اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

هر آنچه که از نسل بعدی آکورا NSX می‌دانیم

نسل سوم سوپراسپرت آکورا

آکورا قرار است به خودروسازی برقی تبدیل شود و آینده الکتریکی آن با شاسی بلند ZDX آغاز می‌شود. ZDX الکتریکی که امسال در هفته خودروی مونتری معرفی شد، از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز استفاده می‌کند که به آن ۳۴۰ اسب بخار قدرت و حدود ۳۲۵ مایل برد در مدل پایه می‌دهد.

خروجی مدل قدرتمند Type S به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۸۸ مایل برد می‌رسد.

با ورود ZDX و به طور خاص اولین مدل Type S با پیشرانه برقی، می‌توان گفت که آکورا از عملکرد برقی هیچ ابایی ندارد. مدیران خودرویی احتمال عرضه یک NSX EV جدید را تأیید کرده‌اند.

جان ایکدا، معاون رئیس و مدیر برند آکورا، در مصاحبه‌ای با The Drive در سال ۲۰۲۱، اظهار داشت: “نسل اول بنزینی بود. نسل دوم از یک پیشرانه ترکیبی استفاده می‌کرد. اما NSX دیگری وجود خواهد داشت.” امیدواریم آن جانشین الکتریکی خیلی دور نباشد.
کانسپت Performance Electric Vision که این شرکت در هفته خودروی مونتری در کنار ZDX معرفی کرد، بهترین نگاه ما به یک NSX EV پیشنهادی است.

با توجه به آنچه در این تیزرها می‌بینیم، شکل نمادین NSX همچنان باقی مانده است. قسمت جلوی نوک تیز دارای عناصر روشنایی باریکی است که به عرض سپر کشیده می‌شود. با چراغ‌های عمودی در هر گوشه، شبیه به خودروی مسابقه‌ای IMSA آکورا به نظر می‌رسد. یک نوار نوری در عقب وجود دارد که در سراسر سپر گسترش یافته است.

یادآوری گذشته، با قوای محرکه برقی

رندر ساخته شده در اینجا از نشانه های طراحی کانسپت Performance Electric Vision الهام گرفته شده و آنها را با بدنه‌ای براق و اسپرت با خطوط تیز یادآور مدل فعلی ترکیب می‌کند.
در اینجا دو گزینه ممکن است برای پیشرانه وجود داشته باشد.

اولین احتمال این است که آکورا رابطه خود را با جنرال موتورز حفظ کند و این دو خودروساز پلت فرم مشترک خودروهای اسپرت EV را توسعه دهند. شایعه شده که یک کوروت الکتریکی با فناوری Ultium جنرال موتورز در دهه آینده ساخته خواهد شد، به این معنی که این کوروت و NSX الکتریکی از نظر تئوری می‌توانند عملکرد مشترکی را به اشتراک بگذارند.

گزینه محتمل دیگر این است که آکورا خود پلتفرم EV را برای NSX توسعه دهد. در هر صورت، این خودرو باید قدرتمندتر از نسخه‌ای باشد که جایگزین آن شده است. NSX هیبریدی فعلی ۵۲۰ اسب بخار قدرت داشت و مدل Type S این عدد را به ۶۰۰ می‌رساند. NSX EV از نظر تئوری می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار به صورت استاندارد و در مدل Type S قدرت بیشتری را داشته باشد.

ما باید منتظر چهار موتور الکتریکی (یکی در هر چرخ) و زمان تخمینی ۰-۶۰ مایل در ساعت کمتر از سه ثانیه باشیم.
آکورا یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مبتنی بر گوگل را در ZDX با ویژگی‌های مخصوص خودروهای برقی مانند Google Maps، با برنامه‌ریزی بهینه مسیر و اطلاعاتی در مورد شارژرها و زمان تخمینی شارژ معرفی کرد.

همچنین قابلیت دانلود برنامه‌های شخص ثالث برای مواردی مانند موسیقی، پادکست و کتاب‌های صوتی و البته سازگاری بی سیم Apple CarPlay و Android Auto را دارد. این سیستم اطلاعات سرگرمی جدید باید در آینده به تمام خودروهای الکتریکی آکورا راه پیدا کند، که می‌تواند شامل NSX نیز باشد.
انتظار نداشته باشید که Acura NSX EV ظرف یک سال آینده (یا حتی دو سال) وارد بازار شود. تقریباً نه سال طول کشید تا آکورا نسل دوم NSX را پس از معرفی آن در سال ۲۰۰۷ به مرحله تولید برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا