اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نیسان و هوندا با یکدیگر همکاری خواهند کرد

آنچه در اوایل این هفته در رسانه های ژاپنی به عنوان یک شایعه آغاز شد، اکنون به طور رسمی تایید شده است. هوندا و نیسان یک تفاهم‌نامه به منظور بررسی پتانسیل خودروهای الکتریکی توسعه یافته مشترک امضا کردند. اگر دو خودروساز به توافق برسند، این شراکت می‌تواند شامل همکاری روی نرم‌افزار نیز باشد.

این همکاری هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما اگر نیسان و هوندا قراردادی را امضا کنند، برنامه این است که تلاش‌ها را به سمت پلت‌فرم‌های نرم‌افزار خودرو، اجزای اصلی مرتبط با خودروهای الکتریکی و محصولات مکمل هدایت کنند. بخش نرم‌افزاری می‌تواند مربوط به فناوری‌های ایمنی و یا رانندگی خودکار باشد، چرا که در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط هر دو شرکت، در مورد تلفات تصادفات رانندگی صحبت شده است.

بر اساس گزارشی که چند روز پیش توسط نیکی آسیا منتشر شد، نیسان و هوندا می‌خواهند پلتفرم جدیدی را به‌طور انحصاری برای خودروهای الکتریکی توسعه دهند. این همکاری می تواند به مهندسی خودروهای برقی گسترش یابد. علاوه بر این، خودروسازان ژاپنی می‌توانند برای خرید یک پیشرانه و باتری‌های برقی معمولی سرمایه جمع کنند.

این پیوند نه تنها توسعه را سرعت می‌بخشد، بلکه هزینه‌های تحقیق و توسعه را نیز کاهش می‌دهد. هوندا دیگر با جنرال موتورز برای توسعه کراس اوورهای برقی مقرون به صرفه همکاری نمی‌کند، بنابراین این واقعیت که به دنبال شریک جدیدی است، تعجب آور نیست. همکاری با جنرال موتورز احتمالاً محدود به هوندا پرولوگ و آکورا ZDX در پلتفرم Ultium خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا