اخبار خارجیاسلایدشو

نگاهی نزدیک به آواتر 12 با طراحی نادر فقیه‌زاده

امکانات رفاهی زیاد، طراحی جذاب، باتری CATL و سیستم رانندگی هوآوی، همه‌وهمه در این پکیج عرضه می‌شوند.

به گزارش دنده 6 –  (تلفظ صحیح) نام خودرویی زیبا از جمهوری خلق چین است که نتیجه همکاری خودروسازی چانگان و شرکت فناوری هوآوی به شمار می‌رود. این خودروساز پیشتر از یک کراس‌اوور بسیار زیبا با نام ۱۱ (بخوانید یک یک) رونمایی کرده بود. کمی بعدتر، نسخه سدان فست‌بک آن هم با نام ۱۲ (بخوانید یک دو) پرده‌برداری شد و نگاه‌های بسیاری را به‌سوی خود جلب کرد.

مسئولی طراحی این سدان تمام برقی بر دوش طراح ایرانی بی‌ام‌و سری ۶ و مدیر ارشد طراحی این مجموعه، «نادر فقیه‌زاده»، گذاشته شده بود. شرکت آواتر امید دارد با تکیه بر زبان طراحی منحصربه‌فرد و زیبا و امکانات زیاد بتواند در میان رقبای هم‌وطن و خارجی به بازار فروش و شهرت مناسب دست پیدا کند. هرچند طراحی این خودرو باعث می‌شود گمان کنیم با یک کوپه چهاردر یا یک سدان طرف هستیم که فرم پردازی بخش عقب آن شباهت زیادی به خودروهای هاچبک دارد. پنل پشتی خودرو به یک نمایشگر LED مجهز شده تا خودرو از این طریق بتواند با سایر انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

این هاچبک ۵,۰۲۰ میلی‌متری با دو پیشرانه کاملا برقی روانه بازار خواهد شد که هر دوی آن‌ها از باتری‌های شرکت همکار چانگان، CATL، نیروی خود را دریافت می‌کنند. نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو با تکیه بر یک موتور ۳۱۳ اسب بخاری حرکت می‌کند؛ درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک آن از سیستم دو موتوری هوآوی با ۵۷۸ اسب بخار قدرت سود می‌برد. هر دو مدل به باتری ۹۴.۵ کیلووات ساعتی CATL مجهز می‌شوند و به‌ترتیب می‌توانند مسافت ۶۵۰ و ۷۰۰ کیلومتر را طی کنند. البته سازنده هنوز اعلام نکرده که این ارقام بر اساس چرخه رانندگی چین (CLTC) انجام شده یا اروپا (WLTP)!

در هاچبک هوآوی هم مانند پولستار ۵ خبری از شیشه عقب نیست و به‌جای آن، یک دوربین وظیفه انتقال تصویر زنده عقب را به کابین راننده دارد. فقیه‌زاده درباره ۱۲ می‌گوید:

در دنیایی که محصولات صرفا اشیا هستند، آواتر یک دوست قلمداد می‌شود. یک آینه برای الهامات شما، مجرایی برای گوهر ‌ذاتی شما و همسفری برای ماجراجویی‌تان.

کابین این خودرو میزبان داشبوردی با المان‌های شناور است که به‌گفته سازنده، حال‌وهوای فضاپیماها را تداعی می‌کند. یک نمایشگر یکپارچه با نام «پنجره دیجیتال» در سراسر بخش بالای داشبورد کشیده شده که اطلاعات مختلف را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر میانی اصلی بزرگ هم وظیفه دریافت فرامین لمسی راننده را دارد. بر فراز این کابین ۳۷ هزار دلاری، سقف با شیشه الکتروکروم قرار گرفته که با فشردن یک دکمه، مات یا شفاف می‌شود.

از دیگر امکانات آواتر ۱۲ می‌توان به ۲۹ حسگر شامل انواع لیدار و کامپیوترهای مرکزی، سیستم رانندگی پیشرفته هوآوی موسوم‌به «ADS 2.0»، بهره‌مندی از سیستم‌عامل هارمونی OS، صندلی‌های مجهز به ماساژور و قابلیت تنظیم دما، ۲۷ بلندگو، نورپردازی ۶۴ رنگی و… اشاره کرد. سازنده این هاچبک زیبا قصد دارد با ادامه همین روند، کراس‌اور ۱۵ و سدان ۱۶ را نیز روانه بازار کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا