اسلایدربررسیکره ای

نیو کوراندو + قیمت و گالری تصاویر

سنگ یانگی که می تواند موفق باشد

سنگ یانگ و شرکت وارد کننده آن سرانجام عرضه رسمی مدل فیس لیفت شده کوراندو به نام “نیو کوراندو” را با قیمت 135 میلیون تومان و شرایط پراخت قسطی آغاز کردند.

این خودرو بر خلاف برخی مدل های قدیمی تر سنگ یانگ از طراحی ظاهری مناسب و چشمگیری برخوردار است که از سنت شکنی های معمول در طراحی محصولات سنگ یانگ نیز دور بوده و از هماهنگی بصری قابل توجهی برخوردار است.با این وجود در طراحی فضای داخلی با طرحی شلوغ و کمی بهم ریخته مواجه هستیم که از مدل قبل از فیس لیفت به یادگار مانده و ممکن است مورد تایید تمام سلیقه ها قرار نگیرد.جالب است بدانید که تصاویر نمای عقب این خودرو در فضای اینترنت هم بسیار معدود هستند و تشخیص تفاوت آن ها نسبت به مدل قبلی به همین دلیل به سختی امکان پذیر است.

مشخصات موتور این خودرو به شرح جدول زیر است و نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی (تیپ ترونیک) به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود.گیربکس به صورت 6 سرعته بوده و از قابلیت تعویض از طریق دکمه های رو فرمان نیز برخوردار است.سیستم تعلیق مک فرسون در چرخ های جلو و چند اتصالی برای محور عقب از دیگر ویژگی های فنی سنگ یانگ نیو کوراندو است و این خودرو از نظر سایز و ابعاد بدنه اندکی نسبت به دو رقیب اصلی خود یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای ix35 کوچکتر به نظر می رسد.نیو کوراندو همچنین مجهز به سامانه کمکی شروع حرکت در مسیر های پرشیب و سربالایی که به نام HSA خوانده می شود.از دیگر تجهیزات ایمنی فعال خودرو می توان به سامانه های ABS ، ESP، EBD و ARP (سامانه کنترل زاویه ای بدنه و ضد واژگونی) اشاره کرد.کوراندو همچنین مجهز به دو ایربگ برای راننده و سرنشین و دو ایربگ جانبی،و دو ایربگ پرده ای است.

امکانات : صندلی برقی راننده با تنظیمات در 8 حالت و تنظیمات صندلی شاگرد با تنظیمات برقی در 4 حالت،شت سری های فعال شونده هنگام تصادف،گرم کن برقی صندلی های ردیف جلو،سیستم کروز کنترل و قابلیت کنترل سیستم صوتی و تعویض دنده از روی فرمان،سیستم کی لس ،دی لایت و سانروف  از جمله مهمترین امکانات نیو کوراندو هستند.البته به گفته شرکت وارد کننده،این خودرو در دو تیپ پرمیوم (Premium) و اپتیمم (OPTIMOM Package )عرضه می گردد. ارائه برخی از آپشن ها فقط در یک تیپ خاص امکان پذیر است.

در نشستی خبری حسن بیک محمدی مدیربازاریابی و فروش رامک خودرو  قیمت این خودرو را حدود 135 میلیون تومان اعلام کرده بود،اما بسیاری تاکید دارند که قیمت این خودرو در واقع تنها 117 میلیون تومان و با احتساب 8 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده،نهایتا برابر با 125 میلیون تومان است.

سنگ یانگ نیو کوراندو-شرایط فروش-1 سنگ یانگ نیو کوراندو-شرایط فروش-2

    • مشخصات فنی
      • حجم موتور: 1998سی سی
      • ضریب تراکم: 1 به 10.5
      • تعداد سیلندر: 4
      • آرایش سیلندر: خطی
      • حداکثر قدرت: 149 اسب بخار
      • حداکثر کشتاور: 197 نیوتن
      • حداکثر سرعت : 166 کیلومتر بر ساعت
      • شتاب صفر تا صد : ؟
      • وزن خالص : 1625 کیلوگرم
      • فاصله کف خودرو از سطح زمین : 18 سانتی متر
      • مصرف ترکیبی (رسمی) : 8.6 لیتر در یکصد کیلومتر

352 دیدگاه

  1. بسسسسسسسسسسسسسيار اطلاعات نادرست و درهمي داديد.
    در ابتدا که نوشتيد اکتيون و “نيو اکتيون”
    در مورد گيربکس اشتباه نوشتيد. گيربکس 6 دنده جلو و يک دنده عقب هست. مردم رو گمراه نکنيد.
    سيستم تعليق جاو مک فرسون هست نه دوبل جناغي.
    HDC ندارد.
    10 ايربگ هست و شما اشتباه نوشتيد.
    رد پکيج نيست و اپتيموم هست.
    قيمت رو هم که به شدت اشتباه نوشتيد.
    در مورد امکانات مهم , به نطرم , سيستم کي لس و دي لايت و سانروف و خيلي چيزهاي ديگه هست که شما ننوشتيد.
    لطفا قبل از دادن اطلاعات نادرست و گمراهي بيننده هاي سايتتون , کمي تحقيق کنيد. فقط يک کم!

    1. سلام و درود،برخی اشتباهات سهوی تصحیح شدند، اما در سایر موارد، مطمئن باشید که تحقیق انجام شده برای مثال HDC در سایت رسمی شرکت وارد کننده قید شده است و در عوض تعداد کیسه های هوا اعلام نشده اند. قیمت هم که از قول مدیر بازاریابی شرکت نقل قول شده است. اگر لطف کنید منبع معتبر برای مشخصات فنی و قیمت و …..ذکر کنید (با قرار دادن لینک)، حتما سایر موارد هم اصلاح می شوند.

      1. در ابتدا جا داره که تشکر کنم که نظرات رو مي خونيد و ترتيب اثر مي ديد. حقيقت فکر نمي کردم واقعا اين کار انجام بشه.
        در مورد زيبايي شما نظراتي داديد که به نظرم جاهايي درست و جاهايي نادرست هست. اما زيبايي سليقه ايست و من نظرم رو اعلام نمي کنم.

        اما بحث فني:
        سايت smotor که سايت رسمي شرکت سانگ يانگ هست , چيزي در مورد HDC ننوشته. من توي ماشين نشستم و با نگاه اجمالي که کردم , دکمه HDC رو نديدم. (خودم نيو اکتيون دارم و اطلاعاتم راجه به اين سيستم خوبه)
        با يک سرچ ساده در گوگل ميبينيد که نتيجه اي معتبر براي Korando HDC نداره و اولين نتيجه يک سايت ايراني است.
        اما براي Actyon HDC نتيجه کاملا متفاوت هست. سايت رامک خودرو که وارد کننده هست هم اشتباه نوشته و ظاهرا قصد درست کردنش رو نداره. اميدوارم اطلاعات کافي مبني بر نداشتن اين سيستم داده باشم براي اصلاح. اگه نه بفرماييد باز هم بيشتر تحقيق کنم و توضيح بدم و لينک ارائه کنم.

        کيسه هاي هوا دوتا براي راننده و کمک. دوتا جانبي, دوتا پرده اي که خودش از 3نقطه باز مي شه و ميشه 10تا… (البته اين شمارش مخصوص ايران هست و من جاي ديگه اي نديدم اين نوع شمارش رو!!! معمولا همين طوري که شما معرفي کرديد عنوان مي شه و نه با يک عدد) البته اشتباه شما اينه که نوشتيد “و ایربگ جانبی به صورت پرده ای است.” اين جاست که اطلاعات نادرست هست.
        ايربگ جانبي براي راننده و کمک با ايربگ پرده اي متفاوت است. که اين ماشين هر دو رو داره.

        قيمت رو هم يکي از دوستان حساب کردند و 125 قيمت درست هست. 135قيمتي هست که شما عنوان کرديد.
        رد پکيج هم به “اپتيموم” تغيير نام پيدا کرده و به دو تيپ “پرميوم” و “اپتيموم” فروخته خواهد شد. شرايط فروش هر دو تيپ هم در سايت رامک خودرو موجود هست. اگر نياز هست لينک بدم.

        اما امکاناتي که نوشتيد کم هست. چند مورد رو بنده نوشتم , چند مورد رو هم يکي از دوستان. باز هم هست. مثل “پشت سري هاي فعال شونده هنگام تصادف”. اميدوارم ليست امکانات رو هم به روز رساني بفرماييد

          1. قیمت پایه 127.600.000 هستش که 9 میلیونم مالیات اضافه میشه. 136.500.000 حدودا درمیاد براتون. و خیالت راحته که ماشین با کیفیت کره ای سواری. من سوار شدم شتابشم خوب بود. داخلشم خیلی خوب طراحی شده و در کل تو این رنج قیمت بهترین انتخاب شاسی بلنده.سانگ یانگ تیوولی رو هم تازه تولیدشو شروع کرده فک کنم تا 3 ، 4 ماهه دیگه فروشش شروع بشه اون خیلی خوشقیافه تره ولی 1600 حجم موتورشه.

  2. با سلام خدمت همه
    بله …اشتباهات در مطب نوشته شده زیا است:
    همانطوری که جدول قیمت ماشینرا گذاشتید خیلی راحت میتوان متوجه شد که قیت ماشین 117 ملیون هست که بعدا حدود 8 یلیون هم مالیات افزوده میشه
    پس قیمت نهای 125 در میاد نه 135!
    نکته دوم:
    سایز ماشین از IX35بزرگتره
    طولشان مساویست ولی عرض و ارتفاع کوراندو بترتیب 1 و2.5 سانتیمتر بیشتر از هیونداست.
    در ضمن نمایشگر فشار باد تایر هم در تیپ پرمیوم دارد.
    درنهایت مصرف ترکیبی 8.6 لیتر دارد.

    موفق باشید.

    1. خير , اين شرکت در کره , روسيه و اکراين خط توليد داره.
      دليل اينکه اسم هند به گوش شما رسيده و اين که بعضي ها فکر مي کنند هندي هست اينه که “سهام عمده” اين شرکت توسط يک شرکت هندي خريداري شده. همون طور که به Chairman مي گفتند بنز چيني , که در واقع خودروي لوکس کره و ساخت همين سانگ يانگ هست.

      در واقع هم رقيب خود کره اي هاست. سانگ يانگ قديميترين خودرو ساز کره است. و در حال حاظر به هيچ عنوان قابل مقايسه با چيني ها نيست.

  3. من از ماشین های ساخت سانگ یانگ خوشم میاد…از نظر شاسی و سیستم تعلیق وموتور و گیربکس خیلی برتر از هیوندایی و کیا هستن..ولی از نظر کیفیت داشبورد در حد معمولی..

  4. دوستان کارخانه سانگ یانگ ماشین های میسازه که واقعا برای افرود و مناطق جنگلی هست ولی کیاو هیوندای حتی همین سانتافه جدید دویست میلیونی قابلیت افرود نداره..ولی کوراندو و اکتیون( قدیم و جدید ) با نصف قیمت حرفهای زیادی دارن..

  5. سلام
    وزن حدود 1625 کیلو گرم و موتور 2000 سی سی چقدر شتاب صفر تا صد ؟
    من تو سایتهای ایرانی شتاب این ماشن رو ندیدم .
    کسی میتونه کمک کنه؟
    من اسپرتیج 2010 ، 2700 سی سی داشتم . نمیدونم حس سواری اون
    ماشین را به من میده یا خیر ؟

    1. با سلام تصور نكنم قدرت اسپرتيج 2700سي سي داشته باشد.نقطه قوت نيو كوراندو بيشتر به گيربكس 6دنده ان است كه سواري را خيلي نرم و بي صدا ميكند .بنابراين بيشتر براي سنين بالاي 40سال ايده ال ميباشد

  6. باسلام، خدمت دوستان گرامی، با توجه به مشخصات و تیپ ظاهری خودرو، به نظر میرسد بیشتر مخاطبان نیوکوراندو تیپ جوان باشد در هرحال امکانات و مشخصات این خودرو طوری است که هم میتونه مطلوب خانواده ها باشه و هم برای قشر جوان، در کل امکاناتی که تیپ پرمیوم داره در حد هیوندایی و کیا اسپورتیچ و . . . میباشد ولی در عین حال با توجه به شناختی که از محصولات شرکت سانگ یانگ دارم باید از اسپورتیج و هیوندایی مستحکمتر باشد و چون در بازار ایران هنوز خیلی جا نیافتاده به همین علت قیمتش نسبت به شاسی بلندهای مشابه تاحدودی کمتر است. ممنون میشوم از دوستانی که اگه اطلاعات کاملتری راجع به نیو کوراندو دارند به اشتراک بگذارند.

  7. با سلام.
    نسل جدید کوراندو با طراحی ایتال دیزاین ابتدا از اواخر سال 2010 تولید شد. در سال 2014 فیس لیفت اون ارائه شد،که همان مدلی است که رامک خودرو قصد واردات اون رو داره. در مطلب نوشته شده بود که طراحی داخلی شلوغ (!) هست و از فیس لیفت قبلی به یادگار مانده !
    که در پاسخ باید عرض کنم که اگه یه سری به سایت های خارجی بزنید متوجه میشید که مدل 2010 یه طراحی داخلی داشته و تو فیس لیفت 2014 طراحی داخلی به کل تغییر کرده و به نظر خودم خیلی بهتر شده(لطفا اصلاح کنید)،همچنین امکانات رفاهی مثل استارت دکمه ای، گرمکن صندلی در دو ردیف ،دی لایت ،کیلومتر شمار سوپر ویژن،اتو لایت و…. در تیپ پرمیوم 2014 اضافه شده.در مورد طراحی خارجی هم تو فیس لیفت 2014 نمای جلو کاملا بهبود پیدا کرده و به روز شده در نمای عقب هم چراغ های عقب تغییر جزیی کردن(نسبت به 2010) در ضمن تصاویر و بررسی های متعددی از این ماشین چه مدل 2010 چه فیس لیفت 2014 تو سایت های خارجی و حتی یوتیوب موجوده اگر خواستید بگید تا لینک شون رو ارسال کنم.
    در کل نیو کوراندو هم از لحاظ فنی و هم طراحی خودروی قابل قبولیه و قابلیت هاش اثبات شده هست و نیازی به توضیح بیشتر نداره…

  8. بحث کوراندو نیست.البته من با اکتیون جدید خیلی بیشتر حال میکنم.سانگ یانگ بخاطر بازار ضعیف دست دومش و خصوصا مدلهای بسیار زشت قبلیش کم طرفدار هست.البته در سری جدید چهره خودشو عوض کرده.فکر کنم این سری موفق تر از سری قبلیها باشه.

    اما یک سوال کلی دارم.
    دوستان مزیت استارت دکمه ای چیست؟
    من هر چی فکر میکنم مزیت خاصی نمیبینم.
    50 سال پیش بیوک و کادیلاک بدون سوئیچ روشن میشدند.واقعا مزیت این سیستم چیست؟

    1. با سلام. در جواب سوالتون در یک جمله باید بگم، رفاه هرچه بیشتر راننده…!خصوصا تو شب ها و یا موقعی که آدم یه مقدار عجله داره خاصیت خودشو نشون میده…..

  9. دوستان من هنوز تفاوت نیو کوراندوی اپتیموم و پرمیوم رو نمیدونم کدوم آپشن ها رو کم داره ؟

  10. دیدم اینجا بچه ها خیلی فعال نیستند جواب رو خودم پیدا کردم و گذاشتن 🙂

    تفاوت های کوراندوی پریمیوم ( فول ) و اپتیموم ( ساده ) ، بنابر اظهارات کارشناسان فروش رامک :

    1- تک دیفرانسیل

    – 2 ایربگ در مقابل 6 ایربگ

    3- فاقد ESP – HSA _ HDC ( در این مورد خیلی نمیشه روش جساب کرد ، چون در بودن HDC بر روی مدل پرمیوم ( فول ) هم تردید هست.)

    4- رینگ 16 در مقابل رینگ 17

    5- لاستیک کوچک زاپاس به جای رینگ و لاستیک فابریک

    6–عدم وجود سنسور باران و یخ

    7- کولر و تهویه دستی به جای اتوماتیک

    8- صندلی پارچه ای و بدون گرمکن و بدون تنظیمات برقی .

    9- فاقد کی لس استارت

    10-فاقد تزئینات چوبی داشبورد

    11-آینه ساده و فاقد حساسیت به نور

  11. متاسفانه شركت رامك خودرو نيو كورندو وديگر محصولات خودرا براي تست نگذاشته بود وگرنه ميشد تا قبل از ورود اين خودرو بهنر و بيشتر ودقيق تر بررسي واظهار نظر كرد.چه خوب بود همه شركتهاي وارد كننده خودرو يك نمونه براي تست ارايه ميكردند.

  12. با عرض سلام وخسته نباشید
    رینگ تیپ اپتیموم نیو کراندو از لحاظ ظاهری با پرمیوم فرق داره؟؟؟یا فقط تو سایزش متفاوته؟؟ همچنین داشبوردش یعنی براق نیست؟؟؟لطفا اطلاعات دقیق اگه دارین در اختیارم بزارین میخوام ثبت نام کنم

  13. نه تا جایی که میدونم از نظر ظاهر بیرونی تفاوتی بین دو نمونه فول و غیر فول نیست
    من هم ثبت نام کردم … البته بعد از کلی تحقیق و مقایسه تصمیم گرفتم که فولش رو بخرم … نقدی با شرط تحویل 120 روز کاری . البته اگر سر قولشون بمونند.

  14. بنده مدل پرمیوم را خریداری کرده ام که اگه شرکت خوش قولی کنه تا عید تحویل میگیرم۰ ولی راستش در مورد نگهداشتنش مردد هستم۰ کوراندو هنوز تستهای معتبر سلامتی مثل encap را نداره و سایتهای معتبر ارزیابی خودرو هم با ارفاق از ۱۰ به اون ۶ میدهند۰ اگه بخواهیم با انصاف بیان کنیم این ماشین با ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای مشابه مثل اسپورتیج و توسان ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت انها رو هم داره۰

  15. سلام با توجه به دو خودروی توسان و اسپورتیج خرید کوراندو نیو از نظر کیفیت و فروش مناسب می باشد

  16. دوستان سلام
    کسی هست که کوراندو جدید از نزدیک بررسی کرده باشد عقب ماشین تو تصاویر زیاد خوب نیست ایا از نزدیک همین طوره?
    در کل با توجه به امکانات ماشین خوبی بنظر میرسه
    لطفا نظر بدین

  17. امروز رفتم از نزدیک دیدم . مثل تصاویرشه ولی مانیتور نداره و لوازم وقطعاتش کامل نیست و فکر نکنم قطعاتش کامل بیاد مثلا کاپوت و سپر و … توسان بنظرم بهتره و افت قیمتش خیلی کمتره

  18. سلام به همه دوستان و ممنون از اطلاعات مفیدتان. آیا امکان اضافه کردن مانیتور جهت راهبری و … به نیو کوراندو وجود دارد؟! اگر پاسخ مثبت است به کدام قسمت کنسول اضافه می شود؟! ظاهرا جایی برای آن در نظر گرفته نشده است و قاعدتا باید مقداری از کنسول و کلیدهای آن را فدا کرد!!!

  19. فولش مونیتور داره الان تو بعضی نمایندگی ها هم آوردن . میتونید تو سایت ها هم چک کنید . من با شرایط فول آپشن و با dvd دارای تمام امکانات راهبری و تلویزیون و …. خریدم

  20. دعوت نامه ها تا اخر ابان ارسال شده تصور كنم تا هفته ديگه تحويل اغاز بشه .بعد ميشه خوب بررسي كرد.بنظر بايد خوب باشه من دو بار با مسافت كوتاه باهاش رانندگي كردم حدود 2كيلو متر بنظرم خيلي نرم وسواري خوبي داشت البته اواسط ابان ثبت نام كردم راستش از راو4 خيلي نرمتر وكم تكان تر بود.بهر حال تا تحويل داده نشه نميتوان نظر قطعي داد.

  21. باسلام
    دوستان با توجه به بررسی میان ماشینهای موجود در بازار یکی از بهترین گزینه ها برای خرید می باشد خریداران شک نکنند وبرن بخرن چون این ماشین قیمتش بالا میره چراکه بسیار امکاناتش خوبه

  22. واقعا به نسبت قیمتش و امکاناتش و مقایسه با توسان و اسپورتیج ماشین عاااااااااااااالیه ……من تیپ اپتیمومش رو خریدم که حدود 18 میلیون از تیپ فولش ارزونتره….و فروشش هم به نسبت تیپ فولش اسونتره…..ضمنا با احترام به نظر آقا رضا ی عزیز اکثر اپشن های مورد نیاز رو هم داره…..و چون وزنش 160 کیلو از تیپ فولش کمتره با توجه به قدرت موتورشون که یکیه شتابش بیشتره و مصرفش کمتر

  23. با عرض سلام ِ میخواستم بدونم که آیا کسی از دوستان هست که هم تجربه رانندگی با نیو کوراندو و هم نیو اکتیون رو داشته باشه و بتونه من رو راهنمایی کنه که کدوم یکی راحت ترند و صندلی های کدوم راحت تره؟؟ ممنون

  24. متاسفانه شرکت قیمت خودرو را برای خریداران قبلی بیش از سه میلیون افزایش داده و دلیل آنرا افزایش هزینه ها اعلام کرده در حالیکه در این مدت به نظر نمیرسد هزینه ها افزایش پیدا کرده باشند چون قیمت بقیه برندها ثابت مانده است. به هر حال این سوء استفاده ها به دفعات تکرار میشه و با توجه به قراردادهای یکطرفه کاری هم نمیشه کرد. فقط تنها حسن شرکت تحویل به موقع خودرو بوده.

  25. با توجه به بازدیدی که از جلو بندی و زیر بندی و اتصالات این خودرو در نمایشگاه مرکزی داشتم به جرات میتونم بگم بسیار خودروی محکم و استخوان داری هست و 100 البته نسبت به رقبایی که داره سربلند بیرون میاد

  26. دوستان عزیز من حدود یک هفته ای هست که نیو کوراندو خریداری کرده ام، قبل از اینکه به طور کامل نظرم رو خدمتتون اعلام کنم لازم می دونم توضیح بدم که من در بدو ورود توسان به ایران دو بار صفر اون رو خریداری کردم بعد از اون هم یک بار RX350 و لندکروز فول 2012 و IX35 لیمیتید هم داشتم. الان از خرید کوراندو بسیار راضی هستم اگر چه به نظر من این ماشین کمی خشک تر از ماشین های قبلی من هست ولی کاملاً ماشین با قدرتی محسوب میشه ضمناً کیفیت داشبورد اون هم خیلی عالیه که اگر DVD و … بقیه امکانات رو داشت خیلی خوب بود اگرچه فروشنده به من قول داده که نمایندگی به رایگان (یعنی با هزینه اون چون من از دست خریدم) برام نصب کنه. ماشین خیلی جا داره و برای من با قد 193 حتی در صندلی عقب به راحتی جای نشستن بود. من به یکی از دوستان گفتم که رانندگی کنه و خودم عقب نشستم که خیلی راحت بود. جلوی ماشین خیلی قشنگ تر از عقب اونه منتها یه واقعیتی رو باید در نظر گرفت اون هم اینه که هیوندایی و کیا بعلت تعداد زیاد خودروهای موجود در بازار عملاً چشم همه ما به اونها عادت کرده و هر خودروی جدیدی رو با اونها مقایسه می کنیم که به نظر من اشکال داره این کار. امکانات خودرو در مجموع خیلی خوبه و امیدوارم با تعویض سیستم صوتی و تصویری دوربین عقب هم فعال بشه خیلی سخته توی این زمونه مثل قدیم ها (مثل راننده های کامیون) با آینه بغل خودرو رو پارک کرد. خودم شخصاً با این چراغ های ال ای دی زیر آینه که وقتی می خوام خارج بشم و یا وقتی نزدیک ماشین می شیم روشن میشه خیلی حال کردم. اگر ماشین افت فنی نکنه بعیده به این زودی یعنی زیر یکسال عوضش کنم از بابت خرید و فروش خودرو هم باید به این نکته توجه داشت برای خیلی از افراد خودرو کالای سرمایه ای محسوب میشه ولی من با این موضوع مخالفم و نباید به خودرو به عنوان سرمایه نگاه کرد چون این سرمایه رو ممکنه یه از خدا بی خبری ببره و یا اینکه خدای نیکرده در تصادف آسیب زیادی ببینه ضمناً بیمه بدنه هم افت قیمت رو محاسبه نمی کنه…. ارادتمند همگی دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا