اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

پورشه ۹۱۱ هم به ناوگان خودروهای برقی می‌پیوندد؟

پورشه سال‌هاست که درباره برقی شدن اجتناب‌ناپذیر ۹۱۱ صحبت می‌کند، اما این خودروی اسپرت هیبریدی هنوز وارد بازار نشده است. در واقع، این خودروی قدرتمند و عملکرد محور پورشه قبل از پایان سال جاری یا در سال ۲۰۲۴ موتور الکتریکی نخواهد داشت.

انتظار می‌رود اولین نسخه‌های فیس لیفت، که توسط علاقه‌مندان با نام ۹۹۲.۲ شناخته می‌شود، در سال آینده وارد بازار شوند. تمام این مدل‌های اولیه تنها به موتور احتراقی متکی خواهند بود.

موتور ترند با فرانک موزر، نایب رئیس بخش مدل‌های ۹۱۱ و ۷۱۸، در مورد آینده‌ای که امسال ۶۰ ساله می‌شود، گفتگو کرد. او اعلام کرد که پورشه در حال کار بر روی ۹۹۲.۲ بوده و در حال توسعه یک “مدل  هیبریدی عملکرد محور” است.

مایکل اشتاینر، عضو هیئت مدیره توسعه پورشه، صرف نظر از اینکه این خودرو چه شکلی خواهد بود، به موتور ترند گفت که این خودروی اسپرت هیبریدی “نباید خیلی سنگین شود. ”
نمونه اولیه ۹۹۲.۲ در عکس‌های جاسوسی دیده شده است.

برای شروع، یک برچسب گرد زرد رنگ در گوشه سمت چپ بالای شیشه عقب وجود دارد که نشان دهنده ماهیت برقی آن است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این یک مدل هیبریدی خواهد بود که شما آن را به برق وصل نمی‌کنید. این موضوع به نوعی منطقی است چرا که PHEV ها باتری‌های بزرگ‌تری دارند و وزن و پیچیدگی را بیشتر می‌کنند.

در ماه مارس، اتوکار گزارش داد که GT۲ RS، از یک مشخصات هیبریدی برای ایجاد سریع‌ترین و قدرتمندترین ۹۱۱ استفاده خواهد کرد. ظاهراً این خودرو بر اساس مدل توربو S با موتور ۳.۸ لیتری تخت و هیبریدی ملایم اقتباس شده از نسخه مسابقه استقامتی ۹۶۳ LMDh ساخته خواهد شد.

شایعات حاکی از آن است که خروجی ترکیبی از ۷۰۰ اسب بخار فراتر خواهد رفت، در حالی که گشتاور نسبت به ۸۰۰ نیوتن متر توربو S افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

پورشه بارها گفته است که در این دهه، یک خودروی صرفاً الکتریکی اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین یک ۹۱۱ برقی در نسل ۹۹۲ عرضه نخواهد شد. ۹۱۱ آخرین خودروی این برند خواهد بود که موتور احتراقی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا