اخبار خارجی

پایان نیسان GT-R R35 

برخی رسانه‌ها خبر از پایان تولید نیسان GT-R R35 با عرضه یک نسخه ویژه و تولید محدود مدل ۲۰۲۵ داده‌اند.

به گزارش دنده 6 – نسل R35 نیسان GT-R از سال ۲۰۰۷ تاکنون در حال تولید است و در طول این سال‌ها به خاطر عملکرد فوق‌العاده خود تحسین شده و با لقب گودزیلا شناخته می‌شود. البته با گذشت زمان دیگر خبری از روزهای پرفروغ گودزیلا نیست و رقبای زیادی عرصه را بر این محصول پرفورمنس تنگ کرده‌اند. هم‌اکنون نیز خبر می‌رسد ژاپنی‌ها آماده خداحافظی با GT-R R35 هستند و این کار را با تولید نسخه‌ای ویژه به عنوان مدل سال ۲۰۲۵ انجام خواهند داد.

منابع نزدیک به نیسان اظهار داشته‌اند این خودروساز آسیایی تا چند روز آینده مدل ۲۰۲۵ و نهایی GT-R فعلی را معرفی خواهد کرد. ظاهراً تنها ۱۵۰۰ دستگاه از مدل موردبحث تولید خواهد شد و حدود ۳۰۰ دستگاه از نوع نیسمو خواهند بود. البته هنوز مشخص نیست که این مدل‌ها مخصوص بازار ژاپن خواهند بود یا اینکه در سایر بازارها هم عرضه خواهند شد. رسانه‌ها با نیسان در خصوص این موضوع تماس گرفته‌اند اما مقامات شرکت از اظهارنظر درباره برنامه‌های مربوط به محصولات آتی خودداری کرده‌اند. همچنین باید گفت جزئیات محدودی از این خودرو در دست اما با توجه به اینکه GT-R مدل ۲۰۲۴ حدود یک سال پیش معرفی شده و تغییرات بصری متنوعی از جمله نمای جلو و عقب به‌روزتر را داشته است بنابراین انتظار نداریم نسخه ۲۰۲۵ آن بهبودهای محسوسی داشته باشد.

شاید مهندسان نیسان برخی ریزه‌کاری‌های آیرودینامیکی یا تغییراتی در تریم ها را اعمال کنند هرچند احتمال سرمایه‌گذاری زیاد نیسان برای توسعه یک محصول کاملاً ارتقا یافته با سقف تولید ۱۵۰۰ دستگاهی پایین خواهد بود. درصورتی‌که اخبار رسانه‌ها درست باشد، شاید آخرین نسخه از نیسان GT-R R35 با ویژگی‌هایی همچون نشان‌ها و گرافیک بدنه سفارشی تولید شود. از نظر فنی مدل استاندارد ۲۰۲۵ احتمالاً همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربوی مدل ۲۰۲۴ با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتون متر گشتاور را حفظ خواهد کرد. قدرت و گشتاور مدل GT-R نیسمو نیز به ترتیب به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۱ نیوتون متر می‌رسد.

زمانی که نیسان GT-R R35 برای اولین بار عرضه شد شوکی را به دنیای سوپر اسپرت‌ها وارد کرد. این خودرو جزو پرشتاب‌ترین محصولات دنیا بود و می‌توانست تقریباً تمامی خودروهای پرقدرت دیگر را با قیمتی به مراتب کمتر شکست دهد. در واقع قیمت گودزیلا در سال ۲۰۰۸ به حدود ۷۰ هزار دلار می‌رسید هرچند در طول ۱۷ سال گذشته سوپر اسپرت‌های سبک‌تر و قوی‌تر زیادی وارد بازار شده‌اند و GT-R را شکست داده‌اند. جدای از شایعات موجود درباره نسخه تولید محدود GT-R مدل ۲۰۲۵، تقریباً مطمئن هستیم که جایگزین این خودرو در آینده معرفی خواهد شد. نیسان در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن ۲۰۲۳ کانسپت هایپر فورس را معرفی کرد که حس و حالی مشابه GT-R را داشت. این خودروی مفهومی از موتورهای برقی با ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد هرچند مشخص نیست که آیا جانشین گودزیلا نیز از قوای محرکه تمام برقی استفاده خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا