اخباراخبار خارجیاسلایدر

همه چیز با سوزولایت شروع شد

به گزارش دنده 6 – سوزوکی در کنار تویوتا و مزدا از جمله‌ معروف‌ترین برندهای خودرو در جهان است که البته موتور سیکلت‌های آن نیز طرفداران زیادی دارد.
در این‌جا می‌توانید حقایق جالب و سرگرم کننده‌ای در مورد چگونگی تبدیل شدن سوزوکی به آن‌چه امروز است پیدا کنید.
۱. اولین اختراع میچیو سوزوکی یک ماشین بافندگی خودکار برای مادرش بود.  میچیو سوزوکی شرکت سوزوکی را در یک دهکده کوچک ژاپنی در سال ۱۹۲۰ تأسیس کرد و در ابتدا در زمینه تولید ماشین‌های بافندگی فعالیت داشت.
۲. ژاپن به تولید خودروهای کی (کوچک) معروف است.  مقررات خودروی کی بیان می‌کند که یک وسیله نقلیه نمی‌تواند از ۳.۴ متر طول و ۱.۴۸ متر در عرض و ۲ متر در ارتفاع تجاوز کند. بر اساس این مقررات، سوزوکی، مدل های کی را برای هر سلیقه و نیازی از خودروهای اسپرت گرفته تا کراس اوور تولید می‌کند.
۳. ساخت اولین پروژه ساخت یک ماشین سوزوکی کوچک به سال ۱۹۳۷ بازمی‌گردد که اولین موتورسیکلت و ماشین به ترتیب در سال های ۱۹۵۲ و ۱۹۵۵ عرضه شد.
۴. اولین خودروی سواری سوزوکی در سال ۱۹۵۵ تولید شد و سوزولایت ۳۶۰ سی سی نام داشت.
۵. سوزوکی هایابوسا یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان است.  هایابوسا می‌تواند به سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد.
۶. با توجه به اینکه سوزوکی، خودروهای متنوعی تولید می‌کند  توانسته است خودروهای بیشتری نسبت به سایر برندهای معروف خودرو مانند مرسدس بنز و بی ام و روانه بازار کند.
۷.  سوزوکی در اوایل دهه ۱۹۸۰ وارد صحنه خودروسازی هند شد و اکنون واحد Maruti Suzuki India Ltd بزرگترین بازار سوزوکی در خارج از ژاپن است و به نیمی از کشور هند خودرو می‌فروشد.
۸. سوزوکی موتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است.  سوزوکی یکی از ده تولیدکننده بزرگ خودرو است که به طور متوسط سالانه ۳.۰۴ میلیون خودرو تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا