اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

پنج خودروی غیرعادی که امسال معرفی شدند

شرکت‌های خودروسازی گاهی رویه‌ای برخلاف معمول را دنبال می‌کنند که قطعا اهداف خاصی از این کار دارند.

به گزارش دنده 6 – اهدافی که شاید برای مخاطبان و حتی رقبا خودشان هم شفاف نباشد. از جمله این اقدامات ساخت و معرفی خودروهایی که به دلیل غیرعادی بودن نه تنها مشتری ندارند بلکه حتی ممکن است امکان سوار شدن و تردد در جاده‌ها نیز برایشان فراهم و مجاز نباشد.
هیوندای آیونیک ۵
آیونیک ۵ خودوریی برقی است که دو سال قبل مشخصات فنی آن اعلام شد اما ویژگی چرخش ۹۰ درجه‌ی چرخ‌های آن موضوعی بود که در گردهمایی خودرویی ۲۰۲۳ لاس‌وگاس، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.
آیونیک ۵ با این توانمندی، می‌تواند مسیر را سریع‌تر تغییر دهد و پارک موازی را بدون حرکت به جلو یا عقب، آسان‌تر کند.
کانسپت BMW همراه با تغییر رنگ
در همین همایش، BMW از یک کانسپت عجیب و هیجان‌انگیز رونمایی کرد که از سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.
این کانسپت که پیش‌نمایشی از نسل بعدی خودروهای برقی BMW است به فناوری تغییر رنگ بدنه مجهز است. این اتفاق به کمک پنل‌های LED اتفاق می‌افتد و در یک ثانیه رنگ خودرو عوض می‌شود‌.
شبیه خودروهای جنگی
اما خودروی دیگری که به دلیل مشخصات عجیب و غیر عادی مورد توجه قرار گرفت محصول سرکت خودروسازی رضوانی است که با عنوان Rezvani Vengeance معرفی شد.
این خودرو دارای ویژگی‌های امنیتی متعددی است و بیشتر در بازی‌های ویدیویی می‌توان دید.  از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دستگیره‌های برقی درها، آینه‌های بالدار با اسپری فلفل، شیشه ضد گلوله و محافظت در برابر پالس الکترومغناطیسی است.
همکاری نیسان و نیوبالانس
وقتی یک شرکت خودروسازی با یک برند ورزشی در ساخت یک خودرو همکاری کنند می‌توان حدس زد. نتیجه ماجرا مرتبط با ورزش خواهد بود.  خودروی Kicks 327 نتیجه‌ی همکاری نیسان و نیوبالانس است تا چهره‌ای شبیه یک مربی ورزشی داشته باشد.
نیسان در خصوص این طراحی اعلام کرده است: «نام خودرو Kicks در زبان عامیانه انگلیسی به معنای کفش ورزشی است.»
خودروی سرگرم‌کننده
یکی دیگر از خودروهای غیرعادی معرفی شده نتیجه همکاری سونی و هوندا با عنوان Afeela EV است. این وسیله نقلیه با هدف فراهم کردن «فضای سرگرمی متحرک» طراحی شده است. داشتن امکانات سرگرم‌کننده، تعامل با صفحات نمایش متعدد برای فیلم‌ها، بازی‌ها و «اطلاعات سرگرمی» ویژگی منحصر بفرد این خودروست.
یاسوهید میزونو، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی گفت: «ما می‌خواهیم خارج از چارچوب فکر کنیم تا فلسفه اساسی طراحی خودرو را مرور کنیم.
ما علاوه بر فیلم، بازی و موسیقی، تجربه جدیدی را در داخل کابین با استفاده از تخصص خود در فناوری‌های UX و UI متصور هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا