اخبارفناوری و تکنولوژی

ورود بیشتر شرکت سامسونگ به عرصه‌ی خودرو با خرید کمپانی هارمن

کمپانی سامسونگ قصد دارد صنعت خودروی Harman International Industries را به قیمت ۸ میلیارد دلار خریداری کند.

ممکن است شما هم نام هارمن را شنیده باشید، این برند در زمینه‌ی ابزار صوتی جز شناخته شده ترین برندها بوده و محصولات صوتی همچون،Harman/Kardon Infinity و JBL جز تولیدات این شرکت است، با این حال دلیل علاقه‌ی سامسونگ به این کمپانی چیزی فراتر از صنعت اسپیکر و استریو بوده و به جنبه های روبه رشد این کمپانی در زمینه‌ی خودرو توجه ویژه‌ای دارد.

شرکت سامسونگ طی بیانیه‌ای اعلام‌کرده است:

بلافاصله پس از عقد قرارداد، سامسونگ در زمینه‌ی فناوری مرتبط با خودروهای الکترونیکی فعالیت گسترده‌ای خواهد داشت و الویت استراتژیک ما پیشتاز بودن در این صنعت است و امید داریم تا سال ۲۰۲۵ سودی نزدیک به ۱۰۰میلیارد دلار را به دست آوریم.

فناوری هارمن ادعا می‌کند که محصولات این شرکت در بیش از ۳۰میلیون وسیله‌ی نقلیه در سطح جهانی نصب شده است.

تولیدات این کمپانی شامل لوازم جانبی خودرو، محصولات مخابراتی، سرگرمی، امنیتی و حفاظتی می‌باشد.

سامسونگ با نگاهی خریدارانه به این کمپانی اعلام کرده که ۶۵ درصد از ۷میلیارد دلار درآمد سالانه این شرکت مربوط به لوازم جانبی خودرو است. مجموعا سفارشات مربوط به این لوازم سالانه ۲۴میلیارد دلار است.

سامسونگ در ادامه افزود: تکنولوژی، محصولات و روش های شرکت هارمن مکمل سامسونگ است و قدرت ناشی از پیوستن به استراتژی خودروها چیزی است که شرکت ما سال‌ها به دنبال آن بوده است.

شاید بتوانیم این استدلال را داشته باشیم که شرکت سامسونگ حالا که با بحران ناشی از انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ مواجه شده پیش از آنکه در زمینه‌ی گوشی های هوشمند دچار رکود شدید شود  برای نجات کمپانی خود به صنعت دیگری چشم دوخته است.

همچنین خرید سهام شرکت هارمن توسط سامسونگ به این شرکت کمک می‌کند با توسعه فناوری خودرو با خط تولید لوازم جانبی خودرویی که اپل به زودی در آینده ای نزدیک راه اندازی می‌کند رقابت کند.

2 دیدگاه

  1. سامسونگ داره خیلی هوشمندانه قلمرو خودش رو در دنیای دیجیتال و تکنولوژی گسترش میده. چند وقت پیش هم با بنز همکاریشو شروع کرد.

  2. باید دید نتیجه این خرید چه خ اهد شد و چه مجصولاتی به بازار رائه خواهد شد تا الان که محصولات متفرقه ای از سامسونگ ندیدم هرچه هست مربوط ب بخش همکاری با صنعت خودرو و سیستم های از پیش نصب شده است اگر سامسونگ برای برخی خودروها سیستم های رهیاب و مانیتور و مولیتی مدیا بصورت مجزا ارائه میداد شاید به شرکتی پیشتاز در این عرصه تبدیل میشد مثل شرکت پایونیر کنووود سونی و آلپاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا