اخباراخبار خارجیاسلایدرموتور سیکلت

هارلی دیویدسون FL | آمریکا

موتورسیکلت های هارلی دیویدسون نمونه های عالی از سبک آرت دکو به شمار می روند که در بین دو جنگ جهانی بسیار محبوب بود و مدل “FL” نیز از این قاعده مستثنی نبود. مدل FL در سال 1941 در خط تولید هارلی دیویدسون ظاهر شد و تا سال 1948 تقریباً بدون تغییر باقی ماند.
مخزن گاز قطره‌ای شکل و گلگیرهای عمیق باریک ظاهری سریع ایجاد می‌کند که با یک نوار فلزی که در امتداد مخزن قرار دارد و از نظر بصری به عنصر قاب مورب عبور می‌کند تاکید می‌شود.
یک سرعت‌سنج عظیم که توسط لامپ‌های کنترل احاطه شده است، روی داشبورد (کروم در نسخه لوکس) واقع در مخزن بنزین خودنمایی می‌کند. یک صدا خفه کن جدید با نوک تثبیت کننده موشک به جای دم ماهی نه تنها شیک تر، بلکه کم صداتر است.
FL در برنامه تولید هارلی دیویدسون در سال 1941 به گران ترین موتورسیکلت تبدیل شد. برای مقایسه، این موتور سیکلت 465 دلار قیمت داشت در حالی که میانگین درآمد سالانه یک آمریکایی در آن زمان 515 دلار بود! با وجود این، مدل FL تقاضای زیادی داشت. تعداد دستگاه های فروخته شده در آن سال به دو و نیم هزار دستگاه نزدیک می شد.
اما در 7 دسامبر 1941، ژاپنی ها به پرل هاربر حمله کردند و ایالات متحده وارد جنگ شد. مدل FL در سفارشات نظامی گنجانده نشد و تولید آن در سطح ناچیز متوقف شد (مثلاً در سال 1943 – فقط 33 دستگاه). تنها پس از پایان جنگ، تجارت شرکت بهبود یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا