اخبار داخلیاسلایدر

هوندا سیتی وارداتی

شرکت آذریورد سال، واردکننده‌ی محصولات هوندا در ایران، به زودی پیش‌فروش هوندا سیتی سدان را آغاز می‌کند. این خودرو، مشابهت‌هایی با هوندا سیویک دارد.

به گزارش دنده 6 – هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقه‌ی ۱۰۰ ساله دارد. این برند کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه می‌کند. این برند، انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانه‌های برقی و بنزینی و هیبریدی تولید می‌کند؛ اما تاکنون خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ما عرضه نشده‌اند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در چین و هند و مناطق مختلف شرق آسیا، علاوه‌بر افزایش تنوع تولید، رونمایی از محصولات اقتصادی ویژه کشورهای کمتر توسعه‌‌یافته را به دنبال داشت. امروزه تولید خودرو با برند سوزوکی ژاپن در هند، بیش از دیگر نقاط دنیا است و عملا کارخانه‌های این برند در ژاپن، به حاشیه رفته‌اند. این شرایط، هنوز برای هوندا شکل نگرفته و تولید داخل ژاپن با تیراژ بسیار بالا ادامه ادامه دارد؛ اما بعید نیست شرایط طی سال‌های آینده تغییر کند.

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، هوندا سیتی روی پلتفرم سیویک تولید نمی‌شود. اولین مدل هوندا سیتی به شکل هاچبک سه‌در، سال ۱۹۸۱ تولید شد و هم‌اکنون نسل ششم را تجربه می‌کند. این خودرو با دو نوع بدنه‌ی سدان و هاچبک ۴در، خط مونتاژ در تایلند، اندونزی، برزیل، ویتنام و مالزی دارد.  ظاهرا مدل سدان برای ورود به ایران آماده می‌شود و شرکت آذریورد سال عرضه‌کننده‎ی هوندا سیتی خواهد بود. این شرایط هم‌زمان با فعالیت شرکت معین خودرو است که هوندا وزل را برای بازار کشورمان وارد می‌کند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی هوندا سیتی
شباهت هوندا سیتی به سیویک، از دید روبرو کاملا مشخص است. حس اسپرت و جوان‌پسند، به خوبی در هوندا سیتی دیده می‌شود؛ ضمن اینکه المان‌های مختلف، ترکیب مورد انتظار از محصولی با برند ژاپنی را فراهم می‌کنند.

در نمای اصلی، چراغ‌های لوکس با چند قطعه‌ کریستال داخلی استفاده شده‌اند. این ترفند، فقدان هالوژن‌های گران‌قیمت داخل کاسه چراغ را پوشش می‌دهد. همچنین مه‌شکن‌های ارزان‌قیمت طرفین سپر با جلوپنجره‌ی سیاه پلاستیکی، نکات منفی هستند که چندان توی ذوق نمی‌زنند. نصب زه‌وار براق در لبه‌ی کاپوت، دیگر ابتکار جالب هوندا برای بهبود نمای بیرونی سیتی و القای حس یک خودروی لوکس با کمترین هزینه است.

از دید جانبی، همه چیز ساده به نظر می‌رسد و صرفه‌جویی شرکت سازنده برای کاهش قیمت تمام‌شده در فرایند تولید، آشکار می‌شود. خط مستقیم بین چراغ‌های جلو و عقب ، همراه انحنای کم‌عمق نزدیک رکاب، تنها حجم‌دهی بدنه هستند. هوندا سیتی برای مردم شرق آسیا، خودروی اقتصادی محسوب می‌شود و در مدل پایه، رینگ ۱۵ اینچ با تایر ۱۸۵ میلی‌متر دارد.

در نمای پشت، ترکیب چشم‌نواز با انتخاب درست قطعات مختلف مشهود است. سبک طراحی مشابه هوندا سیویک به وضوح دیده می‌شود و عملا وابستگی به ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت وجود ندارد. حجم‌دهی بدنه برای سپر، درپوش صندوق و محل نصب چراغ‌های هشداردهنده، راضی کننده است.

هوندا سیتی از سال ۲۰۱۹ تاکنون با طول ۴,۳۴۵  و عرض۱,۷۴۸   و ارتفاع ۱,۴۶۷ و فاصله محوری ۲,۵۸۹ میلی‌متر تولید می‌شود. این خودرو در مقایسه با مدل‌های مشهور ساخت ایران، بزرگ‌تر از ۲۰۶ صندوق‌دار و کوچک‌تر از سمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا