اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

پنج دلیل برای گران بودن BMW

شرکت BMW بیش از یک قرن است که در حوزه تولید خودرو و موتورسیکلت فعال است و معمولاً کسانی سراغ خودروهای این مجموعه می‌روند که پول کافی برای خرید یک ماشین لوکس داشته باشند. اما وقتی خودروهای مشابه BMW توسط ژاپن یا حتی کره در همان کلاس و کیفیت تولید می‌شود پس چرا این جذاب آلمانی تا این حد گران است؟


به گزارش دنده 6 – دلیل اصلی این ماجرا طراحی و کیفیت ساخت است تا در نهایت با یک خودروی تجملاتی و دارای ظرافت مواجه شویم. البته که مقولات دیگری چون ایمنی، راحتی و موتورهای پیشرفته به این موضوع کمک می‌کنند.
در ادامه به پنج دلیل اصلی گران بودن محصولات BMW اشاره می‌کنیم.

کیفیت ساخت بالا
در ساخت خودروهای BMW نه تنها به موضوع طراحی و اجزای موتور توجه خاصی می‌شود بلکه تمام جزئیات این خودرو هدف مشترکی را دنبال می‌کنند؛ رضایت‌مندی.
شاید جالب باشد بدانید در این راستا حتی برای مدل‌های پایین BMW نیز، استانداردهای شرکت کنار گذاشته نمی‌شود و به عنوان مثال حتی دستگیره‌های داخلی و خارجی به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند تا هنگام استفاده لذت لمس را به همراه داشته باشند.
در مدل‌های بالاتر برای هر قسمت خودرو از تزئینات داخلی گرفته تا موتور و بدنه، از بهترین مواد موجود استفاده می‌شود. عایق‌های صوتی و آب و هوایی BMW به‌گونه‌ای هستند تا در هر موقعیتی بشود استفاده کرد و نگران نبود.

راحتی
شاید مهم‌ترین دلیل دیگر گرانی BMW راحتی رانندگی و سواری آن است. دلیل این راحتی استفاده از مواد درجه یک و پیشرفته و روکش‌های چرمی برای داخل کابین است. در حالی که چنین شرایطی را مثلاً در تویوتا به عنوان یک خودروی اقتصادی نمی‌بینیم.
شرکت BMW معتقد است شما پول لذت رانندگی و یک تجربه منحصربفرد را می‌دهید.

طول عمر
یکی از نکاتی که معمولا درباره BMW به عنوان نقطه ضعف مطرح می‌شود طول عمر و هزینه‌های نگهداری است.
نمی‌شود انکار کرد BMW هزینه‌های بالاتری در مقایسه با برندهای ژاپنی مانند لکسوس دارد اما کافیست کسی که این خودروی هیجان‌انگیز آلمانی را دارد رسیدگی‌ها و مراقبت‌های مورد نظر را فراموش نکند تا بتواند سال‌های سال بدون هیچ دغدغه‌ای بگوید من یک ماشین خاص دارم.

قدرت و سرعت
اما مهم‌ترین بخشی که BMW را با بسیاری از دیگر خودروها متمایز می‌کند بخش فنی و موتوری آن است تا در صورت نگهداری درست صدها هزار کیلومتر دوام بیاورند. همین ویژگی باعث شده تا خودروهای شرکت BMW در زمینه‌های مختلف چون سرعت، قدرت، ترمز، هندلینگ و… بسیار متمایز باشد
به عنوان مثال صفر تا صد سری ۳ به عنوان یک خودروی نسبتاً کند، ۵.۳ است و این ماجرا در خودروهای پرچم‌دار این شرکت به زیر سه ثانیه می‌رسد.


استقبال مخاطبان
اما نکته آخر این‌که اصولاً BMW با تولید خودروهایی لوکس، مشتریان خود را در بین افراد پول‌دار و بادرآمد بالا دنبال می‌کند و قصد تولید یک ماشین اقتصادی هم ندارد.
سوی دیگر ماجرا رضایتی است که از سمت همین مخاطبان خاص و متفاوت‌پسند ایجاد شده تا این خودروساز اروپایی کلاس فروش خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا