اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

هایپرکار قدرتمند ردبول در راه است

در سال ۲۰۲۴، ما بالاخره یک هایپرکار از ردبول به نام RB۱۷ را خواهیم دید، اما این یک خودروی فرمول یک نخواهد بود.  رقیب مرسدس-ای ام جی وان و استون مارتین والکری توسط کسی جز مهندس و طراح فرمول یک، آدریان نیوی طراحی شده است.

این هایپرکار جدید که در ابتدا با یک موتور V۸ تویین توربو تبلیغ می‌شد، اکنون دارای یک موتور V۱۰ تنفس طبیعی است که تا ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. موتور احتراقی به تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که توسط یک موتور الکتریکی با ۲۰۰ اسب بخار بیشتر تکمیل می‌شود. به گفته نیوی، تیم مهندسی وزنی کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم را برای این خودرو هدف قرار داده است.

RB17
این هایپرکار دو نفره کابین جادارتری نسبت به والکری دارد، به خصوص از نظر فضای پا برای افراد بلند قد. تولید این خودرو به ۵۰ نمونه محدود شده، اما از نظر فنی تنها ۴۹ دستگاه در دسترس خواهد بود.
با نهایی شدن طراحی و مشخصات فنی، ردبول قصد دارد در سال ۲۰۲۴ آزمایش قطعات مختلف را انجام دهد. یک مدل در مقیاس کامل تابستان امسال به نمایش گذاشته خواهد شد، اما آزمایش در مسیر تا اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود. خودروهای مشتریان قرار است در سال ۲۰۲۶ تحویل شود. آن ۴۹ نفر که به اندازه کافی خوش شانس هستند تا یکی از آنها را داشته باشند، آموزش‌هایی را نیز دریافت خواهند کرد که شامل استفاده از شبیه ساز F۱ ردبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا