اخباراخبار خارجیاسلایدر

وقتی کرولا تبدیل به وانت می‌شود

نخسین تصاویر پیکاپ تویوتا کرولا کراس منتشر شد. در ادامه با جزئیات طراحی و مشخصات Toyota Corolla Cross Pickup آشنا می‌شویم.

به گزارش جام تهران – خبرها حاکی از آن است که شرکت تویوتا برنامه ساخت یک پیکاپ جدید را برای رقابت با فورد ماوریک در دستور کار خود قرار داده است. در واقع این خودروساز قصد دارد یک پیکاپ کامپکت اقتصادی را طبق پلتفرم تویوتا کرولا کراس توسعه دهد. اخیرا استیو گیتس، رئیس شورای ملی فروشندگان تویوتا نیز اعلام کرد فورد ماوریک عملکرد چشمگیری داشته و فروشندگان نیز خواهان فروش خودروهای مشابه هستند.

پیکاپ تویوتا کرولا کراس در راه است

از این رو بسیاری بر این باورند که تویوتا روی ساخت یک پیکاپ کامپکت تمرکز کرده و قصد دارد آن را تا سال ۲۰۲۶ روانه بازار کند. از آنجایی که بازار پیکاپ‌ها بسیار پررونق بوده و تویوتا نیز دارای طرفداران وفادار زیادی است، با عرضه یک محصول مشابه فورد ماوریک سعی دارد سهم بیشتری از بازار را کسب کند. گفتنی است فورد ماوریک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به فروش ۴۲ هزار و ۴۹۹ دستگاهی دست پیدا کرده که از رشد ۱۰ درصدی فروش این خودرو حکایت دارد.

پیکاپ تویوتا کرولا کراس

در همین راستا طراحان رندرهایی را طبق شایعات طراحی کردند که نشان می‌دهد پیکاپ جدید تویوتا همانند شایعات بر اساس پلتفرم شاسی بلند کرولا کراس توسعه پیدا کرده است. نسخه پیکاپ تویوتا کرولا کراس همانند رنو اروچ و فولکس واگن ساویرو در ردیف پیکاپ‌های جمع‌وجور و اقتصادی قرار خواهد داشت.

علاوه بر این، برخی منابع بر این باورند که تویوتا برنامه جدی‌تری برای این پیکاپ جدید در نظر گرفته و طی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت مزدا قصد دارد آن را روانه بازار کند و به همین دلیل هنوز جزئیاتی از این پروژه را منتشر نکرده است.

پیکاپ تویوتا کرولا کراس

استفاده از معماری جهانی جدید تویوتا که به‌عنوان پلتفرم TNGA شناخته می‌شود، ایده بسیار مناسبی است؛ چرا که تویوتا علاوه بر این‌که تاکنون در توسعه پیکاپ‌ها تجربه زیادی را داشته، می‌تواند از موتورهای هیبریدی نیز استفاده کند. جالب است بدانید موتور هیبریدی فورد ماوریک نیز طبق پتنت‌های منبع باز تویوتا توسعه پیدا کردند.

این پیکاپ جمع‌جور علاوه بر بازارهای آمریکای جنوبی در بازارهای آسیایی نظیر تایلند نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. احتمالا این پیکاپ در بازارهای آسیایی به پیشرانه ۱.۸ لیتری و هیبریدی با قدرت کمتر از ۱۴۰ اسب بخار مجهز خواهد شد؛ اما برای بازار آمریکای شمالی با پیشرانه ۱۹۴ اسب بخاری فعلی تویوتا پریوس در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا