اخبار خارجیاسلایدر

ولوو به تولید خودروهای دیزلی در اوایل سال 2024 پایان می دهد

 ولوو امروز در هفته آب و هوا در نیویورک اعلام کرد که تولید خودروهای دیزلی را تا اوایل سال 2024 متوقف می کند. این تصمیم نشان می دهد که صنعت خودرو و تقاضای مصرف کنندگان با توجه به بحران آب و هوا با چه سرعتی در حال تغییر هستند.

به گزارش دنده 6 – در سال 2019، اکثر خودروهای ولوو که در اروپا به فروش می‌ رسند، مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، از موتورهای دیزلی استفاده می ‌کردند. خودروهای برقی درصد بسیار کمی از فروش را به خود اختصاص دادند. این روند خودش معکوس شده است. امروزه، اکثر خودروهای ولوو یا کاملاً الکتریکی هستند یا دارای یک پیشرانه هیبریدی برقی پلاگین هستند.

علاوه بر حذف خودروهای دیزلی، ولوو قصد دارد تا سال 2030 کاملاً برقی شود و در نظر دارد تا سال 2040 نسبت به آب و هوا خنثی شود. این اهداف به دنبال تصمیمی است که این خودروساز در نوامبر گذشته هنگام فروختن سهام خود اتخاذ کرد. تمام دارایی های موتور احتراقی آن در نتیجه، ولوو دیگر برای توسعه موتورهای بنزینی یا دیزلی هزینه نمی کند.

جیم روآن، مدیر اجرایی ولوو، در سخنرانی در هفته آب و هوا در شهر نیویورک، اظهار داشت که این شرکت به طور کامل بر روی ایجاد مجموعه ای از خودروهای پریمیوم و تمام الکتریکی متمرکز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا