اخباراخبار خارجیاسلایدر

نیسان مورانو جدید با این طراحی می‌آید

نیسان مورانو جدید با تغییرات ظاهری گسترده در راه است. در ادامه با جزئیات طراحی و مشخصات نسل جدید Nissan Murano آشنا خواهیم شد.

به گزارش دنده 6 – ییسان در سال ۲۰۱۵ نسل فعلی مورانو را به بازار عرضه کرد و توانست به آمار فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در بازار کشور آمریکا دست پیدا کند. با وجود این‌که مورانو در این بازار آمریکا از محبوبیت خوبی برخوردار است، اما رقبای نیسان طی سال‌های اخیر شاسی بلندهای لوکس و جذابی را به بازار عرضه کردند و همین موضوع باعث شده تا رقابت برای مورانو بسیار دشوار شود.

البته شرکت نیسان برای این شاسی بلند یک فیس لیفت را نیز در نظر گرفت، اما کماکان این خودرو به یک تغییر نسل نیاز دارد. در همین راستا تصاویر جاسوسی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد نسل جدید نیسان مورانو در راه است. طراحان طبق تصاویر جاسوسی رندرهایی مشابه نسخه نهایی را طراحی کردند که به‌کمک آنها می‌توان با جزئیات طراحی این شاسی بلند ژاپنی آشنا شد.

جزئیات طراحی نیسان مورانو جدید

نیسان مورانو جدید

طراحان برای نمای جلوی نیسان مورانو جدید از یک جلوپنجره V-Motion با فرم جدید و پهن‌تر استفاده کردند. همچنین در داخل کناره‌های جلوپنجره نیز عناصر روشنایی به‌چشم می‌خورد. طراحان چراغ‌ها را کوچک‌تر و با یک نوار LED باریک آنها را به یکدیگر متصل کردند. تغییرات اعمال شده باعث شده تا کمی طراحی آن به نیسان آریا شباهت پیدا کردند؛ اما به‌طور کلی این تغییرات باعث جذاب‌تر شدن این خودرو شده است.

نیسان مورانو جدید

در نمای کناری شاهد تغییرات گسترده‌ای نیستیم. طراحان با استفاده از برجستگی گلگیر و خط شانه توانستند این خودرو را عضلانی‌تر نشان دهند. طراحان، سقف خودرو را نیز با شیب مناسبی به شیشه عقب رسانده‌اند. در نمای عقب نیز طراحی هماهنگ با چراغ‌های یکپارچه و باریک LED به‌همراه سپر جدید به‌چشم می‌خورد.

نیسان مورانو جدید

با توجه به این‌که ارتفاع قرارگیری پنجره عقب کاهش پیدا کرده، اکنون راننده با آینه وسط نمی‌تواند به عقب خودرو دید خوبی داشته باشد؛ اما به‌طور کلی طرح آیرودینامیک و کوپه مانند باعث شده تا این خودرو نسبت به قبل جذاب‌تر به‌نظر برسد.

مشخصات فنی نسل جدید مورانو

Nissan Murano

هرچند طراحان تغییرات ظاهری زیادی را برای نیسان مورانو جدید در نظر گرفتند، اما این خودرو روی همان پلتفرم D نیسان توسعه پیدا خواهد کرد. از این رو این خودرو با همان پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر نسل فعلی روانه بازار خواهد شد که یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی از آن را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. ضمن این‌که مدل‌های هیبریدی نیز به احتمال زیاد برای این خودرو ارائه خواهند شد.

nissan-murano

نسل جدید مورانو قرار است در سال 2024 معرفی شود. از این رو نسل فعلی این شاسی بلند ژاپنی تا آن زمان به بازار عرضه خواهد شد. ضمن این‌که نیسان تیپ پایه یا همان S این خودرو را دیگر تولید نمی‌کند و به‌جای آن تیپ SV را به‌عنوان مدل پایه جدید با دیفرانسیل جلو به فروش می‌رساند. مشتریان می‌توانند تیپ SV این خودرو را با قیمت 39 هزار دلار خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا