اخباراخبار داخلی

همکاری هوندا و جنرال موتورز برای توسعه خودرو هیدروژنی

دو کمپانی هوندا و جنرال موتورز به تازگی اعلام کردند که برای تولید خودرو هیدروژنی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. تولید انبوه خودروهای ناشی از همکاری جنرال موتورز و هوندا از 2020 آغاز می شود و رقم سرمایه گذاری آنها 85 میلیون دلاری است. البته این مبلغ به شکل تساوی یعنی هر شرکت 42 میلیون دلاری، پرداخت خواهد شد.

خودروهای سوخت سلولی یا همان هیدروژنی نسبت به الکتریکی ها کم مصرف بوده و احتمالا قیمت مقرون به صرفه خواهد داشت. جنرال موتورز و هوندا مدت ها پیش قصد همکاری در این زمینه را داشتند. تولید انبوه در کارخانه میشیگان جنرال موتورز آغاز می شود و شرکت مورد بحث در حال حاضر با تسهیلاتی به تهیه بسته باتری ولت و  بولت می پردازد.

خودرو هیدروژنی برای هوندا جدید نیست و این کمپانی اخیرا FCX Clarity را به عنوان یک خودرو سوخت سلولی معرفی و عرضه داشت. فناوری هیدروژنی می تواند رقیب سرسختی برای اتومبیل های الکتریکی باشد زیرا مزایایی بیشتری را به دنبال خواهد داشت. انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد گسترش این نوع فناوری سوختی باشیم که جانشینی برای مدل های الکتریکی خواهد بود.

البته خودروهای الکتریکی نیز در حال حاضر گسترش پیدا نکردند، بنابراین تا فراگیر شدن این نوع خودروها باید تا دهه بعدی منتظر ماند. هدف همکاری دو کمپانی جنرال موتورز و هوندا کاهش هزینه تولید بوده و رسیدن سریعتر به هدف است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا