اخبار خارجیاسلایدر

ورود «چت‌جی‌پی‌تی» به خودروهای بنز

مرسدس بنز اعلام کرد که کنترل صوتی چت‌جی‌پی‌تی را به خودروهای خود می‌آورد.

به گزارش دنده 6 و به نقل از دیجیتال‌ترندز، ربات گفت‌وگوی مجهز به هوش مصنوعی که امسال بیشتر خبرهای علمی جهان را به خود اختصاص داده، به تدریج راه خود را به بخش‌های مختلف زندگی ما، از جمله خودروها باز می‌کند.
مرسدس بنز اخیراً اعلام کرد که چت‌جی‌پی‌تی  را برای ایجاد هیجان به کنترل صوتی در وسایل نقلیه خود می‌آورد. این خودروساز آلمانی گفت که مشتریان می‌توانند آن را از طریق برنامه«Mercedes me»یا مستقیماً از وسیله نقلیه با استفاده از فرمان صوتی راه‌اندازی کنند.
دستیار صوتی مرسدس بنز MBUX در حال حاضر رانندگان و مسافران را قادر می‌سازد تا به‌روزرسانی‌های ورزشی و آب‌وهوا را دریافت کنند، پاسخ به سؤالات خود را بگیرند و حتی خانه‌های هوشمند خود را کنترل کنند. اکنون چت‌جی‌پی‌تی سیستم کنترل صوتی موجود را تکمیل می کند.
مرسدس ادعا کرد که چت‌جی‌پی‌تی  درک زبان طبیعی را به شدت بهبود می بخشد و موضوعاتی را که می تواند به آنها پاسخ دهد را گسترش می دهد. این شرکت افزود: به زودی،افراد از دستیار صوتی جزئیات مربوط به مقصد خود را می پرسند، یک دستور غذای جدید برای شام می‌گیرند یا درمورد سوال پیچیده خود پاسخ جامع تری دریافت خواهد کرد.این شرکت خودروسازی گفت که آوردن چت‌جی‌پی‌تی به خودروهایش از طریق همکاری با مایکروسافت، سرمایه‌گذار اپن‌ای‌آی(سازنده چت‌جی‌پی‌تی) امکان پذیر شده است.
مرسدس در مورد حریم خصوصی، گفت که داده‌های فرمان صوتی یک فرد، جمع‌آوری و در ابر هوشمند مرسدس بنز ذخیره می‌شود، جایی که ناشناس تجزیه و تحلیل می‌شود.مرسدس در بیانیه‌ای گفت: «ادغام چت‌جی‌پی‌تی با مایکروسافت در محیط ابری کنترل‌شده ما نقطه عطفی برای تبدیل خودروهایمان به مرکز زندگی دیجیتالی مشتریان است». «برنامه بتای ما عملکردهای موجود Hey Mercedes مانند جستجوهای ناوبری، درخواست‌های آب و هوا و موارد دیگر را با قابلیت‌های چت‌جی‌پی‌تی تقویت می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا