمت ها نشم.

      1. دوست عزیز و بسیار محترم آقای علیرضا خان , من نمیدونم که آقای سان مارتین چگونه فکر میکنه و در مورد فکر کردن کاملا آزاده !
        ولی خیلی از افرادی که ایران زندگی میکنند به خاطر شرایط واقعا نه تنها خودرو بلکه همه چیز را به صورت سرمایه نگاه میکنند !
        من شخصا از برند ام جی بدم نمی آید و طراحی این خودرو را میپسندم و از کسانی که ام جی داشته اند پرس و جو کرده ام همه بسیار راضی بودند ولی من هم ترجیح میدهم خودرویی بخرم که هر زمان پول لازم شدم و یا. قصد تعویض خودرو را داشتم بدون معطلی و با کمترین ضرر و حتی سود بفروشم. باز هم این نظر شخصی بنده است و این نظر من بنا به شرایط فعلی من است که در طول زمان میتواند متغیر باشد.
        در ضمن جناب علیرضا یک تشکر ویژه به خاطر لحن محترمانه و دوستانه ای که دارید.

        1. آقا مهدی ، نظر شما محترم و قابل قبوله ، اگر به چشم سرمایه ای که هر زمان بخواهید به پول نزدیکش کنید ، بشود ، بطور قطع ماشین کره ایها در اولویت هستند ، ولی اینجا علاوه بر بحث فنی و بررسی قابلیتهای ماشینها ، آگاهی دادن هم مهمه ، کسی که ماشین ۱۳۰ میلیونی کره ای میخره ، باید بدونه که به اندازه ۱۳۰ میلیون ارزش خرید نداره ، بنده ام جی ۶ خریدم و برادر خانومم آپتیما ، این بحث ها بود ، من با تحقیق این خودرو رو انتخاب کردم و ایشون براساس دیدگاه بازار ، واقعیت اینه که به دوسال نشده ، ایشون از ماشینش دلزده شده مخصوصا از وقتی که جابجا یک مسافت ۳۵۰ کیلومتری تهران ، شمال رو رانندگی کردیم ، ایشون با ام جی ۶ و من با آپتیما . خوب تعجب ایشون این بود که چطور ماشینت قابلیتهایی از نظر هندلینگ ، موتورینگ داره ولی آپتیما نداره ، بسیار خوش سفره ولی اینهمه اختلاف قیمت ؟!!!!
          به نظر من آگاهانه و با تحقیق تصمیم گرفتن ، بسیار بهتر از تصمیم بر پایه نگاه دلالان هست .

          1. سپاسگزارم از آقا نریمان عزیز که با لحن شیوا و بیان دقیق خودشون در مورد مطالبی که من در بیان آن ها عاجزم، حق مطلب را ادا می کنند.

        2. مهدی آقای عزیز در این مورد کاملا با شما موافقم که توی بازار ایران خودرو یک محصول کاملا سرمایه ایست. اما در بررسی های خودرو معمولا به مسائل فنی پرداخته میشه نه جنبه های اقتصادی. و هدف من هم بیشتر مقایسه فنی با رقبا بود. اما دوست عزیز شما یک نکته رو در نظر نگرفته اید. طبق صحبت های قبلی من این خودرو روی کاغذ شایستگی این رو داره که حتی با محصولاتی بسیار بسیار گرون قیمت تر از خودش مقایسه بشه. در نتیجه کسی که فرضا این خودرو رو با 140 میلیون تومان بخره برد بزرگی کرده. چرا که اگر به رقبای اون از نظر مسائل تکنیکی و فنی نگاه کنید، قطعا میشه برای این خودرو ارزشی بالای 200 میلیون در نظر گرفت. برای مثال سانتافه با موتور 2400 سی سی و صفر تا صد 11 ثانیه در بازار الان بیش از 220 میلیون قیمت گذاری میشه. ام جی GTS از نظر فنی بسیار سرتر از سانتافست و تنها برتری سانتافه بزرگتر بودن و 3 ردیفه بودن صندلی اونه. در نتیجه اگه کسی ام جی رو با قیمت 140 میلیون بخره در همون ابتدای کار خیلی خیلی سود کرده. چرا که ماشینی خریده که قابلیت های اون از ماشین های بالای 200 میلیون هم بسیار بیشتره.

  17. هنوز اين ماشين به توليد نرسيده هنوز تست درست و درموني هم نيومده چطوري داريد با بزرگان مقايسه مي كنيد؟

    يعني موتور قوي باشه ديگه ارزنده مي شه؟ اينطور يعني در آمريكا بايد همه اسپورنيج توربو 276 اسب بخاري با شتاب 60 مايل 7.1 ثانيه بخرن چون با نصف قيمت بنز و بي ام و اين شتاب رو مي ده در تست ها هم خوب عمل كرده و ايمني خوبي هم داره!

    يه كم منطقي باشد. مشخصه جو تعصبيه چون هنوز اين ماشين بيرون نيومده

  18. در مورد كيفيت خودروهاي چيني مخصوصا ام جي به لينك زير دقت كنيد
    http://dande6.com/22560/
    هيچ اسمي از شواليه يا همان ام جي وجود نداره! يعني هست ولي اينقدر پايينه كه تو 20 تاي اول نيست ولي همون كره اي كه مي گيد ارزونه بدرد نمي خوره دومه!

    1. آقا حمید ، در این زمینه حرف و بحث و منابع مختلف زیاد هست ، مثلا براساس مطالعات موسسه پاور درایو ، ام جی 6 جزو پنجمین خودروی بادوام انگلستان انتخاب شد :
      http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

      خوب سند کدوم معتبر تره ، اون که چینیه و یا اونی که اروپاییه ، حتما چون بنفع شما نیست ، اینجا سند چینی معتبرتره !!!!!

      آقا حسین این حرف ما رو هم جزو حرف حساب در نظر بگیر لطفا

  19. والا بنده در ایران زندگی میکنم میدونم خودرویی در این کشور ارزنده است که اولا کیفیت خوبی داشته باشه گارانتی و تعمیرگاه و قطعات در دسترس باشند و در بازار دست دوم افت کمتری داشته باشه درسته من برند کیا هیوندای را میپسندم اما اگه درست به قضیه نکاه کنیم متوجه میشید که ام جی در هر حال در ایران به چشم یک چینی به اون نگاه میشه و مشتری خاض خودش داره تمام آکهی های mg در قیاس با کیا سراتو با قیمت خرید مشابه حدود 10 تا 15 ملیون افت قیمت دارند پس عقل منطق و استدلال و از لحاظ اقتصادی حکم میکنه در این رنج سراغ کیا اسپورتیج یا اپتیما و در بهترین حالت سراتو و النترا رفت این خودروها نه تنها در ایران بلکه سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردارند ضمنا کیا-هیوندای در سال 53 شروع به تولید خودرو کرد که شما گفتید 50 سال !!

    1. آقای سان مارتین من در حیرتم که شما این اعداد رو از کجا میارین!!!! شرکت مهندسی و ساخت و ساز هیوندای در سال 1947 آغاز به کار کرد و 20 سال بعد شرکت خودرو سازی هیوندای به عنوان یکی از زیر مجموعه های آن در سال 1967 آ غاز به کار کرد که اولی 68 سال و دومی 48 سال قدمت دارند و منظور من از 50 سال تقریبی از دومی بود.
      اما در مورد مساله افت قیمت ام جی شما یه نکته خیلی مهم رو همیشه فراموش می کنید. اصلا بیاین با هم یه فرض ریاضی بکنیم و با اعداد پیش بریم. فرض کنید ام جی 6 هم قیمت سراتو یعنی 135 میلیون باشه. قطعا ام جی 6 نه از نظر فنی و نه از نظر کیفیت دست کمی از سراتو نداره. پس می تونیم اونا رو هم قیمت فرض کنیم. (تازه در نظر بگیرین که ام جی 6 در خارج از ایران خیلی گرونتر از سراتو هستش پس فرضمون منطقیه).
      حالا فرض کنید من به طور همزمان یک ام جی و یک سراتو بخرم و با هر دو به یک اندازه راه برم و پس از مدتی بخوام که هر دو رو بفروشم. فرض کنیم که سراتو با 5 میلیون افت قیمت، 130 میلیون تومن به فروش بره. با این حساب افت قیمت ام جی 6 چقدر میشه؟ مثلا 10 میلیون تومان. اصلا بگیم 15 میلیون تومان. یعنی ام جی 6 رو 120 میلیون تومان بفروشیم. حالا اگه زحمت و هزینه مادی و غیر مادی که به خاطر کم بودن نمایندگی های ام جی وجود داره رو هم فرضا 5 میلیون در نظر بگیریم به عدد 115 میلیون تومن میرسیم. در حالی که ام جی 6 صفر 113 میلیون تومن قیمت داره. این محاسبه یعنی چی؟ یعنی این که شما یه ماشین خریدین که کاملا با سراتو برابره و هیچ ضعفی نسبت به اون نداره. در حالی که قیمتش 22 میلیون از اون کمتره. شما می تونین فرض کنین که اون 22 میلیون هزینه افت قیمت و کمبود نمایندگی های ام جی هستش. که تازه من افت قیمت و هزینه مشکلات به وجود اومده رو بسیار بیشتر از حد واقعی در نظر گرفتم. پس در نتیجه ارزش در برابر پرداخت ام جی 6 خیلی بیشتر از سراتو هستش. این یه محاسبه اقتصادی بود. از نظر فنی هم که قبلا خیلی صحبت کردیم. پس اینجا یه ماشین داریم که هم از نظر اقتصادی هم از نظر فنی بالاتر از یه ماشین دیگس. پس نمیدونم شما چجوری این حرفا رو میزنین؟ واستون دلیل میارم قبول نمیکنین. واستون لینک بررسی فنی میارم نادیده میگیرین. شما نه هیوندای و کیا دارین و نه بیشتر از چند ساعت سوارشون شدین. پس چطور اینقدر روی این برند ها تعصب دارین؟ اگه من به ام جی علاقه دارم به خاطر اینه که خودم دارمش و میدونم چیه. ولی شما چرا اینجوری از سراتو و سایر محصولات هیوندای و کیا دفاع می کنین؟ تعصب در مورد چیزی که نه دارین و نه تجربه زیادی ازش دارین چه دردی رو دوا می کنه؟ خود کره ای ها اونقدر که شما روی محصولاتشون تعصب دارین روی محصولاتشون تعصب ندارند! من واقعا امیدوارم که شما یک روزی خودروهایی مثل بنز و BMW و آئودی و لکسوس رو بخرین و به سلامتی استفاده کنین و قطعا اون روز متوجه خواهید شد که وقتی من میگم هیوندای یه برند ارزون سازه یعنی چی. اونوقت می فهمین که چرا وقتی کسی خودروهای ژاپنی و آلمانی رو سوار میشه دیگه این برند های کره ای واسش مثل اسباب بازیه.

    1. دوو هم یک زمانی جزو بزرگان ، بعضیها میدیدند ، این شرکتها وصلند به خم ابروی صنعت غرب ، خودروسازی که هنوز به یک اصالت نرسیده و اکثر اسامی ماشینهاش بر اساس شهرهای آمریکاست ، بیشتر سرسپرده هست .

  20. آیا می دونستین که تمامی خودروهای اون لیست مونتاژ خود چین هستند؟
    آیا می دونستین که اون مقاله فقط خودروهایی رو بررسی کرده که توی همون لیست اسمشون هست؟ برای مثال در قیمت لوکس ها فقط BMW و کادیلاک رو بررسی کرده که BMW اول شده. این هم از لینک اصلی مقاله:
    http://www.jdpower.com/press-releases/2014-china-vehicle-dependability-study-vds
    آیا می دونستین که بسیاری از رتبه های بالای اون لیست توسط کمپانی SAIC Motors مونتاژ می شوند که بزرگترین کمپانی خودروسازی چین و مالک سهام ام جی هست؟
    آیا می دونستین که این امر نشون دهنده کیفیت بسیار بالای ساخت و مونتاژ این کمپانیست؟
    آیا می دونستین که ام جی یه برند 90 ساله انگلیسیه و هم اکنون هم توی انگلستان طراحی و مهندسی میشه؟
    آیا می دونستین ترکیب کیفیت بالای مونتاژ SAIC Motors و طراحی و مهندسی دقیق و مدرن انگلیسی باعث تولید محصولی شده که دارای کیفیت بسیار بالاییست و رضایت مشتریان را به دنبال داشته است؟
    آیا می دونستین که ام جی 6 رتبه پنجم با دوام ترین خودرو های خانوادگی انگلستان در سال 2014 رو به خودش اختصاص داده؟
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars
    آیا می دونستین که در مقایسه ام جی 6، سراتو، مگان و مزدا 3 در ایران (مجله ماشین) ام جی 6 به راحتی رتبه اول رو کسب کرده و در همون مقاله از ایرادات زیاد سراتو گفته شده که مالک رو بارها مجبور به مراجعه به نمایندگی کرده؟
    http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
    آیا میدونستین کیفیت بالای ساخت و امکانات بالا و شتاب بی نظیر ام جی 6 مالکان اون رو کاملا راضی کرده، به گونه ای که بعد از سوار شدن به ام جی، نشستن توی تمام خودرو های هم قیمت و هم خانواده اون کار سختیه؟
    و در پایان آیا می دونستین با این حرف های متعصبانه و دشمنی غیر منطقی با برخی برند ها نمی تونید اون برند رو زیر سوال ببرین و از ارزش هاش کم کنین و با این جور حرفها فقط تعصب و دشمنی خودتون رو به خواننده ها ثابت می کنید؟

    1. اشتباه می کنی برادر من

      اون لیست فقط بی ام و و کادیلاک رو بررسی نکرده و فقط در گزارش سطح متوسط به بالاها رو منتشر کرده

      من نمی خواستم وارد این بحث بشم ولی دیگه خیلی دارید بدجوری طرفداری بی دلیل از ام جی می کنی

      متوسط به بالا می دونی یعنی چی؟ یعنی اشکالات همه برندها رو جمع زدن به تعداد تقسیم کردن. یک عدد متوسط بدست اومده و از اون به بعد رو منشتر کردن. که در لیست جی دی پاور 2 تا برند چینی متوسط به بالا شدن که در گزارش هم که ترجمه شده نوشته فقط 2 تا برند چینی هستن که اگر بخونید هم د رترجمه هم د راصل گزارش نوشته بین برندهای مونتاژی چین و برندهای خود چین اختلاف کیفی فاحشی وجود داره.

      که می بینید اسم ام جی که در اونحا ROEWE هستش هم در در این 2 تا نیست. یعنی برند قابل اعتمادی در چین نیست این برند. حالا شما بالا پایین کن. چیزی که مشخصه اینه.مردم هم می فهمن!

      مخلصیم

      1. دوست عزیز اگه توی یه بررسی بنز و لکسوس و آئودی زیر سطح متوسط شناخته بشن و تویوتا زیر هیوندای و پژو باشه، من افتخار می کنم که ماشین منم زیر متوسط باشه! لطفا شما هم ما ام جی سواران رو با ماشینای زیر سطح متوسط خودمون تنها بذارین اینقدر سعی نکنین زیر مقالات مربوط به ام جی به این ماشین حمله کنید. قطعا ام جی یه چیزی داره که چنین دشمنای سرسختی داره!
        هر کسی مختاره که یه ماشین رو بخره یا نه. ولی هیچکس حق توهین رو نداره. منم هیچ وقت اجازه نمیدم که کسی به ماشینی که بهش علاقه دارم توهین کنه.
        ضمنا ام جی و ROEWE دو تا برند جدا هستند و به دلیل این که هر دو مال یک کمپانی هستند در خارج از چین محصولات ROEWE تا مارک ام جی عرضه میشن تا از برند و اعتبار ام جی استفاده کنند.

        1. حق با احمد هستش.

          آئودي در بين لوكس ها زير متوسط شده عزيز جان نه در قياس با ام جي و هيونداي

          ام جي در قياس با هيونداي و فولكس و هوندا و پژو زير متوسطه.

          درك اين مسائل ساده تا اين حد براي شما سخته؟ جالب اينجاست مي شينيد تحليل هاي خفن بازار و اقتصاد انجام مي ديد اون وقت يه مسئله به اين سادگي رو متوجه نمي شيد

      2. احمد آقا شما که هنوز نمیدانید برند رووی و ام جی دو برند متفاوت هستند ، و صادرات رووی به خارج از کشور بانام ام جی تا سال 2014 صورت میپذیرفت ، اول با این برندها آشنا شوید و بعد دیگران را متهم کنید ، چون اون گزارش به نفع شماست روی اون زوم کردید ، خوب چرا روی این یکی که معتبرتره زوم نمیکنی :
        http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

  21. فکر کنم از نظر علیرضا mg چین یکی از بهترین سوپر کار های جهان باشه و همش میگه برند 90 ساله ،،؟؟90 یاله بود اما مال گذشته بود این صحبت الان تماما متعلق به saic چین هست و بیش از چند سال قدمت نداره واقعا ازین خودرو تو ذهنتون یک بت ساختید کمی عجیب بنظر میرسه؟؟
    یکی از افتخارات این سوپر اسپرت بیان کنید تا افرادی مثل من از این جهل عمیق بیرون بیایم

    1. سان مارتين جان از نظر اينها ام جي در سطح SLS هستش! اين برند ام جي كه به زور مي خوان بگن انگليسي هستش محصولات ارزون قيمت با تكنولوژي پايين مي زنه وخيلي راحت هم اثبات شده. اگر همين الان قيمت ام جي تو ايران به كيا و هيونداي برسه احدي نگاش هم نمي كنه. الان كه مي بيني 4 تا فروش داره به خاطر قيمتشه.
      جالبه با همين قيمت هم به سختي مردم اعتماد كردن.

      نه در ايران تو بازار خاورميانه هم هيچ جايي نداره. تو بازار اروپا هم ضعيف بوده و بدتر تو بازار خود چين از همه بدتر!

      وقتي مي گيم فروش نداره مي گن مگه پرايده كه خوب بفروشه! بعد همون فرد اومده مي گه تو انگليس 400 درصد فروشش رفته بالا!!!(بدون اينكه بگه قبلا چند تا فروخته و الان چند تاشده)

      خلاصه اين ام جي پرستان از هر چيزي يه توجيه درميارن.

      موتور توربو 1.8 توربو باكمترين بازدهي و مصرف بالا. سيستم تعليقي كه مي كوبه. ايمني 4 ستاره. وزن بالاي اتاق و غيره. يك برند چيني كه از تكنولو‍ژي 10 15 سال پيش انگليس داره استفاده مي كنه از اين بهتر نمي شه

      1. موتور توربو با کمترین بازده و مصرف بالا !!!!؟؟؟؟
        سیستم تعلیقی که میکوبه !!!!!!! اگه این میکوبه مزدا تری که دیگه….. !
        بعدش این 4 ستاره که گفتی از بدیش گفتی الان ؟!!!!
        من دیگه حرفی نمیزنم 😐

      2. الان آقا حمید این جملات شما سند بودند یا توجیح ، شما سراغ این برند نروید ، کسی مجبورتان نکرده ، توجه هم نمیکنید که عمر حضور این برند در این به 5 سال هم نمیرسه ، شاید سنتان نرسه سال 1372 که محصولات کره ای وارد کشور شد ، تا چندین سال همه همین حرفها رو میزدند ، امثال بنده که از برند ام جی حرف میزنیم ، قبلا کره ای سوار شدیم و داشتیم از سوناتا ، آوانته ، سراتو ، آزرا ، بنابراین بهتر از شما که سوار ام جی نشدید میتوانیم نظر بدهیم

    2. میگم سن مارتین ، تجربه و اصالت چیزیه که خاک بشه ؟!!!
      وقتی هنوز دفتر مرکزی ام جی تو انگلیس هست و طراحی و مهندسی با تجربه 90 ساله داره اونجا انجام میشه ، و سایت های معتبری مثل اتوکار ، کاربایر ، اتواکسپرس به این اذعان دارند ، اونو ول کنم حرفهای ناپخته یک فرد عادی رو قبول کنم .
      دلیل اینهمه ام چی ستیزی واسه چیه ، کلا فقط نوشتی ، توش هیچی در نمیاد ، بجای اینهمه تخریب ، اگر اینکاره ای ، بیا دو تا ایراد بگیر ، چهار تا مطلب فنی بذار ، بحث مهندسی کن ، چرا مثل دلالها حرف میزنی .
      اصلا ساخت بورکینافاسو ،

  22. جناب علیرضا شما بنده حمید وسایرین متهم به بی اطلاعی میکنید اما بنده و سایرین سعی دلریم با زبان عامیاته و خیلی ساده کامنت بگذاریم خب غلط املایی هم دور از ذهن نیست بدلیل تایپ با فبلت اما در مورد ام جی با حمید موافقم کلا این شرکت خودش نه پلت فرمی طراحی کرده و نه انجینی ،بخش r&d هم داره از محصولات روور و سئات بهره میبره و هیچگاه در هیچ زمانی به اندازه کیا هیوندای محبوب نبوده دوست عزیز همین کیا که شما بعنوان بی کیفیت از اون یاد میکنید در مدل k900 با مرسدس و بی ام دبلیو قیاس شده و در اروپا و لمریکا یک خودروی لوکس محسوب میشه همین هیوندا و کیا اسپانسرهای تنیس و جام ملت های اروپا و جام جهانی 2014 بودند برند بسیار معتبری هستند من درسته که سراتو ندارم اما در حال حاضر ویا ریو اصل کره ای دارم که در مقایسه با سال ساخت خیلی جلوتر از برخی از محصولات است و در آینده حتما انتخابم نه ام جی بلکه یکی از محصولات این دو شرکت النترا و سراتو هست در کیفیت و تعداد جوایز محبوبیت و کیفیت رانندگی و هیجان خودروهای کره ای شکی نیست و همگان دانند بنده ساعت ها با سراتو 2015 GX در کیش و با خودروی اقوام که سراتو معمولی هست رانندگی کرده و همه رقم بررسی کردم النترا و اپتیما و سراتو کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ام جی 6 دارند

    1. آقا شما لطف کن دفعه بعد ام جی هم سوار شی حتما ! . چون خیلی ماشین توپیه . من عموم الانترا داره و ما ام جی داریم . باور کن که ام جی کلا کلاسش با الانترا فرق داره . من خودم با اینکه ام جی 6 داریم اما الانترا رو هم دوست دارم ولی ام جی یه چیزه دیگست که فکر کنم شما داری یکم کم لطفی میکنی نسبت به خودروی باحال و جذاب

  23. واقعاً به حال خودمون باید تاسف بخوریم,دوست داریم با دست خودمون گور خودمون رو بکنیم,دوستان گرامی انحصار بازار داخلی کم بود میخواهید انحصار صادارت رو به دو شرکت وارد کننده ماشین کره ای تقدیم کنین؟؟تا مثل دو خودروساز داخلی هر بلایی میخوان سرمون بیارم؟؟چرا اینقدر بیچاره شدیم که ماشین کره ای شده معیار و مقیاس ما برای خرید؟؟؟کره ای ها ماشین های ارزان قیمت میسازن برای مردم دنیا و رمز پیشرفت و فروش شان همین ارزان بودن محصولات شان هست ولی به لطف جماعت متعصب دو شرکت وارد کننده محصولات ارزان قیمت کره ای رو با بیشترین سود ممکن به ما میفروشن؟؟در هیچ کجای دنیا کره ای رو به عنوان ماشین بادوام نمیشناسن,هیچ کجا به کره ای به عنوان ماشین اقتصادی و کم هزینه نگاه نمیکنن به جز ایران کمی منطقی نگاه کنین,

  24. دوستان جوان شاید خاطرشان نیست,در دهه هفتاد اکثر ماشین های وارداتی ژاپنی و اروپایی بود ولی حالا چه؟؟شدیم بهشت ماشین های کره ای,چرا با دست خودمون کاری میکنیم که هر طور که میخوان با ما رفتار کنن؟؟چرا از کارخانجات داخلی ایراد میگیریم ولی دقیقاً باعث تقویت انحصار و زورگویی در مورد بازار ماشین های وارداتی میشیم؟به نظر من باید ماشین کره ای رو تحریم کرد تا بیش از این دلالان و سوداگران خون ما رو تو شیشه نکردن

  25. واقعا در عجبم از اظهار نظر دوستان..میگه کره ای فقط تو ایران دوست دارند شما آمار فروش از مرز 10 ملیون هیوندا النترا را شنیدی؟؟یا قابل اعتماد ترین و اقتصادی ترین خودروهای انگلیس و استرالیا که کیا ریو و کیا پرو سید تو لیست در مقام چهارم و پنجم بودن ،شما میگی کیا نخرید پس بریم چینی بخریم واقعا این استدلال رو در هیچ کشوری قبول ندارند الان خودروهای کیا هیوندا دارند با اروپایی ها مقایسه میکنند کیفیت جزو لاینفک خودروهای کره ای بخصوص کیا هیوندا شده درسته انحصار افتاده دست خانواده گرامی و …اما من کلا دارم کیفیت در کنار طراحی بسیار جذاب و سطح امکانات میگم

    1. آقای سان مارتین من واقعا از مواضع شما در عجبم! آخه دوست عزیز شما با این حرفا می خواین به کجا برسین؟ هر چقدر که از ام جی بد بگین بازم نمی تونین نظر ما که باهاش رانندگی کردیم رو عوض کنین. پس برای چی اینقدر بحث رو کش میدین؟ ما قبلا همه نوع استدلالی رو برای شما بیان کردیم و شما کوچکترین توجهی بهش نداشتین. حالا بحث رو کشوندین به خودرو های کره ای که اصلا جاش اینجا نیست. اصلا هیوندای و کیا بهترین خودروسازای دنیا هستند. ام جی هم بدترین خودروی دنیاست و توی دنیا فقط 3-4 نفر توی ایران خریدنش که اونا هم گول خوردن! عمر برند ام جی هم 3 سال بیشتر نیست. ماشیناش هم هیچ قابلیتی ندارن. از اون طرف هم تمام ثروتمندای دنیا آرزوشونه یه دونه کیا یا هیوندای بخرن! بنز و BMW هم آرزوشونه که یه روز بتونن به پای کیا و هیوندای برسند و همش از روی محصولات هیوندای کپی می کنند!
      شما تا الان هر حرفی که داشتین گفتین و ما هم بهش جواب دادیم. اگه بیشتر از این بحث کنیم کار به کل کل کشیده میشه و اصلا درست نیست. اگه فکر می کنین که ام جی GTS (که در واقع اسم درستش ام جی GS هستش) ارزش خرید نداره، نظر شما کاملا محترمه. خواهش می کنم شما هم یکم به نظرات بقیه احترام بذارین. ما هیچ کدوم از فروش یا عدم فروش این برند ها سود یا ضرر نمی کنیم. پس چرا وقت ارزشمند خودمون رو برای صحبتهای اینچنینی تلف کنیم؟

    2. علیرضا جان

      خوشبختانه با قانون امروز که واردات خودروهای بدون گارانتی رو ممنوع کرده ، این دلالها دیگه سودی واسشون نداره ، همه باید برند زیر چتر واردکنندگان اصلی ، از فردا رفتارها همه عوض میشه ، میگی نه ببین :

      الان داشتم تو ایرانجیب میخوندم ، دیدم کامنت ها همه به سوی حمله به واردکنندگان اصلی که ماشینهاشون بنام فول هست و کلاهبردارند و … ختم شده.
      بنده که اصلا تو تا مطلب درست و درمون از این آقای سن مارتین و حمید خان ندیدم ، جالب تر که حمیدخان تکنولوژی ام جی 6 رو قدیمی میگه ولی حتی به خودش زحمت نمیده که چرا ام جی 6 با وزن 1500 کیلو ، موتور 1800 سی سی توربو ( معادل 2200 سی سی ) ، با 160 اسب بخار توان و 215 نیوتن متر گشتاور ، شتاب صفر تا صدش 8.4 ثانیه هست و مصرف متوسطش 8.1 لیتر بر صد کیلومتر ، بعد آپتیما 1420 کیلویی ، با توان 170 اسب بخار ، موتور 2400 سی سی ، گشتاور 230 نیوتن – متری ، شتاب صفر تا صدش 10.4 ثانیه هست و مصرف متوسط سوختش 8.6 لیتر بر 100 کیلومتر . احتمالا ایشون برعکس مطالب رو میخونه یا همینطوری چیه چیزی خواسته بندازه .
      آقای سان مارتین هم که تکلیفش مشخصه ، ایشون میگه افت قیمت ام جی 6 ، 10 الی 15 میلیون هست ولی سراتو و آپتیما حداقل افت رو دارند ، احتمالا این برادر عزیز سایت باما رو ندیده ، خیلی راحت میشه به افت قیمتها رسید در ضمن در بازار دست دوم ، ماشین وارداتی سال اول 12 درصد ، سال دوم 18 درصد ، سال سوم 23 درصد ، سال چهارم 27 درصد و سال پنجم 30 درصد افت قیمت دارند ( بنقل از ایرانجیب )
      تنها حسن ماشین کره ای فروش خوب بازار دست دومش نسبت به دیگر برندها از هوندا ، تویوتا ، ام جی بگیر تا سوبارو و میتسو بیشی.

    3. حرف شما کاملا درست هستش وحقیقت. ده سال هست که من در سوئد زندگی می کنم. هیچگونه ماشین چینی نه در اینجا و نه در کل کشورهای شینگن که من رفتم وجود نداره وحق وارد شدن هم نداره! اما بجاش پر از ماشینهای کره ای هیوندای و کیا که خیلی هم طالب دارن حتی دست دوم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا