اخباراخبار خارجیاسلایدر

هزینه شارژ یک ماشین الکتریکی و هزینه های جاری چقدر است

خودروهای برقی در حال افزایش محبوبیت هستند و 45درصد از کل خودروهای جدید ثبت نام شده در سال گذشته در جهان را تشکیل می دهند. فهمیدن دلیل آن آسان است: محدوده رانندگی دائماً در حال بهبود است، آنها گام بزرگی به سمت رانندگی پایدار هستند و زیرساخت شارژ عمومی به آرامی در حال گسترش است و موانع ورود خودروهای الکتریکی را از بین می برد.

ماشین‌های الکتریکی که دیگر به خاطر ماشین‌های گلف فانتزی یا شناورهای شیر مورد تحقیر قرار نمی‌گیرند، به تدریج وارد جریان اصلی می‌شوند. مزایای صرفه جویی و هزینه های جاری خودروهای برقی به ویژه جذاب است – وعده قبوض بالقوه ارزان تر سوخت گیری، مالیات کمتر و کاهش هزینه های موتوری جذابیت گسترده ای دارد.

ممکن است در وهله اول خرید آنها هزینه بیشتری داشته باشد، اما خودروهای برقی باید پس از آن هزینه های جاری شما را کاهش دهند. بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن خودرو الکتریکی برای شما، هر دو هزینه را در نظر توضیح بدهیم

بنابراین آیا راه اندازی یک ماشین الکتریکی ارزان تر است؟
هزینه های انرژی به شکل چشمگیری کاهش یافته است – و پاسخ دادن به محاسبه برق در مقابل بنزین را دشوارتر کرده است. برق تقریباً همیشه ارزان‌تر از سوخت‌های فسیلی بوده است.البته این داستان کمتر بودن هزینه برق از بنرین در ایران صدق نمی کند .

تعمیر و نگداری ماشین های سوخت فسیلی خیلی بیشتر از ماشین های الکترونیکی می باشد و همچنین آسیب های زیست محیطی ماشین های الکترونیکی خیلی کمتر از ماشین های سوخت فسیلی می باشد .

امکانات جدید در خودرهای الکتریکی و همچنین بالا رفتن سرعت این خودرها علاقه مندان زیادی را برای خرید این خودرها در جهان به خود اختصاص داده اند . و باید کم کم شاهد این باشیم که خودرهای فسیلی بیشتر مثل یک عتیقه در کنار جاده ها و همچنین موزه ها دیده شوند و در آینده همه بگوییم یادت هست این خودرها که برای سوخت گیری باید به جایگاه ها می رفتیم .

در حال حاضر حرکت با یک خوردی برقی برای طی مسافت 50 کیلومتر در ایران تقریبا حدود 3500 تومان هزینه دارد که اگر سوخت بنزین را در نظر بگیریم برای طی مسافت 50 کیلومتر حدودا 3 لیتر بنزین مصرف که با محاسبه قیمت لیتری 3000 تومان حدودا 9000 تومان قیمت محاسبه می شود.

قطعات خودرهای سوخت فسیلی نسبت به قطعات خودروی التریکی در یک خودرو هم بیشتر است و هم گران تر پس در نتیجه از لحاظ قطعات هم خودرهای الکتریکی ارزانتر و مقرون به صرفه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا